Logisztikai innovációval ünnepelte 15 éves együttműködését a Telekom és a Waberer's Csoport
Intelligens automata rendeléskezelő rendszer üzembeállításával és egy közös rendezvénnyel ünnepelte a Magyar Telekom és a Waberer’s csoport szoros együttműködésük 15 éves évfordulóját a logisztika világnapján. Magyarország piacvezető logisztikai szolgáltatója másfél évtizede végzi a teljes logisztikai tevékenységét Telekomnak, miközben utóbbi a Waberer’s Csoport szerteágazó informatikai és telekommunikációs igényeinek legfőbb stratégiai támogatója.
A Waberer’s csoport leányvállalatának (WSZL) jogelődje a Waberer’s logisztika 1999-ben kötött szerződést országos disztribúciós szolgáltatások nyújtására a Magyar Telekom jogelődjével, a Matávval, a szálakat 2008-ban fűzték igazán szorosra a két vállalat: abban az évben a piacvezető hazai logisztikai cég nyerte meg a másik jogelőd T-Mobile szervizlogisztikai tenderét. Két évvel később már a Magyar Telekom vezetékes és hálózati anyagok raktározását és disztribúcióját is a Waberer’s végezte. Kezdetben csupán 5000 m2-es raktározási igény az évek során megsokszorozódott: amikor 2021-ben a harmadik Telekom-jogelőd T-Systems operációját Waberer’s leányvállalatának, a WSZL budapesti logisztikai központjába költöztették, már 14 000 m2-re volt szükség három meghatározó termékcsoport kezeléséhez. Az itt raktározott termékek egyik kategóriáját azok az eszközök alkotják, amelyeket az ügyfelek megvásárolhatnak a Magyar Telekom üzleteiben vagy online shopjában, az okosórától a mobilkészülékeken át a drónokig. A másik csoport az olyan otthoni szolgáltatásokhoz szükséges berendezéseké, amilyenek például a routerek. A harmadik kategóriát pedig a hálózat építéséhez és üzemeltetéséhez felhasznált termékek alkotják, a legkisebb csavartól a hálózati kábelekig.
A két vállalat kapcsolatát tovább erősítette a 2020-ban elindított okostargonca-projekt, melyben a Telekom partnere a Pozi Development Kft. volt. A Microsoft Azure platformra épülő, felhőalapú SmartTruck a Waberer’s heterogén és multilokációs targoncaflottáját optimalizálta. A négy telephely 14 különböző raktárában szolgálatot teljesítő munkagépek több gyártótól származnak, továbbá eltérő típusúak. Ezért hiába álltak rendelkezésre monitoringrendszerek egyes gyártókhoz és modellekhez, a közel 400 gépes flotta adatait csak félig-meddig manuálisan lehetett volna összefésülni. A SmartTruck projekt első lépésében „felokosították” a targoncákat: a szenzorokat tartalmazó, Wi-Fi-n vagy mobilhálózaton kommunikáló okosdoboz fontos információkat közöl és tárol a jármű helyzetéről és kihasználtságáról. Ehhez kapcsolódott egy olyan háttérrendszer, amelyből valós időben és utólag is szinte mindent meg lehet tudni a járművekről. A felhőalapú flottamenedzselő eszközzel olyan adatokra derülhet fény, amelyek segíthetnek a járműpark elosztásának, kihasználtságának, vagy akár szervizelési feladatainak előre tervezésében. Mivel a rendszert összekötötték a raktári dolgozók belépőkártyáival is, jól ellenőrizhető, hogy ki mikor használja a targoncákat, valamint garantálható, hogy kizárólag a megfelelő képzettségű és a szükséges jogosultsági beállításokkal rendelkező kollégák indíthatják el az adott gépet.
A közös fejlődés újabb mérföldkövét jelentő, minimális emberi beavatkozást igénylő, automata, rendelést kigyűjtő megoldást a Magyar Telekomhoz beérkező online, lakossági megrendelések kezelésére állítják hamarosan üzembe. A megoldás nagy előnye, hogy a raktárban dolgozóknak nem kell információval rendelkezniük a keresett termékről, hogy melyik polcon van, van-e egyáltalán belőle: a mozgópolcos rendszer mindent automatikusan intéz egészen a szállítás mozzanatáig.
„Számos olyan stratégiai jelentőségű részterület van, amelyeken szakértő tanácsadóként támogatjuk a magyar logisztikai szektor piacvezető szolgáltatóját a digitális előrelépésben. Ilyen például a Smart Truck megoldás, mely felhőalapon, Microsoft Azure platformra épülve modernizálja a logisztikai vállalat IT infrastruktúráját.” – fogalmazott Bódi Gábor, a Magyar Telekom Business Intelligence & Governance divíziójának igazgatója.
