Megjelent az IAB Hungary új, hazai podcastpiaci kiadványa

forrás: Prím Online, 2023. június 16. 16:33

Kik, miért és hogyan hallgatnak ma podcastet hazánkban? Hogyan viszonyulnak a különböző műsorokhoz, a hirdetésekhez és a reklámozott márkákhoz? Mely tartalmak a legértékesebbek a hallgatók számára? És miért számít prémium médiumnak a podcast? – többek között ezekre a kérdésekre is választ ad a hazai podcastpiacot feltérképező Podcast Insight Hungary 2023 kiadvány, amely mától az iab.hu weboldalán teljes terjedelmében elérhető.

Magyarországon először az IAB Audió Munkacsoportjának megrendelésére készült átfogó és reprezentatív médiakutatás a podcastpiacról 2021-ben. A tartalomfogyasztási szokások azonban gyorsan és sokat változnak, ezért egy újabb kutatásban vizsgáltuk meg, hogyan fejlődött ez a piac az elmúlt bő két év alatt. A hazai podcastfogyasztási szokásokat feltérképező kutatás adatfelvétele* 2023 tavaszán zajlott, az eredményeket a Podcast Insight Hungary 2023 pdf-alapú kiadványban mutatjuk be, amelyben arra is választ adunk, miért gondolják a médiapiac döntéshozói, hogy 2023-ban is a podcast lesz a legsikeresebb digitális média.

 

 

A kutatás során többek között az alábbi megállapítások születtek:

● Közel duplájára nőtt a gyakori podcasthallgatók száma. Hazánkban másfél millióan hallgatnak heti rendszerességgel podcastet, amely 87,5 százalékos növekedést jelent a két évvel ezelőtti 800 ezres számhoz képest. 

● Egyre hosszabb ideig és egyre több műsort fogyasztanak a magyar podcasthallgatók.  A közel 7,5 millió 18 év feletti (Forrás: KSH), hazai internetező 20 százaléka hetente átlagosan 5,6 órán át hallgat podcastet – ez 2021-hez képest 55,5 százalékos emelkedést jelent.

● Négy demográfiai jellemzővel lehet leírni az átlagos podcasthallgatókat: városban élnek, értelmiségiek, jómódúak és fiatalok – vagyis magas vásárlóerejű társadalmi réteghez tartozó, prémium célcsoportot jelentenek.

● A kutatás szerint az okostelefonos applikáció az elsődleges fogyasztási mód, de a telefon mellett asztali gépen és laptopon is hallgatnak podcastet.

● A podcast hallgatása közben a felhasználók leginkább olyan tevékenységet végeznek, amely nem igényel komolyabb kognitív bevonódást, figyelmet.

● A podcastek hallgatói elfogadják a reklámokat, utánanéznek és vásárolnak is az ott hirdetett termékekből, szolgáltatásokból.

● A heti rendszerességgel podcastet hallgatók 27 százaléka mondta azt, hogy fizetett már olyan teljes podcastadásért, amelynek csak a vágott verziója volt ingyenesen elérhető.

 

Az IAB Audió Munkacsoportja megbízásából az NRC piackutató által készített, második hazai podcast-médiakutatás eredményeit összegző kiadványt Román Balázs, a Betone alapítója, az Audió Munkacsoport vezetője szerkesztette. A hazai és nemzetközi piaci körképet, a fogalommagyarázatokat és a marketingcélú megjelenési lehetőségeket is tartalmazó kiadvány pdf-formátuma teljes terjedelmében letölthető az IAB Hungary Dokumentumtárából.

 

________________________

*A kutatási jelentés alapjául szolgáló adatfelvétel 2023 márciusában és áprilisában zajlott, Magyarország legnagyobb online paneljén, a Netpanelen. Az omnibusz kutatás alapján 1000 fő 18+ éves hazai internetezőt vizsgáltak meg – a minta reprezentatív nem, kor, iskolai végzettség, településtípus és régió jellemzők mentén.

Forrás: https://iab.hu/dokumentumok/podcast-insight-hungary-2023/

Kulcsszavak: IAB IAB Hungary podcast

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet

A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél. 

2024. november 21. 20:54

Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál

A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról. 

2024. november 21. 19:31

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01