Mostantól a színvakok is könnyebben kártyázhatnak
Idén év végéig a társasjátékok 80 százaléka, jövőre pedig már a 90 százaléka lesz a színvakok számára akadálymentesített a Mattel saját portfóliójában. A világ vezető játékgyártója ezzel a kezdeményezésével arra törekszik, hogy lebontsa a játékot érintő akadályokat a különböző szintű színlátás-zavarral élők előtt. Az átállással az olyan klasszikus kedvencekkel, mint az Uno, az UNO Quatro és a Blokus még szélesebb közönség játszhat a jövőben.
Ezeknél a játékoknál eddig kulcsfontosságú szerepük volt a színeknek. A mostani változtatások után viszont már a színvak játékosok is zökkenőmentesen vehetnek részt a partikban. Köszönhetően annak, hogy a Mattel szakértőkkel és színvakokkal szorosan együttműködve a tapintható jelzések, jól látható szimbólumok alkalmazásával megfelelő megoldásokat talált a játékok színvakok számára akadálymentesített verzióinak megalkotására.
Napjainkban a hivatalos statisztikák szerint világszerte mintegy 300 millió ember szenved a színtévesztés valamilyen formájától, illetve annak súlyosabb fajtájától a színvakságtól*. Nekik a színek különbségére nagy hangsúlyt helyező játékok eddig sok nehézséget okoztak és emiatt a játék közben átélt élmények sem lehetettek teljes körűek. A Mattelnél alapos előkészületek után fogtak bele a színeket érintő átalakításokba. A fejlesztők számos, a színlátáshiány problémájával foglalkozó szakértővel egyeztettek, valamint konzultáltak színvakságban szenvedő személyekkel, köztük olyan Mattel-tervezőkkel, akik maguk is ezzel az egészségi problémával küzdenek. Végül velük együtt dolgozták ki azokat a megoldásokat, amelyek révén a játékok menetében a színek dominanciája helyett a minták, a tapintható jelek, a szimbólumok kaptak főszerepet.
„A Mattelnél büszkék vagyunk arra, hogy segíthetünk a színvaksággal kapcsolatos edukációban azzal, hogy termékeinket az érintettek számára is elérhetővé tesszük. Annak érdekében, hogy még többen együtt élvezhessék a játékot.” – mondta Ray Adler, a Mattel alelnöke és a játékokért felelős globális vezetője.
Hozzátette, hogy a kedvelt kártyajátékok mobil változatai, köztük a már 350 millió felhasználót elérő UNO! Mobile és a Skip-Bo Mobile is színtévesztő azonosítást foglal magába. Továbbá a vállalathoz tartozó Mattel163 mobiljáték-fejlesztő cég új, a mobiljátékok szélesebb körű befogadását, hozzáférhetőségét célzó "Beyond Colors" kártyapaklijai egyedi és egységes szimbólumkészlettel rendelkeznek. Négyzetek, háromszögek feltüntetésével könnyen beazonosíthatóvá és megkülönböztethetővé válnak a klasszikus kártyaszínek. A "Beyond Colors" frissítés minden játékos számára ingyenes és a felhasználó személyes fiókjának beállításainál engedélyezhető.
______________________
*Adat forrása: https://my.clevelandclinic.org/health/diseases/11604-color-blindness
Kapcsolódó cikkek
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Siemens Xcelerator: az Eplan és a Siemens zökkenőmentes adatátvitelt tesz lehetővé a gépgyártásban
A Siemens és az Eplan hatékonyabbá teszi a tervezési és gyártási folyamatokat a gépeket és gyártósorokat építő ügyfeleik számára.
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.
Az LG 2025-ös QNED evo termékcsaládja jelentős technológiai fejlődésen ment át
Az LG Electronics (LG) bemutatja a megújult, 2025-ös QNED evo termékcsaládját egy újonnan szabadalmaztatott, széles színskálát biztosító technológiával. A készülékek valódi 4K felbontású képet és akár 144 Hz*-es képfrissítési rátát tesznek lehetővé vezeték nélküli kapcsolódással, ultraalacsony késleltetéssel. Emellett a széria tagjai továbbfejlesztett mesterséges intelligencia alapú kép- és hangfeldolgozást, és személyre szabhatóságot biztosítanak a webOS 25-ön keresztül.