Debütál a ChatMate, az interaktív chatbot
Mára az internet és az okostelefonok a fiatalok életének szerves részévé váltak, azonban a túlzott online jelenlét és a felkészületlen nethasználat folyamatos kockázatot jelenthet, miközben éppen ezt, a 13-18 éves korosztályt nehéz elérni a tudatosító programokkal. A március 27. és 31. között zajló Digitális Témahét alkalmából a fiatalok szokásaira rezonálva egy új online megoldást indít a ProSuli: a ChatMate interaktív módon ad tudást az online zaklatás, a digitális lábnyom és a digitális jóllét témakörökről, amelyben a fiatalok segítőpartnere a színész-énekes Miller Dávid.
Az internet és a mobiltechnológia számos előnyt nyújt, de tudatos használata láthatóan egyre gyakrabban jelent kihívást a fiataloknak, miközben az ilyen témájú, akár iskolai oktatási programokban való részvétel nem mindig vonzó a számukra. Ez sok esetben aggodalmat okoz és nehezen megoldható feladatot jelent a szülőknek és a pedagógusoknak. Erre a kihívásra fejlesztett most új megoldást a Yettel digitális oktatási programja, a ProSuli: a ChatMate névre keresztelt, játékos online szolgáltatás gyakorlatilag egy párbeszéden vezeti végig a fiatalokat, miközben edukatív módon vezeti rá őket az adott téma, internetes veszélyhelyzet helyes megoldására. Így a fiataloknak élvezetes és könnyen befogadható formában nyújt segítséget – a márciusi induláskor – egyelőre három aktuális és fontos témákban: online zaklatás, digitális lábnyom és digitális jóllét.
A chatbot írásban és hangüzenetekkel is képes kommunikálni a játékossal. A ChatMate hangját az ismert színész-énekes, Miller Dávid adja, aki munkájával és médiaszerepléseivel már jól ismert és kedvelt személyiség a ChatMate célközönségének.
A Prosuli.hu-n, Messengeren, Instagramon és Telegramon is elérhető ChatMate tehát lehetőséget nyújt a fiataloknak, hogy esetpéldákon keresztül, aktív segítő részvétellel sajátítsák el az online biztonság és digitális jólét alapvető fogalmait. A chatbot szolgáltatás végleges formáját szakértők és pedagógusok bevonásával, valamint mesterséges intelligencia felhasználásával nyerte el, így egy igazán egyedi, a megcélzott korosztálynak vonzó megoldás születhetett.
Kapcsolódó cikkek
- LEO-műholdak: zsákutca vagy forradalom a szélessávú internetben?
- Minőségi mobilra vágyik a magyar, kedvezményes áron
- Töretlennek tűnik a csaló e-mailek és SMS-ek terjedése – van megoldás
- Hasznos mobilhasználati tippek a Yetteltől
- 1 éves születésnapját ünnepli a Yettel
- A valótlanságoktól, vírusoktól és az álhírektől is félnek a magyar internetezők
- Egyre többen ismerik fel Elon Musk “Starlink” technológiájának előnyeit
- Ezektől volt hangos a magyar netes közbeszéd
- Új otthoni tévészolgáltatást indít a Yettel
- Új stratégiát hirdetett az NMHH a Biztonságos internet világnapja alkalmából
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.
Térképen is kereshető kultúrprogramokat kínál a megújult Port
Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a kultúra iránt érdeklődők igényeit.
Újabb újítás az eMAG-nál: mostantól még egyszerűbb és gyorsabb részletre vásárolni
Jelentős fejlesztést aktivált a napokban az eMAG, amely révén még kényelmesebb és egyszerűbb lesz az online rendelések áruhitel általi, részletekben történő fizetése. Az OTP Bank csatlakozásával mostantól az eMAG összes pénzügyi szolgáltató partnerének (így a Magyar Cetelem és a Cofidis) áruhitel-konstrukciói elérhetők az eMAG által forgalmazott termékek mellett több ezer magyar Marketplace partner termékeihez is.
A gyermekeket is megszólította az Internet Hotline őszi kampánya
Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az intenzív médiajelenlétnek köszönhetően októberben jelentősen megnövekedett a hotline-hoz fordulók száma, minden jel szerint célba ért tehát a kampány fő üzenete: merj segítséget kérni, van hová fordulni online bántalmazás esetén.