A Sony bemutatja a BRAVIA Theatre vadonatúj otthoni audio termékcsaládját
A Sony megújítja BRAVIA márkáját, hogy gazdagítsa az otthoni filmnézést és moziélményt. A streaming szolgáltatások elterjedésével egyre népszerűbbé vált a kényelmes otthoni filmnézés. A Sony széles termékválasztékát, például a digitális mozifilmes kamerákat, professzionális monitorokat és professzionális fejhallgatókat a filmgyártás szakemberei széles körben használják, így a vállalat mélyre hatóan ismeri a moziipart, valamint a filmkészítők és tartalomkészítők törekvéseit.
Az új BRAVIA tovább fokozza a filmes tartalmak valóságérzetét, és kiemelkedő kép- és hangminőséget biztosít otthon, hogy a filmeket a nagyvásznon látott varázslathoz hasonlóan élvezhessük. A tévékészülékek, hangprojektorok és egyéb otthoni hangtechnológiák egyetlen márkanév alatt történő egyesítésével a Sony célja, hogy a vásárlók számára olyan megoldást kínáljanak, amely megfelel a filmkészítők elképzeléseinek így otthon is élvezhetik a káprázatos képminőségű és hangzású filmélményt. A BRAVIA TV-k és a BRAVIA Theatre otthoni audio termékek egymáshoz illeszkedő funkciói és dizájnjai megkönnyítik a fogyasztók számára a választást és a teljes otthoni szórakoztató csomag kombinálását.
BRAVIA Theatre: magával ragadó mozihangzás az otthoni filmnézéshez
A Sony egyedülálló, széles körű tapasztalattal rendelkezik a filmiparban, a professzionális kameráktól és monitoroktól kezdve a filmgyártáson át a filmforgalmazásig. Ezekre az erősségekre építve, a most bejelentett BRAVIA Theatre otthoni audio termékcsaládjának bevezetésekor a vállalat a mozi és az otthoni nézői környezet közötti különbségekre összpontosított, és több kezdeményezésen dolgozott annak érdekében, hogy ugyanazt a magával ragadó hangzást biztosítsa az otthoni környezetben is. A mozi akusztikája pontosan megtervezett, így a mennyezeten és a falakon elhelyezett nagyszámú hangszóróból kiáramló hang lokalizált hangmezőt hoz létre, amely a nézők számára az elmerülés elsöprő érzését nyújtja. A BRAVIA Theatre segítségével ugyanez az akusztikus moziélmény otthon is élvezhető.
„A Sony a professzionális filmgyártó berendezések fejlesztésének, valamint a filmgyártásnak és -forgalmazásnak a középpontjában eltöltött évtizedekre építve egyedülálló helyzetben van, amely lehetővé teszi, hogy a páratlan filmipari, professzionális berendezésekkel és szórakoztató elektronikai eszközökkel kapcsolatos tapasztalatát az úttörő BRAVIA TV-k és BRAVIA Theatre otthoni audioeszközökkel hasznosítani tudja” – mondta Yoshihiro Ono, a Sony Corporation Home Entertainment üzletágának vezetője. „Izgatottan várjuk az új BRAVIA TV és BRAVIA Theatre otthoni audio termékek bevezetését, amelyek új, izgalmas funkciókat vezetnek be, magasabb szintre emelve az otthoni filmnézést” – tette hozzá Yoshihiro Ono.
A 2024-es BRAVIA Theatre otthoni audio termékek kulcsfontosságú technológiái és jellemzői
• 360 Spatial Sound Mapping
A Sony saját 360 Spatial Sound Mapping technológiáját használva több fantomhangszóró generálódik olyan helyeken, ahol nincsenek tényleges fizikai hangszórók, mint például felül vagy oldalt. Ez 360 fokos térbeli hangélményt tesz lehetővé, amely az adott otthoni környezethez optimalizált, széles hangmezővel, és amely a moziélményt tükröző, különböző irányokból érkező hanggal veszi körül a nézőt anélkül, hogy a mennyezetre vagy a falakra fizikai hangszórókat kellene felszerelni. Korábban mind a hangprojektor, mind a hátsó hangszórók szükségesek voltak a fantomhangszórók létrehozásához – az újonnan kiadott BRAVIA Theatre Bar 9 és a BRAVIA Theatre Bar 8 esetében egyetlen hangprojektorral élvezhető a 360 Spatial Sound Mapping élmény. A BRAVIA Theatre Quad 4 vékony hangszórójával szélesebb térhangzás valósítható meg.
