Az Oracle elérhetővé teszi felhő-alapú infrastruktúra szolgáltatásait az ügyfelek adatközpontjaiban
Az Oracle bejelentette a Compute Cloud@Customer szolgáltatását, amely lehetővé teszi a vállalatok számára, hogy saját adatközpontjaikban elhelyezve vegyék igénybe az – eddig csak publikus régiókból elérhető – Oracle felhő alapú infrastruktúra szolgáltatásait. A Compute Cloud@Customer segítségével az felhasználóknak lehetősége nyílik az Oracle publikus felhő infrastruktúra szolgáltatásokkal (OCI / Oracle Cloud Infrastructure) kompatibilis alkalmazás környezetek kialakítására és fejlesztésére saját adatközpontban.
Az Oracle nem csak az egyszerűsített infrastruktúra szolgáltatásokat tudja így megvalósítani az ügyfelek telephelyén, hanem a felhő működés lényegét megtestesítő automatizálási képességeket és az ehhez szorosan kapcsolódó architektúrát is (virtualizált szerverek, szoftveres hálózati komponensek, script alapú konfigurációs és telepítési lehetőségek).
Az Oracle Compute Cloud@Customer lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy az innovatív flexibilis kiépítésű (CPU, memória, és diszk erőforrások egymástól függetlenül skálázhatóak) virtuális gépekben (VM) egyedi fejlesztésű alkalmazásokat és egyéb middleware szoftvereket futtassanak, mindezt saját adatközpontból kiszolgálva. Az Oracle Compute Cloud@Customer és az Oracle Exadata Cloud@Customer kombinációja ideális platformként szolgál az Oracle adatbázis kiszolgáló technológiára épülő alkalmazás környezetek futtatására. A cégek az OCI-ban elérhető infrastruktúra jellegű szolgáltatásokat használhatják saját adatközpontjaikban is, és ezeket könnyen kiegészíthetik szükség szerint a publikus régiókban elérhető Oracle Cloud szolgáltatásokkal. A fejlesztők és az operatív feladatokat ellátó szervezetek ugyanazokat az API-kat és menedzsment eszközöket használhatják, így biztosítva az egységes felhasználói élményt a fejlesztői és operatív feladatok során. A cégek egy teljeskörűen menedzselt felhőplatformon, saját adatközpontjukban konszolidálhatják meglévő vagy az újonnan fejlesztett felhő-natív alkalmazásaikat, kihasználva a felhő környezetre jellemző fejlesztési előnyöket a szigorú előírásoknak és szabályozásnak történő megfelelés mellett.
"A felhasználók egységes élményt szeretnének, függetlenül attól, hogy hol futnak a szolgáltatások, ezért a Compute Cloud@Customer-rel folytatjuk az elosztott felhőstratégiánk építését." – mondta Edward Screven, Oracle chief corporate architect. "Az Oracle ügyfelei igényeiknek megfelelően választhatnak, hogy az OCI nyilvános felhőrégióit veszik igénybe (jelenleg világszerte 45 régió), vagy saját adatközpjukból Dedicated Region illetve Cloud@Customer platformjainkat. Ezeket tetszés szerint kombinálva, geográfiailag elosztott felhő megoldásokat hozhatnak létre. Ez a választék megkönnyíti a felhasználók számára stratégiai céljaik elérését, egyidejűleg lehetővé téve számukra az adattárolási és egyéb követelményeknek való megfelelést, valamint a hálózati késleltetésre kifejezetten érzékeny alkalmazások kiszolgálását."
A nagy teljesítmény igényre és magas rendelkezésre állásra tervezett Compute Cloud@Customer hardver komponensei könnyen bővíthetők, aminek köszönhetően egyaránt megfelel kisebb és nagyobb szervezetek által támasztott erőforrásigényeknek. A Compute Cloud@Customer 552 processzormaggal és 150 TB nettó hasznos tároló kapacitással (blokk, fájl és/vagy objektum) indulva a számítási és tárolási kapacitás egymástól függetlenül több mint 6000 processzormagig és 3,4 PB tárolókapacitásig skálázható.
