A Dell Technologies a vállalatok „innovációs érettségét” mérte fel új kutatásában
A Dell Technologies közzétette új kutatását, az innovációs indexet, amelyben több mint 45 ország 6600 alkalmazottja vett részt. A kutatás arra világított rá, hogy a vállalatok bíznak saját fejlesztéseik erejében globális kihívások esetén. Nemzetközi szinten több mint háromnegyedük (84%; Magyarországon is több mint a megkérdezettek kétharmada, 68%) egyetért azzal, hogy vállalatuk dinamikusan korszerűsítő kultúrával rendelkezik, a válaszok azonban egyértelmű szakadékot mutatnak a feltételezett és a megvalósított változtatások között.
Ahhoz, hogy áttekinthessük a világ különböző pontjain működő cégek innovációs érettségét, a vállalat elhelyezte a válaszadókat egy, az „Innovációs vezetőktől” a „Lemaradókig” terjedő skálán. Ez megmutatta a feltételezett és megvalósított korszerűsítések között tátongó szakadékot. Hiába értékelik pozitívan a vállalatok a saját kultúrájukat, világszerte csak a cégek 18%-a (Magyarország:12%-a) minősül „Vezető innovátornak” vagy „Innovációkat alkalmazónak”.
Ez azért fontos, mert a „Vezető innovátorok” és az „Innovációkat alkalmazók” 2,2-szer nagyobb eséllyel gyorsítják fel az innovációt recesszió idején, mint a „Követő” és a "Lemaradó” kategóriába sorolt cégek (akik ilyenkor nagyobb eséllyel lassítanak). A jó hír az, hogy a kutatás csak egy pillanatnyi állapotot tükröz, és a cégek képesek fejlődni, ha felkészítik az alkalmazottaikat, a folyamataikat és a technológiájukat a változásra.
Alkalmazottakra alapozott fejlesztések
A cégeknek segítségre van szükségük egy olyan kultúra kialakításában, ahol minden ötlet számít, és a hibákból való tanulás támogatott, nem pedig elítélendő. A vállalatok tisztában vannak egy ilyen kultúra előnyeivel, és bíznak a teljesítőképességükben: több mint háromnegyedük (78%; Magyarország: 52%) úgy gondolja, az új alkalmazottak részben azért csatlakoznak a vállalatukhoz, mert hisznek abban, hogy lehetőséget kapnak a javaslataik megvalósítására, ami komoly teljesítmény.
Ehhez azonban először át kell hidalniuk a már említett szakadékot. A válaszadók 59 százaléka (Magyarországon 40%-a) úgy véli, az alkalmazottak azért is hagyják ott munkahelyüket, mert nem tudtak annyi fejlesztést bevezetni, mint amennyit reméltek. Ráadásul 64 százalékuk (itthon 56%) szerint a vállalati kultúrájuk bizonyos aspektusai nem engedik, hogy a képességeikhez vagy szándékukhoz mérten újszerűen gondolkodjanak.
A jelentés útmutatással is szolgál a vállalatoknak ezen problémák megoldására: kiemeli a lehetőségeket az innováció ösztönzésére, és ismerteti a hátráltató akadályokat.
Folyamatokra alapozott innováció
Az alkalmazottakat érintő változtatások mellett a vállalatoknak azt is érdemes végiggondolniuk, hogyan fejleszthetik az újításokra vonatkozó folyamataikat. A válaszadók csapatainál az előrehaladás elsődleges akadálya a változtatásra fordítható idő hiánya. Ez jól példázza, mennyire fontos lenne, hogy a felső vezetők hangsúlyt fektessenek az innováció fontosságára. Jelenleg a válaszadók 68%-a (Magyarországon 64%-a) állítja azt, hogy a vezetőik inkább a vállalat napi működtetésére összpontosítanak, és nem a fejlesztésekre. A vezetők valódi, látható elkötelezettsége nélkül az ambiciózus, képzett alkalmazottak nem tudják teljes mértékben kihasználni a lehetőségeiket.
Ha a fejlesztéseknek szervezett kereteket adunk, eredményesebbé tehetjük. Jellegéből adódóan a haladás lehet ugyan organikus, alkalmi tevékenységnek tekinteni, de az „Innovációs vezetők” és az „Innovációkat alkalmazók” 63%-a arról számolt be, hogy náluk specializált, célzott projektek ösztönzik a változtatást.
Technológiára alapozott innováció
A tanulmány eredményei rámutatnak a technológiai vívmányok támogató erejére és a lemaradás következményeire. A túlnyomó többség (86%) (Magyarország: 76%) aktívan keresi azokat a technológiákat, amelyek segíthetnek megvalósítani a fejlesztésekre vonatkozó célkitűzéseket. Ennek ellenére 57%-uk (Magyarország: 56%-uk) úgy véli, hogy a technológiájuk nem a legmodernebb, és attól tartanak, hogy lemaradnak a versenytársaik mögött.
A tanulmány azt is vizsgálja, hogy az innováció öt technológiai katalizátorának mely területein tapasztalnak növekedést, illetve néznek szembe akadályokkal a szervezetek. Az öt katalizátor a következő: többfelhős környezet, peremhálózat, modern adatinfrastruktúra, helytől független munkavégzés és kiberbiztonság. A lehetőségek kiaknázásának legnagyobb buktatója szinte minden területen a komplexitás.
Ezek a nehézségek egyértelműen megmutatkoznak az innováció leggyakrabban felhozott, globális szinten jelentkező technológiai akadályaiban:
1. Növekvő felhőköltségek
2. Az átfogó üzleti infrastruktúra és az IT-infrastruktúra architektúrájának integrálása során jelentkező nehézségek
3. Az alkalmazások új felhőkörnyezetekbe való migrálására fordított idő és pénz
4. Kiberbiztonsági fenyegetések: Nem biztonságos adatokkal és edge eszközökkel nem lehetséges a modernizáció
5. Azon IT-infrastruktúra hiánya, amely képes lenne fogadni és feldolgozni az adatokat az edge-en
Van egy meghatározó egyenlet az üzleti világban: ötlet + technológia = hatás. Az egyenlet elemei közötti függőség gyakran megakasztja a vállalatokat. Sokszor azt gondolják, hogy a megfelelő nagy ötlet hiányzik. Arra várnak, hogy valakinek a fejében kigyullad a fény, és előáll valami nagyszabású elképzeléssel. De a kicsi, gyakorlatias gondolatok is beindíthatnak egy láncreakciót, amely nagyobb hatékonyságot és nyereséget eredményez, és új célt tűz ki a vállalat elé. Ehhez azonban mindig szükség van a megfelelő folyamatokra és technológiákra. Csak akkor keletkezik érték, ha az egyenlet minden eleme megvan.
Kapcsolódó cikkek
- Az OptiPlex újragondolja az asztali számítógépek felhasználói élményét
- Új Dell eszközök hibrid munkavégzéshez
- A női munkavállalók szerepe az informatikában
- Érkeznek a legújabb XPS modellek
- Így spórolhatsz az energiával a laptopodon
- A Dell PowerEdge szerverek új generációja megnövelt teljesítményt és energiahatékony kialakítást biztosít
- A Dell új fejlesztései magasabb szintre emelik a játékélményt
- A Dell Technologies újabb „világelső” termékeket mutatott be
- Az Alienware Aurora R15 most már AMD processzorokkal is elérhető lesz
- Újévi tanácsok informatikai vezetőknek
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.