• Sound Field Optimization
BRAVIA Theatre termékek kompatibilisek a Sound Field Optimization funkcióval, amely automatikusan beállítja és hangolja az egyes hangszórókat a szoba elrendezése alapján, így segít megtalálni a rendszer optimális elhelyezését, hogy otthon is érezhető legyen a mozihangzás hatása.
• Acoustic Center Sync
Az Acoustic Center Sync integrálja a hangrendszert, például egy hangprojektort a tévével, így a hangzás pontosan illeszkedik a képernyőn zajló eseményekhez, és a moziszerű beállítások otthonossá válnak. A mozikban a hangszórókat közvetlenül a számos kis lyukkal ellátott vászon mögött helyezik el, és az onnan kibocsátott hangot továbbítják előre, hogy a párbeszédek és a hangok átfedjék a vászonra vetített képet, és a megfelelő pozícióból hallhatóak legyenek. A BRAVIA TV-ket kombinálva BRAVIA Theatre termékekkel az Acoustic Center Sync funkció zökkenőmentesen egyesíti a tévé hangszóróinak és a hangprojektor hangját, olyan moziszerű élményt teremtve, amelynél úgy tűnik, hogy a hang közvetlenül a tévéképernyőről érkezik.
• Voice Zoom 3
A BRAVIA Theatre otthoni audio termékeket és a kompatibilis BRAVIA TV-ket kombinálva a Sony új Voice Zoom 3 egy mesterséges intelligencia algoritmus segítségével felismeri az emberi párbeszédet, és felerősíti vagy csökkenti annak hangerejét, így még a rövidebb párbeszédek is hangosan és tisztán szólalnak meg.
A Voice Zoom 3 és a BRAVIA-hoz csatlakoztatott BRAVIA Theatre audio termékcsalád beállításai az új BRAVIA Connect App (korábban Home Entertainment Connect App) segítségével kezelhetők anélkül, hogy filmnézés közben megjelenne a menüsor a TV képernyőjén.
• Választható hangszórók
Vezeték nélküli mélynyomó vagy hátsó hangszórók hozzáadásával erőteljes, mély basszus és továbbfejlesztett térhatású hangzás élvezhető. Az erőteljes 180 mm-es meghajtóval és egy passzív sugárzóval felszerelt, 300 W-os mély basszushangzást biztosító SA-SW5 vagy a SA-SW3 mélynyomó vezeték nélküli csatlakoztathatósággal bárhol elhelyezhető. SA-RS5 egy olyan hátsó hangszórópár, amely beépített akkumulátorral és felfelé irányuló hangszóróval rendelkezik, és nem kell áramforráshoz csatlakoztatni, ami lehetővé teszi, hogy a legkülönbözőbb helyeken helyezzék el. A hátsó hangszórókkal a 360 Spatial Sound Mapping sokkal tisztább és szélesebb körű hangélmény biztosítható.
• BRAVIA Theatre U
A Sony új, nyakpántos hangszóró magával ragadó hangzást biztosít, amely hangja körülöleli a füleket a szabad, mégis személyes zenehallgatáshoz. Magával ragadó moziélmény nagy hangerőn anélkül, hogy aggódni kellene a környezet miatt, és élvezhető a Sony kompatibilis BRAVIA TV-kkel párosítva a Dolby Atmos hangzás 360 Spatial Sounddal. Akár két BRAVIA Theatre U hangszóró is csatlakoztatható egyetlen TV-hez vagy más eszközökhöz Speaker Add funkció segítségével. Mind két néző tiszta, magával ragadó térhatású hangzást élvezhet, miközben szabadon beállíthatja a hangerőt a kívánt szintre.
