Figyelem, adathalászok próbálnak visszaélni a PENNY nevével!
A PENNY nevében hamis nyereményjáték terjed a Facebookon – figyelmezteti vásárlóit a kiskereskedelmi lánc. Az adathalász oldalként működő hamis profil jogosulatlanul használja a társaság logóját, valamint a PENNY Market Kft. nevében valótlan nyereményekről értesíti a felhasználókat.
A vállalat megteszi a szükséges lépéseket, hogy vásárlóit megóvja a további kellemetlenségektől, de emellett arra is felhívja a figyelmüket, hogy semmiképpen ne kattintsanak a hamis profilok által meghirdetett játékokra és ne adják ki ismerőseik vagy saját bizalmas adataikat beígért nyeremény reményében. Továbbá arra is felhívják a figyelmet, hogy a PENNY semmilyen esetben sem kér nyereményjátékon való részvételért cserében bankkártya adatokat.
A társaság által szervezett nyereményjátékokról a hivatalos felületeken, azaz a www.penny.hu oldalon és a hivatalos Facebook oldalon tud tájékozódni minden érdeklődő.
Kapcsolódó cikkek
- Adathalászat ellen is véd a Vodafone legújabb kiberbiztonsági szolgáltatása
- Figyelem: a nyári időszak kedvezhet az internetes csalóknak
- Microsoft Cyber Signals Report: iparszerű módszerekkel okoznak dollármilliárdos károkat az e-mail levelezésre szakosodott adathalászok
- Öt árulkodó jel, hogy csalás áldozatai lettünk – mit tegyünk ezután?
- Ezekre a webcímekre figyeljen, ha nem akarja, hogy átverjék
- 250 dollárért adathalász lehet bárkiből
- ChatGPT mint fegyver? Az ESET szerint elhárulnak a nyelvi akadályok a csalók elől, de azért marad 10 árulkodó jel
- Az adathalászat által leginkább sújtott brand a Yahoo
- Magyar fejlesztés segítheti az amerikai vállalatokat a kibertámadások megelőzésében
- ESET kiberbiztonsági trendek 2023: szép új hibrid világ
Biztonság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Ki vigyáz az adataidra, ha te nem? – a magyarok 90 százalékánál már próbálkoztak online csalók, adathalászok
Találkoztál már az online térben adathalászokkal? Estél már áldozatául vírusoknak, hackereknek? Ismered az online veszélyeket és védekezel is ellenük? Az ESET biztonsági szoftverek hazai forgalmazója, a Sicontact Kft. 2024 októberében ezeket a kérdéseket tette fel generációs attitűdkutatása során. Jó hír, hogy az online veszélyek ismertsége egyre magasabb és egyre többen védekeznek a tudatosság mellett védelmi szoftverekkel is – de még bőven van tennivalónk.