Kisvállalkozók tömege kerülhet bajba a Google Analytics átalakulása miatt
A sokak által eddig használt Universal Analytics július 1-től fokozatosan elérhetetlenné válik, így mindenkinek át kell térnie a Google Analytics 4 rendszerre. Gál Kristóf, a Klikkmarketing tulajdonosa szerint ez jó hír a felhasználók számára, hiszen jobban célzott hirdetésekkel találkozhatnak a jövőben, azok a kisvállalkozók viszont, akik nem frissítenek időben, bármelyik pillanatban azt tapasztalhatják, hogy leálltak a mérései. Ez pedig kockázatos, mert a hirdetési rendszerek nem tudnak majd mire optimalizálni.
Köztudott, hogy minden weboldalba úgynevezett mérési azonosítókat lehet beépíteni, amivel az adott honlap tulajdonosa pontos képet kaphat arról, mekkora volt az oldal látogatottsága, az ott lévő felhasználók milyen tevékenységet végeztek, mennyi időt töltöttek el ott, milyen konverziós célokat értek el.
Gál Kristóf vállalkozófejlesztő szakember kiemelte, a mérőkódokkal azt is le lehet mérni, hogy az online marketing mennyire térül meg, hol vannak esetleg azok a metszetek, ahol érdemes további fejlesztéseket végezni.
Mint mondta, az egyik legnépszerűbb webanalitikai eszköz, a Google Analytics, új fejezetet nyitott a negyedik generáció, a GA4 bevezetésével. Ez a következő generációs webanalitikai platform új lehetőségeket kínál az üzleti szereplőknek adataik elemzésében és a felhasználói élmény javításában.
„A Google Analytics átállását az átlagemberek a saját bőrükön is érezhetik, hiszen relevánsabb hirdetések jelenhetnek meg számukra az online térben. Ennek az oka, hogy a GA4 a korábbinál jobban össze tudja fogni nemcsak a Google összes területét a keresésektől a Gmailen át, hanem a YouTube-ot is, ami így a hirdetési rendszerekkel sokkal kompatibilisebbé válik” – magyarázta a közel 100 hazai vállalkozás Analytics fiókját kezelő Klikkmarketing tulajdonosa.
Szempillantás alatt bajba kerülhet bárki
Gál Kristóf kérdésre válaszolva közölte, a vállalkozóknak mostantól egy sokkal pontosabb mérési rendszer lesz a kezében, sokkal jobban fogják látni az adatokat, hiszen a technológia teljesen más, mert eseményeket mér a Google, ami sokkal pontosabb eredményeket fog hozni.
A GA4 átállásra legkésőbb 2023. június 30-ig volt lehetőség, igaz, a tapasztalatok azt mutatják, hogy a korábbi UA tulajdonokhoz is hozzá lehet férni, azok tiltását egyelőre a tengerentúlon kezdte el a Google. De ezzel együtt sem szabad félvállról venni az új fejlesztést.
„Aki még nem frissített, az bármelyik pillanatban azt veheti észre, hogy megálltak a mérései. Innentől a hirdetések is vaktában futhatnak, mert semmire nem tud optimalizálni a rendszer. A kieső időszakot nem lehet majd pótolni, tehát hiába áll át valaki egyetlen nap alatt például szeptemberben a GA4-re, az elveszít három hónapot és komoly lépéshátrányba kerülhet ezáltal a konkurenciával szemben is” – figyelmeztetett.
A Klikkmarketing tulajdonosa hozzátette, mivel csak Magyarországon közel egymillió domaint tartanak nyilván, így kisvállalkozók tömegei kerülhetnek bajba, akár több százezres nagyságrendben is, ha nem lépnek időben.
Nekik két opciójuk van, ami közül mielőbb választaniuk kell: vagy tananyagból dolgozva megcsinálják maguknak, vagy szakértőhöz fordulnak. Fontos viszont olyanoktól segítséget kérni, akik jártasak a Google Analytics világában, hiszen az naprakész és speciális szaktudást igényel.
Kapcsolódó cikkek
- Trükkök az internetes kereséshez: okosabb a Google, mint hinnéd!
- Július 1-jén megszűnik a Google 10 éves szolgáltatása
- Mindenki számára ingyenes online képzést tart az IAB a GA4-ről!
- Így ismerhetjük fel a rosszindulatú online hirdetéseket
- Tényleg szakmák szűnhetnek meg a ChatGPT miatt?
- 2023-ban óriásit robbanhat a TikTok-marketing
- Munkaerőhiány fogja vissza az e-kereskedelmet
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Irodai és költséghatékony perifériákkal újít a Sandberg
A változatos számítástechnikai- és mobiltartozékairól ismert Sandberg bemutatta új, modern igényeknek megfelelő irodai egerét, valamint Saver sorozatú, jack csatlakozós headseteit. Ezekkel a termékekkel a Sandberg a modern irodák számára kínál költséghatékony megoldásokat a márkától megszokott minőséggel és 5 év garanciával.
Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program
A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz.
Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia
Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől.
A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása
A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.
Nagy az igény a jogi, orvosi, pénzügyi vagy műszaki előképzettséggel rendelkező informatikusokra
A digitalizáció a pénzügyektől az oktatáson át az agráriumig, a kiskereskedelemig és az egészségügyig valamennyi iparágat átalakítja, ezért a munkáltatók előnyben részesítik azokat a junior informatikusokat, akik valamilyen, az IT-n kívüli szakmai előképzettséggel, illetve különböző iparágakban szerzett projekt-tapasztalatokkal – és esetleg menedzseri készségekkel és jó kommunikációs képességekkel – is rendelkeznek.