• IMAX Enhanced és Dolby Atmos kompatibilitás:
A BRAVIA Theatre Bar 9, Bar 8 és Quad nem kizárólag az iparági szabványos hangtechnológiákat támogatja, beleértve a Dolby Atmos immersive audio és a DTS:X technológiát, hanem IMAX Enhanced tanúsítvánnyal is rendelkezik.
IMAX:
„Izgatottan várjuk, hogy a Sony új, BRAVIA IMAX Enhanced tanúsítvánnyal rendelkező televízióival és BRAVIA Theatre otthoni audio termékeivel páratlan moziélményt nyújtsunk a közönségnek otthon és azon kívül is” – mondta Vikram Arumilli, az IMAX streaming és fogyasztói technológiákért felelős senior alelnöke és vezérigazgatója. „Az IMAX Enhanced-et úgy terveztük, hogy megőrizze és fokozza a filmkészítők vízióját és szándékát, és a Sony kibővített készülékkínálata még több lehetőséget biztosít a rajongók számára, hogy megtapasztalják az IMAX erejét a platformon befogadott legikonikusabb filmek némelyikén keresztül.”
Dolby:
„A történetmesélés a Dolby minden tevékenységének középpontjában áll” – mondta Mahesh Balakrishnan, a Dolby Laboratories fogyasztói szórakoztatásért felelős alelnöke. „A Dolby Vision és a Dolby Atmos segítségével a kreatívok szélesebb körű eszközökkel dolgozhatnak, így a közönség pontosan úgy élheti át a történeteiket, ahogyan azt elképzelték. A Sony legjobb mérnöki munkájának és a Dolby iparágvezető innovációinak kombinációja révén a fogyasztók igazi filmes Dolby-élményeket élvezhetnek kedvenc Sony BRAVIA és BRAVIA Theatre készülékeiken.”
Környezetvédelmi kezdeményezések
A Sony Road to Zero elnevezésű környezetvédelmi tervet dolgozott ki, amelynek célja, hogy üzleti tevékenységei és termékéletciklusai révén 2050-re elérje a nulla környezeti hatást. E jövőkép megvalósításához való hozzájárulás érdekében a BRAVIA és a BRAVIA Theatre olyan innovációkat fog alkalmazni, amelyek a legjobb nézési élményt nyújtják magas kép- és hangminőséggel és prémium dizájnnal, miközben az alábbiak szerint hozzájárulnak a környezeti hatások csökkentéséhez.
A szűz műanyag felhasználásának csökkentése:
Az anyagválasztás különösen a hangminőséget befolyásolja. A Sony éveket töltött egy olyan egyedi, újrahasznosított műanyag kifejlesztésével, amely egyszerre környezettudatos, és elősegíti a kiváló minőségű hangtermékek létrehozását. A BRAVIA Theatre otthoni audio termékek egyedülálló újrahasznosított műanyagot használnak, amely lehetővé teszi a Sony számára, hogy kiváló akusztikai teljesítményt reprodukáljon, miközben csökkenti a szűz műanyag felhasználását. A BRAVIA Theatre otthoni audio termékekben használt anyag PET palackokból újrahasznosított anyag. Az anyagot gondosan választották ki az optimális hangminőség, a design, a textúra és a szín szempontjából.
Elkötelezettség a hozzáférhetőség iránt
A Sony célja, hogy üzleti tevékenységével hozzájáruljon a befogadó társadalomhoz, és növelje a hozzáférhetőséget, hogy a különböző igényekkel rendelkezők is használhassák termékeit. A BRAVIA és a BRAVIA Theatre a hozzáférhetőséget szem előtt tartva fejleszti termékeit, hogy minden vásárló élvezhesse a filmélményt, fogyatékosságtól és kortól függetlenül.
