Február 26-ig lehet jelentkezni a Neumann Társaság informatikai tehetségkutató versenyére
Az I. Béla Gimnázium és a Neumann Társaság idén, a DXC Technology támogatásával a huszadik alkalommal rendezi meg a kétnapos Neumann János Nemzetközi Tehetségkutató Programtermék Versenyt Szekszárdon. A jogelődjével együtt már negyvenéves verseny, melyre évről évre a Vajdaságból és Erdélyből is érkeznek versenyzők, kiemelkedő fontosságú a hazai informatikai tehetségkutatás szempontjából. A nevezési határidő 2024 február 26., a szakmai zsűri által kiválasztott nyertesek értékes díjakat, informatikai termékeket nyerhetnek.
A Szekszárdi I. Béla Gimnázium és a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság (NJSZT) immár a huszadik alkalommal rendezi meg a Neumann Nemzetközi Tehetségkutató Programtermék Versenyt a versenyalapító, Kovács Győző szellemében. Az általános iskolások és középiskolások részére meghirdetett, nemzetközi rangú tehetségkutató verseny jogelődjével, a Garay Versennyel együtt idén már negyvenéves.
A DXC Technology támogatásával megvalósuló diákverseny célja, hogy az informatikát szerető diákok számára lehetőséget biztosítson tehetségük és kreativitásuk kibontakoztatására, a pályamunkák elkészítésén keresztül.
A Neumann Verseny kivételes eleme a Neumann Társaság tehetséggondozási rendszerének, mivel a startupperekre jellemző képességeket értékeli: az önállóságot, az új ötleteket és az előadói, marketinges készségeket. Ez a hazai informatikai tehetségkutatás egyik legfontosabb lehetősége, amelyre minden évben érkeznek versenyzők Erdélyből és a Vajdaságból, ideértve a szerb anyanyelvű diákokat is.
A kétfordulós programtermék versenyre 2024. február 26-ig, az esemény weboldalán keresztül lehet jelentkezni. A megmérettetésen bárki részt vehet, aki a döntő induló napjáig, azaz 2024. március 21-ig a 20. életévét még nem töltötte be. Egy pályázatot több versenyző közösen is készíthet.
Az alábbi kategóriákban lehet nevezni:
● Alkalmazói programok (oktatóprogramok, WEB alkalmazások, egyéb, valamely felhasználói probléma megoldására készített alkalmazás)
● Játékprogramok (a versenyzők saját maguk által készített játékprogramjaikkal versenyezhetnek)
● Megépített (digitális) automata berendezés (hardver) és vezérlése (szoftver)
● Számítógépes grafika (kép, portré, karikatúra stb.)
● Animáció (számítógéppel előállított animáció)
● Számítógéppel támogatott tervezés (CAD programokkal megszerkesztett tárgyak, objektumok stb.)
A pályázat értékelésénél fontos szempont a program helyessége, alkalmazói programok esetén az emberközeliség, a multimédia, valamint az internetes programoknál a tartalom mellett a látvány. Az első fordulóban a beérkezett pályázatokat a rendezők nyilvánosan előzsűrizik, a magyarországi előzsűri tagjait iskolákból felkért, független informatikatanárok, szakemberek alkotják. Az előzsűri 2024. március 4-ig küld értesítést azoknak a versenyzőknek, akik a külhoni döntőkből bekerült versenyzőkkel kiegészülve a döntőbe kerülnek.
A döntő 2024. március 21-22. között a Szekszárdi I. Béla Gimnáziumban kerül megrendezésre, amely során a pályázóknak a rendező szállást is biztosít. A pályázók a döntőn mutatják be személyesen pályamunkáikat a zsűrinek és a közönségnek egy maximum 10 perces előadás keretében. A döntőbe került tanulók oklevelet, valamint a dobogósok a verseny támogatói által felajánlott értékes díjakat, például informatikai termékeket (hardver és szoftver) kapnak.
Az érdeklődők a részletes versenyfelhívást és a versenyszabályzatot a Neumann Társaság oldalán keresztül tölthetik le. A Neumann Társaság az időpontok változtatási jogát fenntartja!
