Átalakulóban az online filmpiac
Kiss Ádám Zoltán Kiss Ádám Zoltán , 2001. március 10. 21:09
A Blockbuster, és az Enron szolgáltatóvállalatok bejelentették, hogy felbontják korábbi egyezségüket, melyet az interneten kívánságra továbbítandó filmek sugárzására hoztak létre. A két cég egy kísérleti műsorszolgáltatásra fogott össze, mely három hónappal ezelőtt kezdődött négy amerikai nagyvárosban.
A tesztelés befejeződött, és a két vállalat úgy döntött, hogy külön utakon járnak a jövőben. A rendes adás, mely lehetővé teszi, hogy a felhasználók egy set-top berendezés segítségével az internetről egyedi kívánságuk alapján filmeket nézzenek televíziójukon, csak március 31-től indul. A piaci érdekeltségek újrafelosztását az Enron elnöke, Kelly Kimberly azzal indokolta a CNetnek, hogy úgy érzik, egyedül jobb eséllyel indulnak harcba, a korábbi szövetséges Blockbuster filmkínálata szerintük rendes műsorszolgáltatáshoz nem elégséges.
Az elemzők szerint a most még szinte nem is létező piac azért érdekel olyan sokakat, mert hatalmas üzlet rejlik benne, valamint a hollywoodi filmstúdiók attól tartanak, hogy létrejöhet egy nekik rengeteg veszteséget okozó filmes Napster, mely ingyen kínálja majd filmjeiket. Az Enron már meg is kezdte tárgyalásait a stúdiókkal, hálózatán nemcsak filmeket, egyéb show-műsorokat is terjesztene, a felhasználók pedig nem általányban, hanem adásonként fizetnének.
Kapcsolódó cikkek
- Megöli a tévét az online video?
- Tőzsde helyett akvizíció - Internet Hungary 2006
- Egy év alatt 106%-kal gyarapodott a zeneletöltések piaca
- Véget ért a netes szex-éhség időszaka
- A Google oldalai a leglátogatottabbak Európában
- 38%-kal több online keresés Amerikában
- Egyre inkább az IM-re állnak át a e-mail helyett az amerikai tizenévesek
- Egyre több pénzügyi szolgáltatás érhető el interneten keresztül
- A turizmus helyzete az internet-gazdaságban
- Rockháló - Az internetes letöltések elsöpörték a kislemezeket