Ezek voltak 2022 legkeresettebb műszaki cikkei
A tavalyi online értékesítés előretörése után ismét az áruházakban zajlott az eladások közel 80%-a, a legnagyobb hazai műszaki áruházlánc, a MediaMarkt éves adatokat elemző riportja szerint. A tavalyi évhez hasonlóan kelendőek voltak a televíziók, a notebookok és a háztartási nagygépek, azonban az elektromos rollerek, a vezeték nélküli fülhallgatók és az instant kamerák termékcsoportja mutatta a legnagyobb volumenű fejlődést 2022-ben.
Bár év végére jelentősen drágultak piaci szinten a termékek az előző évhez képest, még így is a legtöbb kategóriában több terméket adtak el idén a MediaMarkt online és offline csatornáin, mint 2021-ben. A műszaki áruházlánc várakozásai szerint az offline súlya 3-3,5 százalékkal fog növekedni az év végéig. A novemberi és decemberi eladások mindemellett nem csak értékben, de bizonyos kategóriák esetében darabszámban is meghaladták az előző év azonos időszakának forgalmát.
„Az előzetes várakozásainkat túlszárnyalta az egész éves, kiemelten a novemberi és a decemberi kereskedelmi időszak. Az általános 15-20 %-os emelkedés mind a beszerzési, mind pedig a fogyasztói árakban prognosztizálta a 2022-es árbevétel növekedését, ugyanakkor az eladott darabszámok tekintetében már nem voltunk ennyire bizakodóak. Így, a két ünnep között, látva az eladási statisztikákat elmondhatjuk, hogy azok a kategóriák, melyek eladási értékben a legjobban teljesítettek, azok többségben mennyiségben is hozták a tavalyi eredményeket, sőt, bizonyos kategóriák túl is teljesítették.” – mondta Magyar Norbert, a MediaMarkt Magyarország kereskedelmi igazgatója.
2022 legkeresettebb műszaki cikkei
A MediaMarkt áruházaiban és online felületén az előző évhez képest nem csökkent a kereslet a televíziók iránt. Kategórián belül elsősorban a 4K UHD tévéket keresték a fogyasztók, kifejezetten a nagyobb 55” és afeletti képátmérővel. A televízió kategória eladási darabszáma is növekedett, amit a MediaMarkt a Black November akciós időszak, a foci VB, valamint a karácsonyi vásárlások együttállásának tulajdonít. Az éves átlagos kosárérték az UHD tévék esetében 223 ezer forint volt. Hasonlóan kelendő termékek voltak idén is a notebookok, melyekre átlagosan 248 ezer forintot szántak a fogyasztók.
Feltehetően az állami lakásfelújítási támogatás hatására a beépíthető háztartási nagygépek eladása sem csökkent, egyes kategóriában még emelkedni is tudott. A beépíthető tűzhelyek, főzőlapok mind eladott darabszám, mind pedig volumen növekedést tekintve bekerültek a legjobban teljesítő műszaki cikkek közé. A háztartási nagygépeknél már korábban megfigyelhető volt az energiacímkék fokozódó jelentősége, az energiaválság hatására azonban a nagygépek energiafogyasztása egyértelműen az egyik legfontosabb választási kritériummá vált. Így volt ez a mosógépek esetében is, amelyből szintén kiemelkedően sokat értékesített idén is a legnagyobb hazai műszaki áruházlánc. A porszívók hagyományosan az élvonalba tartoznak kereslet szempontjából, ebben a kategóriában a porzsák nélküli, illetve az álló porszívók voltak a legnépszerűbbek 2022-ben. Az utóbbi két termékcsoport annak ellenére került fel a leggyakrabban vásárolt termékek élvonalába, hogy idén némi visszaesés volt megfigyelhető a tavalyi eladási adatokhoz képest.
2022 “hero” termékei
Nem csak árbevétel tekintetében, de értékesítési volumenben is jelentősen növekedni tudott néhány kategória a MediaMarkt-nál. 2022-ben több mint kétszerannyi elektromos rollert adtak el az áruház értékesítési csatornáin, mint tavaly, illetve a vezetéknélküli fülhallgatókból is 70 %-ot meghaladó mennyiségi növekedés volt megfigyelhető. Az utóbbi években reneszánszát éli az instant fényképezés, amelynek köszönhetően szárnyalt az instant kamerák eladása, közel 40%-kal volt nagyobb a kereslet ezekre a termékekre a műszaki áruházlánc üzleteiben és online. A szépségápolási termékek közül a hajszárítókra volt megfigyelhető fokozott kereslet, melyekből 17,4 %-kal többet adtak el idén, a játékkonzol kategória pedig a tavalyi, nagyrészt az otthonunkban töltött időszakhoz képest is fejlődni tudott, 2022-ben, 16%-kal. Okostelefonokat szinte minden évben egyre nagyobb mennyiségben értékesítenek, nem volt ez másképp idén sem, 10 % feletti növekedés volt megfigyelhető a kategórián.
Kapcsolódó cikkek
- Eredményt hirdettek a MediaMarkt idei fotópályázatán
- 25 év alatt zsebre vágtuk a munkahelyünket
- A fejújított műszaki eszközök is drágulnak
- A digitális jegyzetelés lesz a tanulás jövője?
- Évi 25 ezer forintnyi áramot is spórolhat nekünk egy modern hűtő
- Kulcsszerepe lehet az okostechnológiának a tanulásban
- Szakértőkkel fogott össze a MediaMarkt a digitális biztonság érdekében
- Közel minden tizedik magyar indul útnak e-rollerrel
- Az e-hulladékok több mint háromnegyedét hasznosítottuk újra tavaly
- Jövőre megduplázza a fenntartható termékei számát a MediaMarkt
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.