Debütál a ChatMate, az interaktív chatbot

forrás: Prím Online, 2023. március 27. 21:20

Mára az internet és az okostelefonok a fiatalok életének szerves részévé váltak, azonban a túlzott online jelenlét és a felkészületlen nethasználat folyamatos kockázatot jelenthet, miközben éppen ezt, a 13-18 éves korosztályt nehéz elérni a tudatosító programokkal. A március 27. és 31. között zajló Digitális Témahét alkalmából a fiatalok szokásaira rezonálva egy új online megoldást indít a ProSuli: a ChatMate interaktív módon ad tudást az online zaklatás, a digitális lábnyom és a digitális jóllét témakörökről, amelyben a fiatalok segítőpartnere a színész-énekes Miller Dávid.

Az internet és a mobiltechnológia számos előnyt nyújt, de tudatos használata láthatóan egyre gyakrabban jelent kihívást a fiataloknak, miközben az ilyen témájú, akár iskolai oktatási programokban való részvétel nem mindig vonzó a számukra. Ez sok esetben aggodalmat okoz és nehezen megoldható feladatot jelent a szülőknek és a pedagógusoknak. Erre a kihívásra fejlesztett most új megoldást a Yettel digitális oktatási programja, a ProSuli: a ChatMate névre keresztelt, játékos online szolgáltatás gyakorlatilag egy párbeszéden vezeti végig a fiatalokat, miközben edukatív módon vezeti rá őket az adott téma, internetes veszélyhelyzet helyes megoldására. Így a fiataloknak élvezetes és könnyen befogadható formában nyújt segítséget – a márciusi induláskor – egyelőre három aktuális és fontos témákban: online zaklatás, digitális lábnyom és digitális jóllét.

 

 

A chatbot írásban és hangüzenetekkel is képes kommunikálni a játékossal. A ChatMate hangját az ismert színész-énekes, Miller Dávid adja, aki munkájával és médiaszerepléseivel már jól ismert és kedvelt személyiség a ChatMate célközönségének.

 

A Prosuli.hu-n, Messengeren, Instagramon és Telegramon is elérhető ChatMate tehát lehetőséget nyújt a fiataloknak, hogy esetpéldákon keresztül, aktív segítő részvétellel sajátítsák el az online biztonság és digitális jólét alapvető fogalmait. A chatbot szolgáltatás végleges formáját szakértők és pedagógusok bevonásával, valamint mesterséges intelligencia felhasználásával nyerte el, így egy igazán egyedi, a megcélzott korosztálynak vonzó megoldás születhetett. 

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Térképen is kereshető kultúrprogramokat kínál a megújult Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port.  A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a kultúra iránt érdeklődők igényeit.

2024. november 20. 19:56

Újabb újítás az eMAG-nál: mostantól még egyszerűbb és gyorsabb részletre vásárolni

Jelentős fejlesztést aktivált a napokban az eMAG, amely révén még kényelmesebb és egyszerűbb lesz az online rendelések áruhitel általi, részletekben történő fizetése. Az OTP Bank csatlakozásával mostantól az eMAG összes pénzügyi szolgáltató partnerének (így a Magyar Cetelem és a Cofidis) áruhitel-konstrukciói elérhetők az eMAG által forgalmazott termékek mellett több ezer magyar Marketplace partner termékeihez is.

2024. november 20. 18:21

A gyermekeket is megszólította az Internet Hotline őszi kampánya

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az intenzív médiajelenlétnek köszönhetően októberben jelentősen megnövekedett a hotline-hoz fordulók száma, minden jel szerint célba ért tehát a kampány fő üzenete: merj segítséget kérni, van hová fordulni online bántalmazás esetén.

2024. november 20. 16:43

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01

Törj be a digitális élvonalba: Nevezd ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 5. 11:59