A látássérültek számára a BRAVIA Theatre otthoni audio termékek beállításának segítése érdekében a csomagoláson egy kiemelkedő négyzet alakú keret jelzi a QR-kódot a BRAVIA Connect alkalmazáshoz, amely képernyőolvasó támogatást nyújt. A BRAVIA Theatre Bar 9 és 8 hátlapján tapintható pontok jelzik az eARC HDMI csatlakozót a tévéhez való csatlakoztatáshoz.
BRAVIA Theatre modellek, árak, megjelenési dátumok és további információ:
Kapcsolódó cikkek
- Nagy rekesznyílású és nagy látószögű zoomos Sony objektív
- Sony: Masszív basszus, határtalan élmény
- Új Sony memóriakártyák a hosszabb felvételek készítéséhez
- Új Sony objektív állóképekhez és videókhoz is
- Új Sony hangszóró Power Party Sound funkcióval
- CES 2024: A mindennapokba beszökött a jövő
- A Sony térhatású tartalomkészítő rendszer fejlesztésén dolgozik
- A Sony bemutatja a világ legkönnyebb nagy rekesznyílású teleobjektívjét
- Világelső a Sony full-frame, globális záras rendszerrel ellátott gépe
- Molnár Tamás a globális „For The Music” platform magyarországi arca
Kütyük ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association
A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.
Kávét rendel majd az LG autós asszisztense, ha fáradt a sofőr
Az LG Electronics (LG) bemutatta a fejlett autóipari technológiai koncepciókat felvonultató Mobility Labworks sorozat legújabb tagját, a jövő önvezető autóiba szánt Digital Cockpit gamma elnevezésű megoldást. Az alfa és beta modellek tavalyi debütálása után ez a harmadik az innovatív digitális interfészek sorozatában, amelyek izgalmas bepillantást nyújtanak a mobilitás jövőjébe.
Mesterséges intelligenciával felszerelt mosodai megoldásokat mutatott be az LG
Az LG Electronics (LG) a Frankfurtban megrendezett Texcare nemzetközi kereskedelmi mosodai és textilápolási kiállításon mutatta be PROFESSIONAL LAUNDRY termékcsaládját. Az energiahatékonyságot előtérbe helyező új termékcsaládban számos nagy kapacitású megoldás, például 30 kg kapacitású mosó- és szárítógépek és egy 25 kg-os maximális mosási és 16 kg-os szárítási kapacitású hőszivattyús mosó-szárítógép is helyet kapott. A PROFESSIONAL LAUNDRY termékcsalád bevezetésével az LG célja, hogy mind Európában, mind pedig világszerte megerősítse pozícióját a kereskedelmi ruhatisztítási megoldások piacán.
Rejoy: Vitték a felújított telefonokat, mint a cukrot
A Rejoy november 17-ig tartó Black Fridayának első napján a magyar vásárlók több mint ezer darab felújított okostelefont, tabletet, laptopot és okosórát rendeltek meg. A mobilok közül a vásárlók az iPhone 12, 13 és 15-ös modellév felújított példányait keresik a leginkább, míg laptopból az M1 lapkával szerelt MacBook Air volt a legnépszerűbb. Utóbbi 199 990 forintos felújított példányait néhány óra alatt elkapkodták.
Könnyed kialakítással és fejlett funkciókkal érkezik az új HONOR okosóra
Decemberben Magyarországon is kapható lesz a HONOR legújabb okosórája, a HONOR Watch 5, amely a modern technológia és a kecses dizájn kiváló ötvözete. A 35 g súlyú, mindössze 11 mm vastagságú óra könnyű és kényelmes, így egész nap lehet viselni. Az 1,85”-os színes AMOLED kijelző 390x450 pixeles felbontással és 340 PPI-vel támogatja a teljes képernyőt lefedő érintéses működést, élénk vizuális élményt nyújtva amellett, hogy kifejezetten fluid a 60Hz-es képfrissítésnek köszönhetően.