Fenntartható divat debütált a párizsi Haute Couture divathéten
Az Epson a neves japán divattervezővel, Yuima Nakazatóval és a megegyező nevű YUIMA NAKAZATO márkájával együttműködve a 2023-as tavaszi-nyári párizsi Haute Couture divathéten olyan kreációkat mutat be, amelyek egyszerre lenyűgözőek és fenntarthatóak. Amellett, hogy a YUIMA NAKAZATO az Epson digitális textilnyomtatását használta egyedi és kreatív világképének visszaadásához, néhány alkotását egy új, fenntarthatóbb és az iparágat potenciálisan átalakító textilgyártási folyamat segítségével valósította meg.
Az Epson korábban irodákban használt száraz szálas technológiáját elsőként világsztárokat is felvonultató párizsi divathéten mutatták 2023. január 25-én, a YUIMA NAKAZATO márkával kötött hároméves együttműködésének részeként. A forradalmi technológia lényege, hogy gyakorlatilag vízigény nélkül állít elő nyomtatható nem szőtt anyagot használt ruhadarabokból, ezzel jelentős mértékben csökkentve a textilnyomtatás, így a divatipar környezeti lábnyomát. Az együttműködés nem csak felhívja figyelmet a divatipar felesleges termeléssel járó víz- és anyaghulladék termelésére, de azt is bemutatja, hogy a környezetbarátabb pigmentfestékeket használó digitális textilnyomtatásra való áttérés hogyan válhat a fenntarthatóbbá és kevésbé pazarló textilnyomtatási eljárással.
A YUIMA NAKAZATO legújabb divatvonalának megalkotásához használt ruhadarabok anyagát Afrikából szerezték be, ahová sok, a világ más részeiről származó eldobott ruhadarab kerül. Nakazato ellátogatott Kenyába, ahol mintegy 150 kg ruhahulladékot gyűjtött össze, melyek egyébként az ottani kidobott textíliákból álló „ruhahegyre” kerültek volna. A „megmentett” textíliákból az Epson ezután több mint 50 méter új, újra szálazott, nem szőtt anyagot állított elő a száraz szálas eljárás segítségével, amelynek a Monna Lisa pigmenttintás digitális nyomtatási technológiájával adtak új életet. „Bár még korai fázisban van a technológia, az Epsonnál úgy véljük, hogy a száraz szálas technológiája a pigmenttintás digitális nyomtatással egyesítve jelentősen csökkentheti a vízfelhasználást, ezáltal egy sokkal fenntarthatóbb jövőt kínálhat a divatiparnak, miközben a tervezőknek minden eddiginél nagyobb szabadságot ad kreativitásuk teljes kifejezésére” – mondta Hitoshi Igarashi, az Epson nyomtatási megoldások részlegének munkatársa.
A projekt sikerét mutatja, hogy az Epson és a YUIMA NAKAZATO egyaránt folytatni kívánja a fenntarthatóbb divatiparhoz való hozzájárulás lehetőségeinek feltárását.
Kapcsolódó cikkek
- Nagyméretű képek nyomtatása kiváló minőségben
- Olcsóbb, átláthatóbb nyomtatóüzemeltetés vállalatok számára
- Kreatív alkalmazások, széles választék
- A járvány utáni világban kéz a kézben jár a környezetvédelem és a költséghatékonyság
- Rangos díjat kapott az Epson két nyomtatója
- Az új Epson SureColor nyomtatók kivételes minőséget és sokoldalúságot biztosítanak
- Nagy sebességű fekete-fehér multifunkciós nyomtató az Epsontól
- Költséghatékony és problémamentes kezelést biztosító Epson nyomtatók
- Autista gyermekek fejlesztését támogatta az Epson karácsonykor
- Epson Roadshow és új termékek bemutatója
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.