„A Telekom és a Waberer’s közötti 15 éves együttműködés példaértékűnek számít a mai gyorsan változó világban. Nagyon büszke vagyok arra, hogy több évtizedes partneri kapcsolatot ápolhatunk a Telekommal, hiszen ez kölcsönös bizalmi kapcsolatot mutat. Erős innovációs partnerként tekintünk a Magyar Telekomra, amellyel olyan együttműködéseket sikerült kialakítani, amelybe mindkét oldal tudása legjavát teszi bele” – mondta el Barna Zsolt, a Waberer’s International Nyrt. vezérigazgatója és a WSZL ügyvezetője, aki úgy véli: ebből a sajátos szimbiózisból nem csupán a két érintett profitál, hanem ügyfeleik és partnereik is élvezhetik a közösen kialakított megoldások összes előnyét.
Ezeket a Waberer’s és a Magyar Telekom közös ügyfélrendezvényen mutatta be 2023. április 20-án, a Magyar Logisztikai, Beszerzési és Készletezési Társaság (MLBKT) által immár 11-edik alkalommal megrendezett Logisztika Napján.
Kapcsolódó cikkek
- Ma a Logisztika Napját ünnepeljük
- A Magyar Telekom megtartotta Éves Rendes Közgyűlését
- Álomszobagyár és Digitális Álomszobagyár a Magyar Telekomnál
- A Magyar Telekom 2022. negyedik negyedévi eredményei
- A Magyar Telekom jóváírja Törökországban és Szíriában tartózkodó ügyfelei roaming díját
- Átszervezi IT és telekommunikációs szolgáltatásait a Telekom
- Nullás díjszabás megszűnése: vizsgálatot indított az NMHH a Magyar Telekom szerződésmódosítása miatt
- Inflációkövető díjkorrekció a Telekomnál
- 2023-ban már nem elérhető a telefonkönyv a Telekomnál
- Indul a Telekom év eleji kampánya
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Rejoy: Ezek a legnépszerűbb felújított mobilok
Számos magyar vásárlót nem nyűgöztek le eléggé az iPhone 16 újdonságai, az Apple idei készülékeinek premierje óta ugyanis a Rejoy.hu az előző generációs készülékek jelentősen megnövekedett eladásait tapasztalja. Ezek közül is iPhone 15 Pro a legkeresettebb, amelyhez jövő tavasszal frissítésként ugyanúgy megérkezik majd az Apple Intelligence funkció, mint a 16-os széria modelleihez.
Kihívások mellett lehetőséget is tartogat a NIS2 a magyar cégeknek
A NIS2 irányelv új követelményei nagyon sok szereplőt érintenek a magyar vállalati ökoszisztémában, hiszen a kockázatos ágazatokon túl közvetve ezen ágazatok beszállítóira is hatással vannak – hangzott el a CETIN Hungary IVSZ-szel közösen rendezett, teltházas rendezvényén. A kiberbiztonsági előírásokat be nem tartó cég súlyos következményekkel számolhat: a büntetés mértéke az éves árbevétel 2 százalékát is elérheti. A NIS2 ugyanakkor nem csupán egy újabb szabályozás, hanem olyan eszköz, amely versenyelőnnyé is formálhatja a kiberbiztonsági megfelelést.
Óriási sikerrel zárult a budapesti ISSEP 2024 nemzetközi konferencia
Az ELTE Informatikai Kar és a Neumann János Társaság közös szervezésében az informatikaoktatás jövőjéről Lágymányoson rendezték meg a 17. ISSEP Konferenciát.
Trendforce: A Kingston Digital vezeti a 2023-as viszonteladói SSD-listát
A memóriatermékek és technológiai megoldások terén globális piacvezető Kingston Technology Company, Inc. flash-memóriákat gyártó leányvállalata, a Kingston Digital Europe Co LLP bejelentette, hogy a TrendForce az első számú SSD-szállítónak nyilvánította a viszonteladói szegmensben a 2023-as év egészét tekintve. A TrendForce által közölt adatok alapján a Kingston termékei tették ki a 2023-ban összesen forgalmazott 118 millió SSD 34 százalékát.
Párbeszéd a fenntartható energiáért és mobilitásért – elkezdődött a Hungarian Battery Week
A tegnapi napon teltházzal vette kezdetét a Hungarian Battery Week a Hungexpo Budapest Kongresszusi és Kiállítási Központban. A Magyar Akkumulátor Szövetség és a White Paper Consulting szervezésében megvalósuló esemény november 6–8 között biztosít fórumot az akkumulátoripar legfontosabb szereplői számára, hogy megvitassák az iparág aktuális kihívásait és jövőbeli lehetőségeit.