Nincs vakáció e-mailek nélkül?
A Gartner tudományos kutatóintézet az ületi felhasználók körében készített olyan felméréseket, amelyek bizonyítják az e-mail egyre növekvő népszerűségét. Az intézet munkatársai először az elektronikus levelezéssel összefüggő szokásokat elemezték. Végül arra a következtetésre jutottak, hogy a munkaidő egyre nagyobb részét teszi ki az e-mailekkel való foglalatoskodás. A felmérések szerint a felhasználók többsége átlagosan napi 49 percet tölt levelezéssel. 53 százalékuk naponta legalább hatszor ellenőrzi a beérkező e-maileket, míg 34 százalékuk folyamatosan figyelemmel kíséri a levelek érkezését.
A Gartner munkatársai arra is kíváncsiak voltak, hogy a felhasználók szabadságuk alatt foglalkoznak-e az e-mailjeikkel. A felmérésekből származó eredmények még sok szakembert is megleptek, ugyanis kiderült, hogy a felhasználók 42 százaléka ellenőrzi a munkájával összefüggő elektronikus leveleket még a vakáció alatt is.
Az USA-ban a felhasználók átlagosan napi 22 e-mailt kapnak. Ezek nagy része azonban nem tartozik a fontos levelek kategóriájába, ugyanis mindössze 27 százalékukra kell vagy kellene azonnal válaszolni. Az e-mailek 37 százaléka pedig tulajdonképpen teljesen felesleges, és egyáltalán nem igényelnek választ. Talán ez lehet az egyik oka annak, hogy a felhasználók a vakációjuk alatt is foglalkoznak az e-mailjeikkel, ugyanis nem szeretnének több száz levéllel foglalatoskodni a szabadságuk után.
Kapcsolódó cikkek
- A rendszeres játék nem mossa össze a valós és a virtuális világ határait
- Technológiai cégek: magas iparág iránti bizalom, lassuló növekedés
- Felmérés készül az infokommunikációs szállítói piacról
- Szerelmet a férfiak fogadtak
- Mennyit számít a TV-nézők életkora?
- "Technology Fast 50": A leggyorsabban növekvő közép-európai technológiai vállalkozások
- Vizsgáztak az internetezők
- USA: A vállalatok nagy része átáll a 32/64 bites hibrid rendszerekre
- Nincs Karácsony tévé nélkül Kelet-Európában
- Nyilvános ipari elemzések az Industry Week oldalain