Böngésző piac: a Chrome gyorsan tör előre
2010 a Chrome éve volt a böngészőpiacon, a Google böngészője tíz százalékra növelte a piaci részesedését, javarészt a még mindig domináns Internet Explorer rovására. Veszített valamelyest részesedéséből a Firefox is, míg a Safari a Chrome mellett a növekvő ágban van.
A Microsoft vígasza az lehet, hogy több hónapos piacvesztés után az elmúlt két hónapban újra enyhe emelkedés volt tapasztalható: az IE9 révén az Internet Explorer novemberben 0,4, decemberben 0,5% növekedést produkált. Ezzel együtt 2010-ben az IE tartóan 60% alá került, bár az 50% feletti pozíciót egyelőre biztosan őrzi, jelenleg 57 százalék körül mozog.
A Mozilla Firefox - bár szintén veszített néhány százalékot - maradt a második 22,8 százalékos piaci részesedéssel, a Chrome pedig feljött a harmadik helyre 10 százalékkal. Ugyancsak növelte részesedését az Apple Safari 5,6 százalékról 5,9 százalékra, és még az Opera is említést érdemel a maga a maga 2,2 százalékával.
Kapcsolódó cikkek
- A Firefox megelőzte az Internet Explorert
- Az Internet Explorer 9 nyújtja a legteljesebb védelmet a rosszindulatú kártevők ellen
- Nyomkövetés ellen is véd majd a Microsoft új böngészője
- Chrome – háromszor
- Google Chrome 8 PDF-olvasóval és letöltőoldallal
- Már a Firefox böngészőben is elérhetőek a NetLock új főtanúsítványai
- Javítást kapott az Internet Explorer 9 bétája
- Újabb mobil Firefox-béta, kisebb és gyorsabb
- Célzott támadások egy veszélyes Explorer-rés segítségével
- Chrome OS smartbook-ok még novemberben
hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.