A magyar vásárlók közül választják a legtöbben környezettudatosságból a felújított mobilt
Nagyjából 300 tonna szén-dioxidtól kímélte meg a környezetet a Rejoy és a három további piacon jelen lévő anyacége, a Flip Technologies – ez átszámítva 150 személyautó éves kibocsátásának felel meg. A piactér régiós ügyfélfelmérése szerint arányaiban a magyar vásárlók közül voksolnak a legtöbben a felújított készülékekre környezettudatossági szempontokból – ebben pedig a boomer és millenial korú ügyfelek a legaktívabbak.
Öt évvel ezelőtti megalapítása óta a Rejoy.hu anyacége, a Flip Technologies amagyar, román, bolgár és görög piacokon már több százezer készüléket értékesített és az elmúlt másfél év során a magyar vásárlók is több tízezres nagyságrendű készüléket vettek a piactéren.
Az új okostelefon és annak használata CO2-egyenértékben (CO2e) számítva évente átlagosan 17,2 kg karbonkibocsátást generál 2 éves életciklus mellett*. Ha valaki egy vadonatúj készülék helyett felújítottat választ, 63 százalékkal csökkentheti a kibocsátást – mivel a Rejoytól Magyarországon már több tízezer készüléket vettek, a piactér a fenti kalkulációk alapján több mint 300 tonna CO2-től kímélte meg a környezetet – ez már több mint százötven benzines autó egy éves kibocsátásának felel meg. A társaság négy piacon jelen lévő anyacége 2019-es megalapítása óta pedig közel 3200 tonna CO2-kibocsátástól óvta meg a környezetet, ami a több mint ezer futballpálya nagyságá lefedő erdőtelület karbonelnyelő képességével ér fel.
“A Rejoy már csak az üzleti modelljéből adódóan is a körforgásos gazdaság elkötelezett híve: a felújított okostelefonok piacán olyan standardeket állítottunk fel a bevizsgálás és felújítás, illetve a garanciavállalás területén, amelyek a magyar piacon is úttörőnek számítottak. Örömmel látjuk, hogy mostanra a hazai mobilszolgáltatók, sőt a legnagyobb kereskedelmi cégek is felismerték a felújított készülékek piacában rejlő lehetőségeket, és ezzel segítenek környezettudatosabb világot teremteni magunk körül. Továbbra is az új készülékével közel megegyező ügyfélélmény elérésén dolgozunk, a felújított készülékekhez opcionálisan például új akkumulátort, ajándékcsomagolást, profin felhelyezett kijelzővédőt is kérhetnek az ügyfelek” – kommentálta az eredményeket Blaumann Bence, a Rejoy.hu ügyvezetője.
Nem várt korcsoportok a leginkább környezettudatosak itthon
A jövő hétfői Föld napja alkalmából a Rejoy és anyacégének vásárlói körében végzett felmérés eredményeit is publikálta: ebből kiderült, hogy a magyar, román, bolgár és görög piacok közül Magyarországon a legmagasabb azok aránya, akik megjelölték, hogy környezetvédelmi okok is hozzájárultak ahhoz, hogy Rejoy készüléket vásároltak. A Rejoynál telefont vásárló magyarok közül a legnagyobb arányban a 27-42 év közötti (millenial), illetve az 59-68 év közötti, vagyis baby boomer felhasználók számára volt fontos a környezettudatosság, közülük minden negyedik vásárló jelölte meg ezt fontos preferenciaként.
Ehhez képest a Z generációs (1995 és 2009 közt született) ügyfelek közül csak minden ötödik jelölte meg ezt a preferenciát, pedig az egyes korcsoportokhoz kapcsolódó sztereotípiák alapján e csoport tagjai esetén sugallták a környezettudatosság iránti legnagyobb affinitást.
A felújított készülékek melletti legfontosabb szinte minden vásárlónak az jó-ár érték arány. magyar vásárlók tudatos készülékválasztását jelzi az is, hogy a legtöbben 2020-as modellév után piacra került iPhone-okat (12-es és újabb modellek) rendelnek a Rejoytól, amelyek még sok éves szoftveres támogatást élveznek, így kiemelkedő az ár-érték arányuk.
________________________
*A karbonmegtakarítás kiszámításához a Rejoy Mauro Cordella cirkulárisgazdaság-szakértő és csapatának 2021-es kutatásának eredményeit vette alapul.
Kapcsolódó cikkek
- A felújított okostelefonok új piactere fontos mérföldkőhöz érkezett
- A legolcsóbb mobilokból a legjobbakat a boomerek veszik a Rejoynál
- Az ABB "A" minősítést kapott az éghajlatváltozással kapcsolatos átláthatóságáért
- Az európai és a magyar vásárlók közül is egyre többen választanak high-end okostelefont
- A Rejoy jelentősen bővítette szervizlaborját
- Rejoy: Kimagasló forgalom az idei Black Fridayen
- Sikeres volt a Rejoy fekete pénteki első napja
- A Z generáció kedvenc mobiljaival készül a Black Fridayre a Rejoy.hu
- 2 milliárd forint felett az első év forgalma a Rejoy.hu-nál
- Az iPhone 15 megjelenése az új és a felújított mobilok piacát is felpörgette itthon
Mobiltelefon-készülék ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Kevesen élnek a Black Friday bevált trükkjeivel, de a HONOR segíthet
Az európaiak rendkívüli erőfeszítéseket tesznek, hogy megtalálják a legjobb árakat, ám egy új kutatás rávilágít arra, hogy a Black Friday őrületébe keveredett vásárlók kihagyják azokat az alapvető trükköket, amelyekkel nagyokat lehet spórolni az ünnepi ajánlatokon.