Döntőben a legjobb 8 csapat a Megoldások a holnapért kihíváson
A legjobb nyolc csapat jutott döntőbe a Samsung és az EdisonKids Megoldások a holnapért kihívásán. A jövő oktatása, a fenntarthatóság és a közösségfejlesztés iránt elkötelezett fiatalok megvalósítható üzleti modellé dolgozzák át ötletüket mentorok segítségével a végső hajrában. A diákok a szakértőkkel karöltve készülnek a júniusi prezentációra, ahol a három nyertes csapat összesen 6 millió forint értékű Samsung eszközzel gyarapíthatja saját és iskolája digitális tárházát.
Kreatív megoldásokkal jelentkeztek a diákok a Samsung és az EdisonKids kihívására az ország szinte minden pontjáról. A döntőben a három fővárosi csapat mellett, Bács-Kiskun, Baranya, Békés és Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyéből érkező fiatalok mérkőznek meg egymással. A 12 és 18 év közötti versenyzők újító ötletei rendkívül széles skálán mozognak. A jövő oktatását reformálók a robotikára, a gamifikációra, az értékelés és a pályaválasztás digitalizációjára helyezik a hangsúlyt. A fenntarthatóságért küzdő fiatalok az újrahasználat (upcycling) és az alternatív élelmiszerek kérdését boncolgatják, míg a közösség kategóriában nevezők egy, a speciális nevelési igényű diákok segítését célzó mentorhálózaton, illetve egy önkénteseket toborzó online platformon dolgoznak.
Zsűritagok a diákok bőrébe bújva
„Diákként én biztosan egy egészségügyi szenzorral kapcsolatos pályázattal jelentkeznék, pontosabban egy olyan felhőalapú szolgáltatás elképzelésével, ami segítene jobb életmódbeli döntéseket hozni az egészséges életmódra vágyó pácienseknek – élte bele magát Dr. Meskó Bertalan, orvosi jövőkutató, a kezdeményezés fővédnöke a nevezők helyzetébe. – Azt vetném fel, hogy már rengeteg technológia képes adatot mérni, és ezekhez végre a páciensek is hozzájutnak, de hogy mit kezdenek vele, az az igazi kihívás. Erre keresnék lehetséges megoldásokat.”
A legjobb megoldások megtalálásához elengedhetetlen a jó kérdésfeltevés, az aktuális trendek ismerete, a kritikus gondolkodás, valamint a külvilághoz alkalmazkodás és a rugalmasság. A diákokat a kihívás során az ötletek fejlesztésében online kalauzoló Biás Csongor, a Startup Hungary vezetője, arra figyelmezteti a résztvevőket: ne az ötletbe, hanem a problémába szeressenek bele.
„Nem tudom, hogy pontosan mivel pályáznék ma diákként, de abban szinte biztos vagyok, hogy az eredeti ötlet már a verseny alatt formálódna vagy akár teljesen át is alakulna – gondolkodott el Biás Csongor, hozzátéve, hogy a rengeteg startup nem az eredeti, induló ötletével válik sikeressé. – Az ilyen programok épp arra jók, hogy a résztvevők elsajátítsák annak az eszköztárát, hogy hogyan tudják az innovatív ötletüket valós felhasználói igényekre szabni a piaci visszajelzések alapján.”
Tomaj Zsófi, fenntarthatósági szakértő, körforgásban podcast co-hostja úgy vélekedik, a jó megoldás nem biztos, hogy csak egy problémára nyújt választ. – „Diákként én olyan ötletet keresnék, amely egyben épít közösséget és ad megoldási javaslatot egy konkrét problémára. Egy, a saját korosztályomat érintő kérdéskörre fókuszálnék, beleszőve olyan kérdéseket, mint az inkluzivitás, egymás el- és befogadása vagy a tolerancia.”
Ötletek ütközete
A nyolc kiválasztott csapat az online kurzusok után április 22-én élőben is találkozott, ahol a döntőbe jutás megünneplése mellett megismerték mentoraikat, valamint a Momentán Társulat segítségével gyakorolhatták a jó előadásmód és a sikeres pitch technikáit. A diákok a döntőig újabb online jövőtervező workshopokon vesznek részt, ahol Biás Csongor és Balogh Petya, befektető segítségével elmélyedhetnek a vállalkozás építés alapjaiban, valamint a design thinking módszertanát követve prototípust hoznak létre és tesztelnek. Az utolsó fordulóban további szakmai segítséget is igénybe vehetnek a csapatok: a Samsung és az EdisonKids által delegált mentorok támogatják őket, velük együtt felkészülnek a június 3-i döntőre és közösen dolgoznak velük az ötleteik megvalósításán.
„A jó ötletek közül a legjobbakat kiválasztani a zsűrinek is kihívást jelent. Nemcsak a jelentkezők száma nő évről-évre, hanem egyre több izgalmas projekttel is találkozunk, amelyek megreformálhatják az oktatási rendszert, növelhetik az elfogadást vagy éppen alternatív megoldásokat nyújtanak az újrahasznosításra – mondta Samu Zsófia, a Samsung Magyarország kommunikációs vezetője. – A Samsungnál szaktudással, szolgáltatásokkal, valamint eszközökkel támogatjuk a nagyratörő tervek megvalósítását, hiszen vállalatunknál nap mint nap testközelből tapasztaljuk, ahogy a technológia elősegítheti a világ fejlődését és változását.”
A versenyzők számára még egy hónap áll rendelkezésre, hogy az ötletekből megvalósítható és fenntartható üzleti tervet készítsenek a szakértők segítségével, majd ezt kreatívan, lényegre törően és meggyőzően adják elő a zsűrinek. A prezentációkat négy szempont alapján pontozzák, ezek az eredetiség, a megalapozottság, a megvalósíthatóság és a csapatszellem. A problémafelvetés és a javasolt megoldás újszerűsége mellett a kutatómunka alapossága és a kivitelezés hozhat értékes pontokat a csapatoknak, de a győzelemhez elengedhetetlen, hogy a tagok közötti összhang is meglegyen.
Kapcsolódó cikkek
- Az új One UI 5 Watch szoftver betekintést enged a hamarosan érkező Galaxy Watch funkcióiba
- 80 díjat nyert el a Samsung a világ egyik legrangosabb dizájnversenyén
- A Samsung 2023-as Neo QLED tévéi elnyerték a Carbon Trust tanúsítványát
- Így látják a magyarok a szórakozás jövőjét
- Dubaji luxus hotel vendégeit ejtik ámulatba a Samsung kijelzői
- 5 tipp, ami segít gondoskodni a házi kedvencekről
- Még több WOW-élményt nyújtanak a Samsung legújabb tévéi
- A fiatalok kezében a jövő a Megoldások a holnapért kihíváson
- A Vatikánt védő testőrség Samsung Knox Suite-tal bővíti biztonsági arzenálját
- A tévé továbbra is stabil társ a háztartásokban
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.