Kapcsolódó cikkek
- Százhúsz éve született Neumann János
- Újjáalakult és kreatív, új 8bites játékokat vár a HCC szakosztály
- Ingyenesen letölthető a Neumann Társaság frissített IT biztonsági tankönyve
- Jó példák és megőrzendő hagyományok: digitális kultúra a közoktatásban
- Kitüntette az év informatikai újságíróját a Neumann Társaság
- Egy héten át a világ legtehetségesebb fiatal informatikusait látta vendégül az ELTE és az NJSZT
- Budapesten és Szegeden is jelen lesz a Múzeumok Éjszakáján a Neumann Társaság
- Ezek a diákok képviselik Magyarországot az idei informatikai diákolimpiákon
- Öt alkalommal lehet megnézni a Neumann-család relikviáit
- Talpraesett diákprogramozók és profi képzőművészek tisztelegtek Neumann János előtt Szekszárdon
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Tovább bővül az Euronics – két új áruházzal és több mint 5 ezer átvevőponttal készültek
Jelentős fejlesztésekkel és új forgatókönyvvel fordul rá az ünnepi szezonra az Euronics. November közepéig két új áruház nyílt Dunaharasztiban és Kecskeméten, de jelentősen bővül az átvevőpontok száma is. A műszaki cikkeket, szórakoztatóelektronikai termékeket forgalmazó vállalatnak így összesen 67 üzlete és 5400 átvevő helye van, utóbbiak száma ráadásul jövőre már 8500-ra rúghat a Foxpost és a Packeta egyesülésének eredményeként.
Elindult a Google 2024. novemberi Core, alap-algoritmus frissítése
A Google elindította a legújabb algoritmus frissítését. A „2024. novemberi Core-frissítés” körülbelül két hétig fog tartani, amíg teljesen érvénybe lép. Szuhi Attila, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője mutatja a részleteket.
Hogyan formálja át az AI az életünket, a munkánkat és a globális társadalmunkat?
Az AI fejlődése nemcsak technológiai szempontból hoz forradalmi változásokat, hanem társadalmi és gazdasági hatásai révén is alapjaiban formálja át mindennapi életünket, az emberi döntéshozataltól kezdve, az iparágak hatékonyságán át egészen a közvélemény (át)formálásáig. A Neuron Solutions által szervezett AI Night rendezvény célja az volt, hogy elismert szakértőkkel és a különböző iparágak képviselőivel egy kötetlen beszélgetés keretében tárja fel azokat a kihívásokat és lehetőségeket, amelyekkel az AI használata során a vállalatok, a munkavállalók és a társadalom egésze szembesül.
Rangos szabadalmi díjat nyert az LG innovatív megoldása
Valószínűleg minden autóvezető találkozott már azzal a szituációval, amikor egy komplex csomópontban, bonyolult kereszteződésnél, ismeretlen útvonalon a megszokottnál nagyobb kihívást jelent a tájékozódás, a továbbhaladáshoz szükséges távolságok vagy az irányok azonosítása. Az LG Electronics (LG) által kifejlesztett kiterjesztettvalóság-technológia (AR) éppen erre kínál megoldást, mégpedig úgy, hogy az autóba épített kijelzőn egyértelmű, az irányokat mutató, könnyen értelmezhető utasításokat, illetve különböző vezetési forgatókönyveket jelenít meg 3D-s grafikák generálásával.
A KPMG a Corvinus stratégiai partnere lett
Stratégia megállapodást kötött Magyarország első számú üzleti, gazdaság- és társadalomtudományi egyeteme, a Budapesti Corvinus Egyetem és a KPMG, hazánk egyik vezető könyvvizsgáló, adó- és üzleti tanácsadó cége. Az egyetem és a tanácsadó cég közötti együttműködés három alappilléren nyugszik; ezek az oktatás, a kölcsönös tudásátadás, valamint a tehetséggondozás-, tehetségek utánpótlása.