AOL-konkurencia az MTV-nek és a VH1-nak
Kiss Ádám Zoltán Kiss Ádám Zoltán , 2001. március 25. 17:14
Az AOL az iparágból származó források szerint új, saját zenei csatorna létrehozására készül, mely ez év végétől vagy 2002 elejétől szeretne konkurenciát támasztani a Mucic Television és a VH1 számára.
A csatorna várhatóan az AOL Music nevet viseli majd, indítását pedig az amerikai kosárlabda-bajnoksággal hozzák összhangba, egyrészt a nézőszám miatt, másrészt a bajnokságon is hirdetni akarják az új csatornát. A Time Warner-fúzió után lassan konszolidálódó cég át akarja rendezni kínálatát, jobban ki akarja használni eddigi csatornái lehetőségeit, melyek között található a CNN, a TNT és a Cartoon Network is, ez egyben nagyszerű lehetőség egy új csatorna bevezetésére. Az AOL Musicnak nem lesz nehéz eljutnia a nézőkhöz, a Time Warner Cable hálózatán azonnal 12,7 millió nézőhöz juthat el. A cég a Warner Music kiadóhoz tartozó zenészek produkcióit előnyben részesítené, és az America Online internetes hálózatán megteremtenék az interaktív televíziózás feltételeit. A cég a ZDNet szerint azonban nehéz fába vágja a fejszéjét, sokan meg akarták már törni az idén 20 éves és 139 országban 340 millió nézőnek sugárzó MTV monolitikus hatalmát, de ez eddig még senkinek sem sikerült.
Kapcsolódó cikkek
- Internetes reklámcéget vett az AOL is
- Az EMI kivonult a DRM tárgyalásokról
- Videóletöltő szolgáltatást indít az MTV
- A Napster az AOL exkluzív előfizetéses zenei szolgáltatása lesz
- A Logitech megvette a hálózat-alapú zenei rendszerek úttörőjét, a Slim Devices-t
- A Sony televízió-gyárat létesít Szlovákiában
- A Toshiba televíziógyárat létesít Lengyelországban
- A Samsung 100 millió dollárt ruház be Gödön
- A Nokia megveszi a Loudeye digitális zeneforgalmazót
- A héten nyit az MTV zeneáruház