Ericsson-mobilüzletág: cél a piaci részesedés megtartása
MTI Sajtóadatbank, 2001. május 25. 08:26
Az Ericsson Magyarország mobilüzletágának április végéig 3 milliárd forint volt az árbevétele, s a vállalat célja az, hogy az idén is megőrizze mintegy 20 százalékos piaci részesedését közölte Wágner Tibor, a társaság mobilüzletágának kelet-közép-európai kereskedelmi igazgatója.
Wágner Tibor elmondta, hogy a mobilüzletág elmúlt évi magyarországi árbevétele több mint 10 milliárd forint volt.
Az MTI értesülése szerint az Ericsson tavaly Magyarországon körülbelül 300 ezer mobiltelefont értékesített, s az idén is ennyit szeretne.
Wágner Tibor elmondta: esély van rá, hogy a Sony és az Ericsson közös mobilüzletágának is Budapesten marad a kelet-közép-európai központja.
Az Ericsson Magyarország Kft. a tervek szerint az idén több mint 50 milliárd forint árbevételt ér el, szemben a tavalyi 45 milliárd forinttal.
Az Ericsson Magyarországnak 2000-ben az adózás előtti nyeresége 3,3 milliárd forint volt. A társaság 1999-ben 35,8 milliárd forint árbevételre és 5,1 milliárd forint adózás előtti nyereségre tett szert.
Az előrejelzések szerint 2001 végére 4,5 millió mobil-előfizető lesz Magyarországon.
Kapcsolódó cikkek
- Nokia: három új mobil és új marketing igazgató
- 2,5 milliárd dolláros kínai megrendelést kapott a Nokia
- Ericsson: három lábon állás a stratégia
- Darabonként értékesítik a BenQ-t
- Sony Ericsson: kilenc új mobilkészülék
- Motorola - az idén kissé nőhet mobiltelefon piac
- Indiában gyárttat olcsó mobilokat a Sony Ericsson
- Motorola: növekvő készülékeladások, vártnál alacsonyabb bevétel
- Nincs vevő a BenQ Mobile-ra
- Csődöt jelentett a BenQ (Siemens) Mobile