Így látják a magyarok a szórakozás jövőjét
Eljöhet az idő, amikor mindennapjainkat, így a kikapcsolódásunkat is a mesterséges intelligencia határozza meg? Természetessé válhat, hogy a metaverzum virtuális üzleteiben barangolunk vagy vendéglátóegységében fogyasztunk pixeleket? Milyen eszközök fontosak most és lesznek nélkülözhetetlenek a jövőben a minőségi szórakozáshoz? És vajon mennyire van közel hozzánk ez a jövő? A Samsung reprezentatív felméréséből* kiderül, a magyarok arra számítanak, hogy a következő öt évben még fontosabbá válik az okostelefonok szerepe, egyre több időt töltünk, és több tevékenységet végzünk a virtuális térben, a hagyományos tévékészülékek helyét pedig az okostévék veszik át.
A technológiai találmányok kulturális változásokat is hoznak az életünkben, nemcsak mi alakítjuk az eszközeinket, hanem azok is formálnak minket, munkánkat és a szórakozási szokásainkat. A Samsung arra kereste a választ reprezentatív kutatásában, mi az, amit az emberek a szükségesnek tartanak a kikapcsolódáshoz, és mit gondolnak arról, hogyan töltjük a szabadidőnket a közeli jövőben.
A minőségi szórakozáshoz ma legtöbben az okostelefont (80%), a számítógépet vagy laptopot (79%) és az okostelevíziót (67%) tartják fontosnak, öt év múlva pedig leginkább az okostelefon (41%), a Smart TV (38%) és az okosóra (37%) fontosságának további növekedését vetítik előre, ezt követi a VR szemüveg, valamint a digitális asszisztensek szerepe (29%). A hagyományos tévékészülékeknek kisebb jelentőséget jósolnak, a megkérdezettek 41%-a gondolja úgy, hogy szerepük csökkeni fog az életünkben.
Ahogyan változik a szórakoztató elektronikai cikkek használata, úgy változhat majd az is, hogy milyen kikapcsolódási formákat választunk öt év múlva. A vizsgált tevékenységek közül legtöbben az online vásárlás kapcsán jeleznek előre növekedést: a megkérdezettek kétharmada szerint gyakoribb lesz öt év múlva, hogy az internetet használjuk egy-egy új termék beszerzésére. A kutatásból kirajzolódik, a megkérdezettek úgy vélik, hogy a klasszikus, offline tevékenységek visszaszorulnak, míg az online kikapcsolódás jelentősebb szerepet tölt be. A válaszadók többsége (54%) gondolja úgy, hogy ha szórakozásról van szó, a közeli jövőben kevesebb időt töltünk majd könyvek, regények olvasásával, és a kulturális programok látogatása is csökken majd (46%).
A válaszadók 49%-a gondolja, hogy több időt fogunk tölteni virtuális terekben, metaverzumokban, a megkérdezettek csaknem fele szerint filmeket, sorozatokat is többször nézünk majd streaming szolgáltatókon keresztül, sőt a harmaduk úgy véli, az online baráti találkozók, összejövetelek is gyakoribbak lesznek. A kutatási eredményekből kirajzolódik, hogy az online megoldások egyre inkább elengedhetetlenek, akár szórakozásról és a kapcsolatápolásról, akár mindennapi ügyeink intézéséről van szó. A Samsung okostévék funkciói éppen ezekre az egyre inkább mindennapivá váló eseményekre kínálnak megoldást, ilyen például a képernyőtükrözés is, amellyel az okostelefonon lejátszott tartalmat akár szélesvásznon is élvezhetjük. A kényelmes multitaskingot támogatja az osztott képernyő, amelynek segítségével egyidejűleg nézhetjük a kedvenc sorozatunkat és cseveghetünk barátainkkal, vagy párhuzamosan nézhetünk meccset miközben olvassuk a szakértői kommenteket, mindezt ugyanazon a kijelzőn.
