Díjazták az építőipar „rocksztárját”
Markovich Béla, a Mapei Kft. ügyvezető igazgatója vehette át az idei "Év Építőipari Személyisége" díjat. A szakember 30 éve képzi és inspirálja a szakembereket és az építőanyag kereskedőket, emellett támogatja a megrendelőket építési álmaik valóra váltásában. Legyen szó TikTok videóról, egy medence burkolásáról készülő oktatóanyagról, vagy ezer szakember motiválásáról egy konferencián, Markovich Béla mindenhol ott vagy és minden lehetőséget megragad, közvetlenül hozzájárulva az építőipar kultúrájának fejlődéséhez.
"A nyertes maga, a cége és a kollégái sokat tesznek az építőipar hatékonyságának javítása érdekében. A mikro- és kisvállalkozások folyamatos támogatásában éllovas a cég, illetve a díjazott cégvezető" – indokolta a zsűri döntését Koji László, az ÉVOSZ elnöke.
A Mapei Kft. tudásmegosztási programja keretében évente több ezer részvevő - diákok, szakemberek, építőanyag kereskedők, tervezők - számára biztosít szakmai képzéseket. Megalapította a Magyar Építőipari Szakemberek Közösségét, amely mára Magyarország legnagyobb szakmai szervezetévé fejlődött. Ezen felül a vállalat számos formában készít és népszerűsít edukáló tartalmakat a szakemberek és az építtetők számára, valamint szerepet vállal a kóklerek elleni küzdelemben.
„Az építőipar mai problémái társadalmi szintű kihívást jelentenek. Sürgős megoldást kell találni a szakemberhiányra, a kóklerekre, a szakember utánpótlás problémáira. Hálásan köszönöm a díjat, ami nem csak a munkánk elismerése, hanem erős motiváció is számomra és a munkatársaim számára, hogy folytassuk a küzdelmet” – mondta Markovich Béla.
A szakember több, mint 30 éve áll a Mapei Kft. élén, amely vezetése alatt egy négyfős cégből 33 milliárd forint árbevételű, 246 főt foglalkoztató közepes vállalattá fejlődött. A vállalat ma a lakosságarányos árbevétel alapján a Mapei csoport 91 cégének rangsorában az első helyen áll.
A Portfolio és a Market Építő Zrt. által közösen alapított díj célja, hogy elismerje a szakma kiemelkedő képviselőinek munkáját és hozzájárulását az ágazat életéhez. A díjazott személyéről egy hattagú, elismert szakemberekből álló zsűri döntött.
Kapcsolódó cikkek
- Gyorsabban, de jóval drágábban találhatunk szakembert idén
- Mérföldkő az építőipar digitalizációjában
- 2024 legfontosabb építőipari technológiai trendjei
- Erre számíthat az építőipar és az ingatlanszektor 2024-ben!
- A PlanRadar megoldása az építőipari kárigények kezelésére
- PlanRadar útmutató az építőipari vállalatok jövőbeni sikeréhez
- A mesterséges intelligencia már a lakberendezésben is otthon van
- A Konstrukt360 tapasztalatai a PlanRadar-ral
- Digitalizált kaméleon: mobil applikáció segít a fugaválasztásban
- Kapcsolatépítő rendezvénysorozatot indított a PlanRadar
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.