Prémium eszpresszógépek – 3D-tervezéssel
A 3D-modellezés előnyeit nemcsak az olyan innovatív iparágakban hasznosítják, mint a repülőgépipar vagy az orvostechnológia, hanem a hétköznapi tárgyak tervezésénél is egyre elterjedtebbé válik. Ezért várható, hogy a virtuális valóság eszközét egyaránt felvonultató technológia piaca megháromszorozódik a következő nyolc évben.
Ezt az utat választotta, és növelte mintegy 30 százalékkal a termelékenységét az egyik legismertebb kávégépgyártó. Az Olympia Express közel egy évszázada tervez és gyárt kiemelkedő precizitással robusztus, megbízható és hosszú élettartamú eszpresszógépeket. Ezzel a saját piacán a világelső helyet tudhatja magáénak, a kávéimádók körében legendásnak számító Cremina eszpresszógépek pedig számos retró reklámból visszaköszönnek.
A svájci székhelyű Olympia Express a korábbi 2D-tervezést váltotta 3D-modellezésre, amellyel felgyorsították a tervezési folyamatot, és mérsékelték a fizikai prototípusok számát, ezáltal összességében a fejlesztéshez szükséges erőforrásokat a felére tudták csökkenteni.
Az Olympia Express Cremina eszpresszógépe. Forrás: Olympia Express
A felszabaduló kapacitást a vállalat a fejlesztésre fordította. A digitális modelleket és az általuk elérhetővé vált adatokat felhasználva egy új termékkategóriát hoztak létre: kifejlesztették a Mina névre keresztelt, új, hordozható eszpresszógépet, amibe csak forró vizet és friss kávéőrleményt kell adagolni a kávé elkészítéséhez.
Az Olympia Express mérnökei ugyanakkor gyakran akár 50 éves eszpresszógépeket is szervizelnek. A Siemens szoftvereknek köszönhetően most ez is egyszerűbbé vált: az elkészített digitális dokumentációk segítségével könnyebb lett meghatározni, milyen pótalkatrészekre van szükség, és hogyan kell azokat kicserélni.
Az Olympia Express Mina eszpresszógépe. Forrás: Olympia Express
Az örökségét és az innovációt ötvözve így tud a vállalat továbbra is kicsit az örökkévalóságnak tervezni: az olasz kávézók színvonalas kávéminőségét biztosítják egy olyan eszpresszógépet használva, ami akár több emberöltőn át is szolgálja tulajdonosait, és éppen olyan gondos tervezéssel, valamint minőségi alapanyagok felhasználásával készül, mint a professzionális kávéházi felszerelések, azonban méretüket és költségeiket tekintve csupán töredéke azoknak.
Kapcsolódó cikkek
- Intelligens rendszer optimalizálja a koppenhágai repülőtér levegőjét
- Különleges naperőmű kezdte el működését Környén
- Az ABB tovább bővíti energetikai portfólióját
- A Dürer Park új irodáihoz a Siemens biztosítja az energiaelosztást
- Üzembe állt a Siemens e-kamion töltője
- Új jelölés lesz a fenntarthatóság ismérve
- Újabb akadály hárul el a nagy hatótávolságú e-kamionok elterjedése elől
- Közel félmillió e-töltőpontra is szüksége lehet Franciaországnak néhány éven belül
- A kánikula sem akadály az új csúcstöltőnek
- Eljött a mikrogrid ideje – Saját hálózat biztosíthatja a fenntartható, stabil energiaellátást
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Hatalmas a kereslet a HONOR befelé hajlítható telefonjára
Kiválóan teljesített első napjaiban a már Európa több országában is kapható HONOR Magic V3. A Magyarországra október 1-jén érkező eszköz megjelenése első napján 56%-kal több eladást produkált, mint elődje, a HONOR Magic V2. A készletek kifejezetten korlátozottá váltak, de újabb, nagyobb szállítmány várható a napokban.
Az ARUBA Hackathon visszatért – 24 órás verseny a legjobb fejlesztők számára
A vezető európai felhőszolgáltató ArubaCloud a ComputerTrendsszel együttműködésben a Magyarországi Vezető Informatikusok Szövetsége (VISZ) szakmai támogatásával programozói hackathont rendezett idén szeptember 14-15-én, hogy ezzel is hozzájáruljon a magyarországi IT-tehetségek felfedezéséhez.
Megvannak a Marketer of The Year hazai jelöltjei
A legnagyobb hatású, legeredményesebb marketingesek elismerése céljából új díjat alapított a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ). A szakmai zsűri ajánlása alapján, az idén először szervezett díj jelöltjei: Balogh Barbara (Velux), Bánhegyi Zsófia (Szerencsejáték Zrt.), Beke Zsuzsa (Richter), Mérő Ádám (The Coca-Cola Company), valamint Pantl Péter (MOL Group). A “Marketer of The Year” exkluzív díjat szeptember 19-én a Marketing Summiton adják majd át. Az elismerés valódi különlegessége az, hogy annak első helyezettje képviseli Magyarországot a European Marketing Confederation által szervezett, 2025-ös “European Marketer of The Year Award”-on.
A Rubik-kocka 50. évfordulóját ünnepelték a Széchenyi-egyetem Innovációs Parkjában
A Rubik-kocka feltalálásának 50. évfordulója alkalmából Rubik Ernő világhírű feltaláló volt a Széchenyi István Egyetem és a győri önkormányzat vendége szeptember 12-én. A Győri Innovációs Park aulájában, a Kocka néven ismert épületben Rubik-kocka-kirakó versennyel és pódiumbeszélgetéssel ünnepelték meg a jubileumot.
Szenzációs eredmény a Nemzetközi Mesterséges Intelligencia Diákolimpián
A négy magyar versenyző négy medált szerzett az első olyan mesterséges intelligenciára fókuszáló diákolimpián, amelyen nem csapatban, hanem egyéni versenyzésben mérték össze tudásukat. Az IAIO-t (International Artificial Intelligence Olympiad) az első alkalommal szeptember 8-12. között rendezték meg Rijádban.