2100 cég indul idén a Szerethető Munkahelyek Díjért
A DreamJobs 6. alkalommal hirdette meg a Szerethető Munkahelyek versenyét, melyre idén több mint 2100 cég jelentkezett. Legnagyobb arányban a kisvállalatok szeretnék megmérettetni magukat, területek szerint a szoftverfejlesztés, a kommunikáció és marketing, valamint a mérnöki, műszaki oldalról érkezett a legtöbb nevezés. A toborzásban és a munkaerő megtartásában is egyre nagyobb szereppel bíró díjakat 2022. november 17-én adják át egy ingyenes online konferenciával egybekötve.
Az idén 6. alkalommal megrendezett Szerethető Munkahelyek verseny célja, hogy minél többen megismerjék, milyen jó munkahelyek vannak 2022-ben Magyarországon és Romániában. „Hitvallásunk szerint minden munkahely valaki álommunkahelye, a díjjal teret adunk, hogy ezt a cégek meg is mutathassák a nagyvilágnak. Minden vállalat másért szerethető, de az biztos, hogy akár sikeres időszakot él meg, akár nehézségekkel küzd éppen, az összetartás mindenhol alapvető. Ezért is gondoljuk úgy, hogy minden cégnek esélye van arra, hogy elnyerje a Szerethető Munkahely Díjat” – mondta el Pataki Géza, a DreamJobs ügyvezetője.
Rekordszámú nevezés, Romániából is
A díj népszerűségét mutatja, hogy évről évre rekordot dönt a nevezők száma. 2022-ben több mint 2100 cég indult a versenyen, ez csaknem 500 vállalattal több, mint tavaly. Ráadásul sikeres határon túli terjeszkedést mutat, hogy a jelentkezők immár 18%-a romániai cég. Legnagyobb arányban (50,4%) a kisvállalatok szeretnék megmérettetni magukat, őket követik a micro- (19,3%), a közép- (18,7%) és a nagyvállalatok (11,6%). „Szerencsére a változó körülmények között is számos cég fordít figyelmet arra, hogy szerethető légkört teremtsen a kollégáknak, aminek a következő lépése az, hogy ezt meg is mutassák, ami persze egy kiváló eszköz arra, hogy értékes munkaerőt toborozzanak” – tette hozzá Pataki Géza. A legnagyobb sikerének éli meg a DreamJobs, hogy ekkora arányban vesznek részt a versenyen a kisvállalatok, mivel a Szerethető Munkahelyekhez hasonló díjakért jellemzően a nagyvállalatok szoktak indulni.
A nevezők közül egy terület emelkedik ki, az összes jelentkező egyötöde érkezett a szoftverfejlesztés területéről, ezt követik a kommunikáció és marketing, a mérnöki, műszaki, a pénzügyi és a gyártás profilú vállalatok. Főként budapesti székhelyű cégek szállnak ringbe a szavazatokért, de a top 5 városban található még Debrecen, Szeged, Pécs és Budaörs.
Hitelesség és felelősségtudat is jár a díjjal
A versenyen induló cégek számára fontos, hogy nevüket a szerethetőséggel kapcsolják össze, hogy őket külső szemmel is vonzónak találják a munkakeresők. Ezt a gondolatot osztja Máté József, a tavalyi nyertes Vodafone Hungary Employer Branding Expertje is: „Fontos, hogy kívülről is érkezzen visszajelzés a munkáltatói márkánkat illetően. Az elismerés megerősített bennünket abban, hogy jó úton járunk azon elvek és értékek mentén, amiket képviselünk.”
A külvilág visszajelzése azért is fontos a szintén díjazott Yettel HR-csapata szerint, mert „így a jelöltjeink tisztább képet kapnak rólunk. A Szerethető Munkahelyek egy remek platform arra, hogy betekintést adjunk abba a kultúrába, amelyben dolgozunk. Lehetőséget ad arra, hogy megmutassuk magunkat olyan oldalról is, amit egy hagyományos álláskereső portál keretei nem engednek.”
A díj employer branding stratégiába illesztéséről Mátrai Lilla a Számlázz.hu marketing managere elmondta, hogy „hiteles, ha egy cég nem csak magáról állítja azt, hogy fontosak a munkatársak és családias a hangulat, hanem ezt független forrásból is visszaigazolják. Manapság a jó szakembereknek nagyon fontos, hogy olyan munkahelyet találjanak, ahol tényleg egyensúlyban tudják tartani a magánéletüket és a munkát, ahol számítanak mint ember és érzik, hogy megbecsülik őket. A pénz mint motiváció egy ponton túl nem működik, ellenben az emberi bánásmód, a partnerként kezelés és az elismerés tudja igazán motiválni a munkatársakat.”
Zombori Dénes, a Shoprenter HR vezetője az elismerés utóéletéről elárulta: „azzal, hogy tavaly bezsebeltük a díjat, felelősségtudatot is nyertünk, hiszen a Szerethető Munkahely címmel egy elvárás is megfogalmazódik felénk, melynek illik megfelelni a jövőben. Úgy gondolom, erre nagy szükség is van, mert ez a díj jelzőfényként tud szolgálni még éveken át a legkülönbözőbb döntési helyzetekben.”
230 közönségkedvenc és 15 különdíj keresi gazdáját
Idén 150 magyar KKV és 50 magyar nagyvállalat kap díjat a november elsejéig tartó közönségszavazás alapján. A díjazottak közül a szakmai zsűri HR és Employer Branding kategóriában további 12 különdíjat ad át. Ebben az évben harmadik alkalommal jutalmazza a romániai cégeket a DreamJobs: 30 elismerést és 3 szakmai különdíjat oszt ki a közel 400 romániai nevező között.
A díjátadó egy hónap múlva, 2022. november 17-én lesz egy ingyenes, online konferenciával egybekötve, melynek központi témája a digitális megoldások szerepe a munka világában.
Az ingyenes konferencia programja és regisztráció: https://szerethetomunkahelyek.hu/hu/konferencia/2022
Kapcsolódó cikkek
- A magyar dolgozók fele nem kap béren kívüli juttatást
- Elégedettebbek a magyarok a digitális munkahelyeken
- Megvannak 2021 Szerethető Munkahelyei
- Megvannak 2020 Szerethető Munkahelyei
- Idén is a legszerethetőbb munkahelyek között a Vodafone Magyarország
- Változások a munkaerőpiacon: Ki mit tud? És mennyit kér érte?
- Összeült a Startup Operatív Törzs
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.