Óvatosan jönnek vissza a befektetők a CNet-hez
Zsigó József, 2001. március 1. 18:54
A CNet egyike azoknak a ritka dot-com cégeknek, amely a gazdasági visszaesés időszakában is nyereséges tudott maradni. Úgy tűnik azonban, mindez kevés ahhoz, hogy a megriadt befektetőket visszacsalogassa.
Habár az általános dot-com válság miatt a befektetési tanácsadók óva intenek a technológiai részvények vásárlásától, Bill Lerner, a Prudential piaci elemzője szerint a CNet ma a legbiztosabb tipp. Részvényeinek ára 52 heti minimumon áll, tervei teljesíthetőnek látszanak, és az év közepére megérkezhet a fellendülés.
A befektetők azonban kivárnak: ennek oka nem a 924 millió dolláros ZDNet-felvásárlás (amely sikeresnek bizonyult), hanem a MySimon.com 736 millió dolláros vételi ára. Általános az a vélemény, hogy a CNet sokkal többet fizetett ezért a profiljába nem igazán illeszkedő, on-line vásárlást segítő cégért, amitől viszont még hosszabb távon sem várható jelentősebb profit.
A bevételek zömét (jelenleg 63%) továbbra is a hirdetésekből szerzi, és új, nagyobb formátumú bannerdoboza sikeresen debütált. Nagy tartalékok vannak viszont a CNet Data Services szolgáltatásban: három éven belül a jövedelem meghatározó része ebből az üzletágból származhat írja a Business Week.
Kapcsolódó cikkek
- Regionális központot nyit Debrecenben a BT
- Lehetőség vagy kényszer? - Interjú Szűcs Zoltánnal, az AAM vezérigazgatójával
- Elektronika - a japán cégek szépen növelték profitjukat
- Motorola - az idén kissé nőhet mobiltelefon piac
- A YouTube és a Wikipedia is bekerült 2006 legnevesebb márkái közé
- Nagyszabású elbocsátások brit távközlési szolgáltatóknál
- Az Adobe előrejelzése és az újra emelkedő olajár nyomasztja a Wall Streetet
- A France Télélecom forgalmi figyelmeztetése megrázta a piacokat
- A Samsung a nyuget-európai mobilpiac élére tör
- Az S&P negatívra rontotta a British Telecom kilátását