NMHH Podcast: médiatudatos szülő nélkül médiatudatos gyermek sincs
A gyermekek egyre korábban lépnek be a digitális térbe: a hét-nyolc évesek körében az elmúlt három év alatt megduplázódott a saját telefonnal rendelkezők aránya. A jó szülői minta és a tudatos médiahasználat fiatalkorban is egyre fontosabb, a gondviselők mégis hajlamosak magukra hagyni gyermekeiket az online világban. Egyebek mellett erről is szó lesz az NMHH Podcast második epizódjában.
Létezik tudatos médiahasználat a mesterséges intelligencia korában? Hogy legyek felelős digitális szülő, ha a gyermekem jobban ért a kütyükhöz, mint én? Deepfake, érzelmi zsarolás, tudatos digitális jelenlét. Az NMHH Podcast második adásának vendége Pelle Veronika kommunikációkutató, a Corvinus Egyetem egyetemi tanársegédje és Rab Árpád jövőkutató, az NMHH Innovációs Labor vezetője.
A beszélgetésből kiderül, hogy a közösségimédia-felületek használatában kiemelkedőek a magyar társadalom készségei, a média működésének mélyebb megértéséhez azonban még további információkra van szükség. Mindeközben a gyermekek egyre fiatalabb korukban kerülnek kapcsolatba a digitális térrel: az NMHH nagymintás felméréseiből az látszik, hogy a hét-nyolc évesek körében az elmúlt három év alatt megduplázódott a saját telefonnal rendelkezők aránya. Ez azt jelenti, hogy ma már egy akár csupán három évvel fiatalabb testvér is jóval korábban kaphat saját okoseszközt, mint a nála alig idősebb fivére, így pedig előbb is találkozhat azon keresztül számára káros tartalmakkal.
Mit tehet a szülő? A szakértők a szülői minta és a beszélgetés szerepének fontosságát hangsúlyozzák a gyermekek médiatudatosságának kialakításában, erősítésében. Az NMHH Podcastjából kiderül, hogyan lehet sikeresen megszólítani a videókat pörgető fiatalokat, de útmutatót kapunk arra is, milyen pontoknál kell óvatosabbnak lennünk az online térben.
Az NMHH Podcast műsorvezetője Kántor Endre. A második adás már elérhető a hatóság YouTube- és Spotify-csatornáján, valamint az Apple Podcast felületén.
Kapcsolódó cikkek
- Az NMHH a lakossági mobiltelefon-díjcsomagok kínálatának változásait vizsgálta
- Minden, amit tudni akarsz a mesterséges intelligenciáról – elindult az NMHH Podcast
- Újabb közösségi médiaszolgáltatók működési költségeihez járul hozzá a Médiatanács
- NMHH-elemzés nem csak gamereknek
- Így használjuk a mobilunkat külföldön
- Nyártól Net-Coach-ok segítik az NMHH céljait
- Górcső alatt a hazai online piacterek és a DSA-rendelet
- NMHH-kutatás: egyre szívesebben hallgatunk magyar előadókat
- Nem csak a húszéveseké az online világ
- Sztorik a zsebben: gyermeknapon debütál az NMHH új kiadványa
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Hatalmas a kereslet a HONOR befelé hajlítható telefonjára
Kiválóan teljesített első napjaiban a már Európa több országában is kapható HONOR Magic V3. A Magyarországra október 1-jén érkező eszköz megjelenése első napján 56%-kal több eladást produkált, mint elődje, a HONOR Magic V2. A készletek kifejezetten korlátozottá váltak, de újabb, nagyobb szállítmány várható a napokban.
Az ARUBA Hackathon visszatért – 24 órás verseny a legjobb fejlesztők számára
A vezető európai felhőszolgáltató ArubaCloud a ComputerTrendsszel együttműködésben a Magyarországi Vezető Informatikusok Szövetsége (VISZ) szakmai támogatásával programozói hackathont rendezett idén szeptember 14-15-én, hogy ezzel is hozzájáruljon a magyarországi IT-tehetségek felfedezéséhez.
Megvannak a Marketer of The Year hazai jelöltjei
A legnagyobb hatású, legeredményesebb marketingesek elismerése céljából új díjat alapított a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ). A szakmai zsűri ajánlása alapján, az idén először szervezett díj jelöltjei: Balogh Barbara (Velux), Bánhegyi Zsófia (Szerencsejáték Zrt.), Beke Zsuzsa (Richter), Mérő Ádám (The Coca-Cola Company), valamint Pantl Péter (MOL Group). A “Marketer of The Year” exkluzív díjat szeptember 19-én a Marketing Summiton adják majd át. Az elismerés valódi különlegessége az, hogy annak első helyezettje képviseli Magyarországot a European Marketing Confederation által szervezett, 2025-ös “European Marketer of The Year Award”-on.
A Rubik-kocka 50. évfordulóját ünnepelték a Széchenyi-egyetem Innovációs Parkjában
A Rubik-kocka feltalálásának 50. évfordulója alkalmából Rubik Ernő világhírű feltaláló volt a Széchenyi István Egyetem és a győri önkormányzat vendége szeptember 12-én. A Győri Innovációs Park aulájában, a Kocka néven ismert épületben Rubik-kocka-kirakó versennyel és pódiumbeszélgetéssel ünnepelték meg a jubileumot.
Szenzációs eredmény a Nemzetközi Mesterséges Intelligencia Diákolimpián
A négy magyar versenyző négy medált szerzett az első olyan mesterséges intelligenciára fókuszáló diákolimpián, amelyen nem csapatban, hanem egyéni versenyzésben mérték össze tudásukat. Az IAIO-t (International Artificial Intelligence Olympiad) az első alkalommal szeptember 8-12. között rendezték meg Rijádban.