Más nyilvános felhőszolgáltatók saját adatközpontban elérhető ajánlataival ellentétben, amelyek vagy nagyon korlátozott képességekkel rendelkeznek, vagy pedig nem egy gyártótól származó egységes rendszert alkotnak, az Oracle Compute Cloud@Customer egy teljesenkörűen integrált felhőplatform megoldás, amelyet az Oracle tervez, telepít, és üzemeltet az ügyfelei számára. Teljesen kompatibilis az OCI nyilvános felhőrégióival és az OCI dedikált régiójával, és ugyanazokat az OCI-felhőszolgáltatásokat nyújtja, egységes árazási struktúra mellett. Ezek a tulajdonságok csökkentik az ügyfelek üzemetetési munkákból fakadó terheit, miközben lehetővé teszik, hogy preferenciáik szerint bárhol fejlesszenek és futtassanak felhő-natív alkalmazásokat.
"A felhőszolgáltatások on-premise módon történő telepítését tervező szervezetek számára az az üzenet, hogy "vagy gondolkozz nagyban, vagy maradj otthon" – mondta Ron Westfall, a The Futurum Group kutatási igazgatója. "Nagyon sok on-premise módon nyújtott felhőszolgáltatás vagy csak egy „újra csomagolt” hardverdoboz némi finanszírozási szolgáltatással, vagy pedig tizedannyi képességet kínál a szolgáltatások szintjén, mint a nyilvánosan elérhető felhőszolgáltatások. Az Oracle legújabb Compute Cloud@Customer ajánlata egyértelműen szembe megy ezzel a trenddel, és ugyanazt a számítási kapacitást, tárolási lehetőségeket, hálózati struktúrát, API-kat, menedzsment réteget és folyamatosan bővülő szolgáltatás portfóliót kínálja, amelyek az OCI-ban is elérhetőek. Ez a vállalat elosztott felhőstratégiájának része, és mint ilyen, egy teljes értékű felhő-élményt nyújt on-premise kialakításban, nem pedig egy "csökkentett értékű demót" mint amivel más felhőszolgáltatók próbálkoznak."
Mint minden OCI-szolgáltatás esetében, a Compute Cloud@Customer által kiszolgált adatok mindig titkosítva vannak, és az OCI konzol lehetővé teszi a vállalatok számára az adatok helyének, replikációjának és biztonsági mentéseinek teljes körű ellenőrzését, konfigurációját. Ezáltal a cégek meg tudnak felelni a magas szintű adattárolási- és adatvédelmi előírásoknak is.
Az OCI elosztott felhőstratégiája ott biztosítja a szolgáltatásokat, ahol az ügyfeleknek szükségük van rájuk
Az Oracle Compute Cloud@Customer az Oracle elosztott felhőstratégiájának legújabb eleme, Az Oracle elosztott felhője a következő szolgáltatásokat foglalja magában: Oracle Alloy, az OCI nyilvános felhőrégiók, az Oracle E.U. Sovereign Cloud, az Oracle Database Service for Microsoft Azure, az OCI Dedicated Region és az Oracle Exadata Cloud@Customer. Az OCI elérhetővé teszi a publikus adatközpontban levő több mint 100 szolgáltatásának mindegyikét, az ügyfél által meghatározott hely, teljesítmény, biztonság, megfelelés és működési előírások betartása mellett. Az Oracle elosztott felhő struktúrája lehetővé teszi, hogy a vállalatok szabványosítható módon kezeljék szolgáltatásaikat, azok menedzsmentjét, ily módon egységesítve a felhasználói élményt, hiszen ugyanazt a szoftvert bárhol telepíthetik.
Kapcsolódó cikkek
- Az Oracle szuverén felhőszolgáltatást indít az Európai Unióban
- Az Oracle generatív AI szolgáltatásokat szállít üzleti felhasználók számára
- Szerverhardver frissítés vs. váltás a legújabb platformra – melyik éri meg jobban?
- Fesztiválélmény a digitális korban: hogyan segít az IT a felhőtlen szórakozásban?
- Cél az adatközpontok zöldítése
- Útmutató egy fenntartható adatközpont megvalósításához
- Elérhető a fejlesztők számára az Oracle Database 23c ingyenes verziója
- Itt a Java legújabb verziója!
- Ki nyeri meg a Google és Microsoft párviadalát?
- Ez a jövő: 1 milliárd dollárt fektetnek a távközlési vállalatok a felhőalapú szolgáltatásba