Világszerte ismert mérnökök adnak elő a Formula Student Symposiumon
Az egyetemi motorsportot összefogó Formula Student-versenysorozatban világszerte több száz csapat dolgozik azon, hogy a legjobb eredményt érje el együléses versenyautója fejlesztésében, az ehhez kacsolódó mérnöki tervezésben, projektmenedzsmentben. A „mozgalom” egyik fontos eseménye a Formula Student Symposium, amelyet a Széchenyi István Egyetem hívott életre, és november 25. és 27. között már nyolcadik alkalommal rendez meg. Népszerűségét jelzi, hogy eddig mintegy 200 hallgató regisztrált rá, Németországtól Cseh- és Lengyelországon át Észtországig.
2019 után először újra nem online, hanem személyes jelenléttel rendezi meg a Formula Student Symposiumot a Széchenyi István Egyetem. (Fotó: Májer Csaba József)
Kolossváry Tamás, a rendezvény egyik főszervezője, a Széchenyi István Egyetem Zalaegerszegi Innovációs és Képzési Központjának vezetője elmondta: nagy öröm számukra, hogy ebben az évben ismét személyes jelenléttel, a győri campus Új Tudástér épületének aulájában rendezhetik meg a szimpóziumot. „Egyetemünk számára egyaránt fontos, hogy a gyakorlatban jól hasznosítható legkorszerűbb tudást nyújtsa a hallgatóknak, illetve hogy erősítse nemzetközi kapcsolatait. Büszkék vagyunk arra, hogy a Formula Student Symposium mindkét célhoz nagymértékben hozzájárul” – tette hozzá.
Kolossváry Tamás felhívta a figyelmet arra, hogy a rendezvényen világszerte ismert és elismert mérnököktől tanulhatnak az érdeklődők. Visszatérő vendég Owen Carless, a Red Bull világbajnok Forma–1-es csapata hajtásláncfejlesztő részlegének mérnöke. A száguldó cirkuszt nem csak ő képviseli: a pódiumra lép majd Hegedűs Andor (Red Bull), Ernesto Desiderio (Williams), a hallgatóként Formula Student-csapatban is tevékenykedett Jonas Pangerl (Williams), illetve Jánvári Zsolt, aki korábban a Haasnál és a Williamsnél dolgozott. Érdemes kiemelni Peter Schögglt, az AVL versenyzés- és járműüzletágának vezetőjét is. A hagyományoknak megfelelően előadásokat tarthatnak a Formula Student-sorozat önvezető, elektromos és belsőégésű kategóriájának top három nemzetközi csapata, így idei kiváló eredményei alapján a Széchenyi István Egyetemről az Arrabona Racing Team is.
Kapcsolódó cikkek
- Innovatív projekteket támogat a Széchenyi István Egyetem vállalkozásösztönzési pályázata
- Együttműködési megállapodást kötött az NMHH a Széchenyi István Egyetemmel
- Nagy sikerrel zárult a rangos nemzetközi közlekedésbiztonsági konferencia a Széchenyi-egyetemen
- Kína meghatározza az autonóm vezetés trendjeit
- Autonóm közlekedési rendszerekkel kapcsolatos kutatásokat mutattak be a ZalaZONE tesztpályán
- Radar a porszívón: első díjat nyert a Széchenyi István Egyetem innovációja a nemzetközi versenyen
- RUN-EU+ projekt a Széchenyi István Egyetem részvételével: sikeresen zárultak a megalapozó workshopok
- Siker: különdíjat kapott a Széchenyi István Egyetem PhD-hallgatója egy nemzetközi konferencián
- Gyorsítósávon az önvezetés felé
- Föld hívja Holdat: tudománytörténelmi jelentőségű kísérletet reprodukáltak a Széchenyi István Egyetemen
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.