Népszerű hobbi az online játék is, a megkérdezettek 25%-a, a fiatalabbak (18-34 éves korosztály) 30%-a szerint a videójátékokra fordított idő is növekedni fog a következő öt évben. Az igazán lebilincselő időtöltésre a Samsung Smart TV-k innovatív funkciókkal és szuperszéles játéknézettel nyújtanak lehetőséget. A Neo QLED tévék objektumkövető hangzással, zökkenőmentes képmozgással és automatikus alacsony késleltetési móddal járulnak hozzá a minőségi játékélményhez. Nemcsak a videójátékot, hanem a magával ragadó moziélményt is új szintre emelheti a teljes körű digitalizáció. A SmartThings segítségével vezérelt okosotthonban a képi világ és a hanghatások mellett beállítható a többek között a szoba hangulatvilágítása és a legkellemesebb hőmérséklet, hogy a szórakozás a lehető legnagyobb kényelemben teljen.
A Samsung „Kijelzők bárhol, képernyők mindenkinek” jövőképe jegyében mutatta be legújabb televízióit 2023. áprilisában. Az OLED termékcsalád olyan frissítésekkel egészült ki, mint például a Neural Quantum Processzor 4K, amely mesterséges intelligenciát használ a rosszabb minőségű képek feljavításához. A tévékészülékek és hangeszközök fejlesztésénél a vállalat egyszerre törekszik a modern, hibrid világ elvárásait megismerni, majd innovatív, testreszabható funkciókkal kiszolgálni azokat, így például a csatlakoztatott eszközök iránt növekvő igényt. A Samsung 2023-as okostévéi a SmartThings ökoszisztéma részeként már a beüzemelés pillanatától gördülékenyen kapcsolódhat a kompatibilis okoseszközeihez, okosotthon-rendszeréhez.
„A Samsung kiemelt törekvése, hogy az újdonságok és a fejlesztések teljessé tegyék a felhasználói élményt, miközben hozzájárulnak egy fenntartható jövő kialakításához. Éppen ezért kíváncsiak vagyunk a felhasználók véleményére, jövőről alkotott elképzeléseire – mondta Samu Zsófia, a Samsung Magyarország kommunikációs vezetője. – Legutóbbi kutatásunk egyrészt rávilágított, miképp formálódtak a magyarok kikapcsolódási szokásai az elmúlt pár évben, másrészt megismerhettük, milyen változásokra számítanak a következő öt évben. Az eredmények azt mutatják, hogy a mozi-, színház- és koncertlátogatás ritkult, míg a főzés gyakoribbá vált. Rálátást nyertünk arra is, hogy egy okostelevízió központi szerepet tölthet be a társas szórakozásban is, illetve sokan a virtuális térnek is egyre nagyobb jelentőséget jósolnak. Fontos célunk, hogy az összefüggéseket vizsgálva és a következtetéseket levonva ne csak naprakész válaszokat hozzunk, hanem úttörő megoldásokkal álljunk elő, és maximálisan kiszolgáljuk napjainkban és a jövőben is a szórakozással szemben támasztott igényeket.”
Elérhetőség és előrendelési promóció
A Samsung legújabb, 2023-ban megjelent Neo QLED tévéi már megvásárolhatók, az S95C OLED 4K Smart TV pedig előrendelhető 2023. május 2. reggel 9 óráig.
______________________
*A Samsung kutatását az Impetus Research készítette online megkérdezéses adatfelvétellel 2022 novemberében. A felmérés 1000 fős mintája a 18 és 65 év közötti magyar lakosságra nézve reprezentatív.
Kapcsolódó cikkek
- Még több WOW-élményt nyújtanak a Samsung legújabb tévéi
- A Samsung 2023-as Neo QLED és Lifestyle tévéi támogatják a felhasználók napi biológiai óráját
- Új korszakot nyit a képernyőtechnológia történetében a Samsung
- A Samsung új Neo QLED, Lifestyle és OLED modelleket jelentett be
- A CES-en debütálnak a Samsung új televíziói
- A magyarok a karantén alatt rászoktak a főző- és kertészműsorokra
- A Samsung Neo QLED tévéi az innovatív és a fenntartható megoldásokat ötvözik
- Hogyan alakította át a magyarok digitális eszközparkját a járványhelyzet?
- VDE minősítést kaptak a Samsung Neo QLED televíziói
- Az éles szemű játékosok tévét nyerhetnek a Samsung legújabb kampányában