Lassan fejlődik az európai B2B

Zsigó József, 2001. március 29. 18:02
A Gartner ez évi felmérése azt mutatja, hogy Európában a B2B sokkal lassabban fejlődik, mint azt tavaly feltételezték, és 2003 előtt nem is várható áttörés.
Az európai cégek tavaly 81 milliárd eurót költöttek online, ami az 1999-es érték négyszerese ugyan, de az összforgalomnak még mindig csak az egy százaléka. Átütően nem növekedett a forgalom azokon a területeken sem, ahol leginkább várták, az irodaszerek és nyersanyagok értékesítésénél. Petra Gartzen, a Gartner elemzője szerint a nagy cégek elhatározták, hogy kiépítik az internetes piacot, de amikor rádöbbentek, hogy ez nem egyszerű és nem megy egyik napról a másikra, hirtelen leálltak.

A B2B szoftvereket forgalmazó, angliai Infobank International részvényei 98 százalékot veszítettek értékükből egy év alatt, míg a B2B hardverekkel kereskedő Just2Clicks.com felszámolás alatt áll.

Gartzen úgy látja, hogy a tisztán dot-com cégek nem tudják átvészelni a mostani válságot, de 2003-tól, amikor már a 6%-ot is elérheti az internetes B2B forgalom, újra lendületbe jön a nagy átalakulás – írja a Bloomberg News.

Kulcsszavak: B2B Gartner Group trend

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Gépek is rajthoz állnak a most induló Országos IT Megmérettetésen

2024. október 28. 18:06

Megnyitott a Vatera Galéria, a válogatott műtárgyak új platformja

2024. október 22. 15:25

Egy év alatt 45 milliárd forintot loptak el tőlünk a digitális bűnözők

2024. október 15. 16:51

Idén már ezernél is több résztvevőt várnak a Service Design Day-re

2024. október 7. 09:59