Különleges helyszínen adott tanácsot a Telekom
A Telekom digitális szakemberei Wolf Gábor online marketing szakértővel és két kiválasztott kisvállalkozóval egy különleges aktivitás kapcsán működtek együtt: a vállalkozásoknak szóló tanácsadás fizikai helyszíne – elszakadva a földtől – a levegőbe emelkedett. A szimbolikus aktivitás célja, hogy ráirányítsa a figyelmet: érdemes új perspektívából ránézni a vállalkozások digitális továbblépésének lehetőségeire.
A Telekom évek óta elkötelezetten dolgozik azon, hogy minél több hazai kisvállalkozást segítsen abban, hogy digitálisan előrelépjen. A szolgáltató arra hívja fel a figyelmet, hogy érdemes néha kilépni a megszokott keretek közül és új szemszögből ránézni a vállalkozásunkra. A budapesti Erzsébet-téren a levegőbe emelt különleges magenta konténer tanácsadó pontként, valamint egy szakértői diszkurzus helyszíneként funkcionált. A magasban Wolf Gábor és Kollár Péter, a Telekom szakértője segítették ötletekkel, hasznos tanácsokkal azt a két kisvállalkozást, akik a pályázatra jelentkezők közül kiválasztásra kerültek. A tanácsadás mellett egy olyan beszélgetésre is sor került az exkluzív helyszínen, amelynek keretében Wolf Gábor és a Telekom szakembere a vállalkozásokat manapság leginkább foglalkoztató kérdéseket járták körbe és igyekeztek kézzelfogható, praktikus válaszokat adni. Ezeket a kérdéseket a Telekom Hello Biznisz social média csatornáin fogalmazták meg a vállalkozások előzetesen.
A különleges helyszínen adott személyes tanácsadás, valamint szakértői beszélgetést magában foglaló aktivitással a vállalat a nyáron indított „Alakíts nagyot!” átalakító show gondolatát vitte tovább, a tényleges digitális átalakítások után most a perspektíva átalakításával. Ezzel nyújt kézzel fogható segítséget további vállalkozásoknak, ráirányítva a figyelmet arra, hogy a digitális megoldások, eszközök kihasználásával előreléphetnek és hatékonyabban működhetnek. Ez a jelen helyzetben azért is alapvető kérdés, mert a kihívásokkal teli időszakok azt mutatták, hogy a felkészültség, az előrelátó gondolkodás és a bátor fejlesztés nem csupán a fejlődést segíti, hanem azt is, hogy a vállalkozás minden helyzetben képes legyen megállni helyét a piacon.
„A kisvállalkozások szimbolikusan új perspektívából néztek rá dolgaikra, hiszen a hétköznapok pörgésében néha nehezen látunk rá saját helyzetünkre, és akár a digitális megoldások kínálta lehetőségeinkre. Érdemes szélesebbre nyitni a perspektívát, hogy észrevegyük, hogyan léphetünk tovább, min érdemes alakítani, változtatni, hogy helytálljunk minden helyzetben.” – mondta Nyiri Mária, a Telekom kkv szegmens kommunikációs vezetője.
Az aktivitás egy következő lépés abban a folyamatban, melyet a Telekom évek óta folytat a kkv szektor digitalizációja érdekében. A 2017 májusában elindított Hello Biznisz platformján a jó példák, működő megoldások bemutatásával, hasznos tanácsokkal, edukációval segíti folyamatosan a vállalkozásokat, legyen az üzletfejlesztési ismeret, az adatbiztonságot, illetve a hatékony időgazdálkodást elősegítő ötletek, vagy akár egy-egy hatékony marketing tipp. Ezt támogatják azok a digitális megoldások és szolgáltatások is, melyeket kifejezetten a kis- és középvállalkozások igényeit figyelembevéve dolgoztak ki, hogy valódi és kézzelfogható segítséget nyújtsanak számukra, mint például a már működő példákon alapuló D – vagyis digitalizációs – tervek.
A magasban zajló szakértői beszélgetés teljes egészében visszahallgatható lesz a Home Business Podcast műsorában; a beszélgetésen résztvevő kisvállalkozásokat leginkább foglalkoztató kérdésekről olyan rövid social média tartalmak készülnek majd, amelyek más vállalkozások számára is irányt mutathatnak, hogy jövőállóbbá váljanak.
Kapcsolódó cikkek
- Digiméter 2022: a digitálisan legfejlettebb pénzügyi területhez kellene felzárkózni
- A hazai cégek többsége az informatikai fejlesztéseken is spórolna az energiaszámlára
- Akár 80%-os költségmegtakarítást hozhat a cégeknek a HR folyamatok digitalizációja
- Adatalapú megoldások adhatnak választ az energetikai kihívásokra
- A Telekomnál mától elérhetők az Apple új készülékei
- Roland Berger: A vezetők többsége túl bonyolultnak tartja saját informatikai infrastruktúráját
- A Telekom újragondolta mobil díjcsomagjait
- Kiskortól megy a kütyüzés, de fontos lenne az átmenet
- A Nissan a Siemensszel fejleszti az új e-crossover gyártósorait
- Új innováció a podcast-piacon
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program
A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz.
Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia
Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől.
A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása
A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.
Nagy az igény a jogi, orvosi, pénzügyi vagy műszaki előképzettséggel rendelkező informatikusokra
A digitalizáció a pénzügyektől az oktatáson át az agráriumig, a kiskereskedelemig és az egészségügyig valamennyi iparágat átalakítja, ezért a munkáltatók előnyben részesítik azokat a junior informatikusokat, akik valamilyen, az IT-n kívüli szakmai előképzettséggel, illetve különböző iparágakban szerzett projekt-tapasztalatokkal – és esetleg menedzseri készségekkel és jó kommunikációs képességekkel – is rendelkeznek.
Új üzlet és vállalatoknak szánt, prémium szolgáltatás az iCentre-nél
Az iCentre megnyitotta új üzletét Óbuda első számú bevásárlóközpontjában. Az eseményen a cég új iCentreCare szolgáltatásának részleteit is ismertette, amely segítségével a vállalatok egyszerűen és hatékonyan kezelhetik Apple eszközeiket, és maximálisan kihasználhatják azok előnyeit az üzleti működésük során.