Indul a nyár, felpörög a taxipiac is
Közeleg a nyár, indul a buliszezon, így egyre inkább felpörög a taxik iránti kereslet is. A taxisofőrök tapasztalatai szerint a legnépszerűbb budapesti partihelyszínek továbbra is a Belvárosban találhatók, míg a nyári szezonban a Budapest Park kerül az első helyre.
Mindez persze csak akkor érvényes, ha épp nincs valamilyen nagy zenei fesztivál a fővárosban vagy a Balaton partján. Utóbbi kapcsán újdonság, hogy a Főtaxi kiszolgálási területe idén tovább bővül, így a Sziget Fesztivál után a Balaton Sound hivatalos partnereként is segíti majd a látogatók gyors hazajutását, illetve az idei atlétikai vb-n szintén közreműködik.
A Főtaxi utasforgalmi adatai szerint a legnépszerűbb budapesti partihelyszínek listáját a koronavírus sem rendezte át és változatlanul a Belvárosban található lokációk szerepelnek az első helyen. A legnagyobb forgalmat a Remixnél, a Fröccsterasznál, a Morrison'snál és a Gozsdu udvarnál lévő utasfelvételi pontjaik bonyolítják le, de a nyári szezonban ezeket is megelőzi a Budapest Parknál lévő állomásról induló és oda visszaérkező autók száma. A taxisok számára – az esős napok mellett – a legerősebb időszaknak a péntek és a szombat éjszakák számítanak, tavaly ráadásul az éjszakai fuvarok száma 44%-kal nőtt az egy évvel korábbihoz képest.
A jelentős nemzetközi sportesemények szintén kiemelt időszaknak számítanak. A Főtaxi az idei atlétikai világbajnokságon is partnerként működik közre a személyszállítási feladatok ellátásában.
A nagy nyári rendezvényekre is készül a társaság: sofőrjei ismét jelen lesznek a jelentős forgalmat bonyolító Sziget Fesztiválon, ahol 2022-ben több mint 130 000 vendég utazott főtaxis kocsival, közülük pedig több mint tízezren a fesztivál bejáratánál található utasfelvételi ponton találtak autót.
Idén a kiszolgálási terület még tovább bővül és a vidéki terjeszkedéssel összhangban egy újabb nagyszabású fesztivál, a Balaton Sound hivatalos személyszállító partnere is a Főtaxi lesz a következő három évben. A rendezvény újdonsága, hogy – a Szigethez hasonlóan – távozáskor nem kell már taxit vadászni, hiszen ott is dedikált droszt várja majd a bulizókat, ahol egységes ruhába öltözött kísérők és biztonsági őrök segítik a hazajutást, az autókat pedig a Főtaxi budapesti, székesfehérvári és velencei partnerei szolgáltatják majd.
„Az ilyen nagyszabású rendezvényekről a leggyorsabban és legegyszerűbben úgy tudnak hazajutni a vendégek, ha felkeresik a drosztunkat és ott ülnek autóba. Hivatalos szállítópartnerként a fesztiválozókat abban segítjük, hogy könnyen elérhető utasfelvételi pontjainkon a megszokott minőségű szolgáltatásban legyen részük” – mondta az új együttműködés kapcsán Reich Ádám, a Főtaxi vezérigazgatója.
Nemcsak a bulihelyszíneken, de a Magyarországra látogató turisták számában, illetve ezzel összefüggésben a reptéri forgalomban is megfigyelhető az élénkülés. Tavaly a főtaxis flotta teljes futásteljesítményének közel egyharmada kapcsolódott a reptéri forgalomhoz, a ferihegyi fuvarok száma több mint a kétszeresére ugrott 2021-hez képest, a repülőtérről szállított utasok száma pedig meghaladta az egymillió főt.
„Tavaly a nyári szezonban közel 650 000 fuvart teljesítettünk, ami 7,5 millió kilométeres flottateljesítmény. Ez alapján idén is nagy forgalomra számítunk, melyre igyekszünk maximálisan felkészülni. Sofőrjeink száma az elmúlt évben nőtt, így most 1500 gépkocsiból áll a flottánk, ráadásul a nagyobb rendezvények kiszolgálásában már vidéki partnereinkre is számíthatunk” – tette hozzá Reich Ádám.
Kapcsolódó cikkek
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.