Az Apple újabb területre merészkedhet: az NFC révén jöhetnek a pénzügyi szolgáltatások
A Bloomberg értesülései szerint a következő generációs iPhone-ban és iPad-ben megjelenik az NFC (Near Field Communication) technológia, amely lehetővé teszi a közeli (10 centiméter távolságra lévő) eszközökkel a kommunikációt, és erre építkezve megfelelő szoftverrel akár a mobil fizetést, gépkocsink vagy lakásunk kinyitását, az azonosítást mondjuk a számítógépünk előtt vagy a munkahelyünkön, a gyors adatcserét különféle készülékek között és még számos hasonló hasznos szolgáltatást.
Az elektronikus fizetés a legegyszerűbben az iTunes piacterén keresztül valósulhat meg, egyrészt, mert sokaknak van iTunes egyenlege (ami működhet egyfajta prepaid kártyaként), másrészt, mert az Apple zene- és szoftveráruháza felhasználók millióinak adatait (köztük bankkártya információit) is tartalmazza, s miután az NFC-n keresztül a pénztárgép jelezte a fizetendő összeget az iPhone-nak, egy megfelelő alkalmazásban jóvá lehetne hagyni a bankkártyánk megterhelését.
Ha ezek az értesülések igaznak bizonyulnak, akkor az Apple újabb jelentős árbevételre tehet szert: az alkalmazásokat faló hardvereszközök megalkotás majd a szoftver-fejlesztők és szoftverfogyasztók piacterének megteremtése után akár minden kereskedelmi pénzforgalmat átterelhet saját szolgáltatásán...
Kapcsolódó cikkek
- iPad 2 8GB – Pénztárcakímélő Apple tablet?
- Egy hét múlva debütál az iPad 3
- iPad 3 premier március első hetében?
- Vezeték nélküli kivetítés az új Epson projektorral
- A te navid a te menüddel - iGO primo app
- Megérkezett az iOS 5 hivatalos frissítése: iOS 5.0.1
- GarageBand: már iPhone és iPod Touch készülékekre is
- Kulisszatitkok: 2012-ben minden Apple-termék megújul
- Október 28-tól kapható az iPhone 4S a T-Mobile-nál
- Négymilliónál több iPhone 4S készüléket vásároltak az első hétvégén
hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Rakuten Viber itthon is bevezeti a hívószám azonosítást Android felhasználói számára
A Rakuten Viber, a privát és biztonságos üzenetküldés és hangalapú kommunikáció globális vezetője bemutatja új hívóazonosító funkcióját, amely nemcsak megvédi a felhasználókat a spamektől, de segítségével a felhasználók maguk dönthetik el, hogy mikor válaszolnak ismeretlen hívásokra. A hívószám-azonosító funkció mostantól Magyarországon is elérhető az Android-felhasználók számára, így ők is élvezhetik az ezzel járó hatékony spam-védelem előnyeit. A hívószám-azonosító funkciónak köszönhetően a Viber-felhasználók egy figyelmeztető üzenetet kapnak a Vibertől, amikor ismeretlen számról érkezik a hívás, amit a rendszer „biztonságosnak” vagy „potenciálisan spamnek” jelöl.
Három hónapig díjmentesen használhatják az Apple Music alkalmazást az LG okostévék tulajdonosai
Izgalmas újdonságot mutat be okostévéin a zenestreaminget kedvelő felhasználók számára az LG Electronics (LG). A gyártó OLED modelljei és Dolby Atmos funkcióval* ellátott QNED készülékei az első olyan okostelevíziók, amelyek támogatják az Apple Music Dolby Atmos-szal kiegészített térhatású hangzását (Spatial Audio with Dolby Atmos). A Magyarországon is e héttől elérhető, úttörő technológia lenyűgöző zenei élménnyel, a hangzásminőség új szintjével kecsegteti a hallgatókat.
Új jelölés lesz a fenntarthatóság ismérve
Új minősítési kategóriát hozott létre a Siemens az EcoTech megjelöléssel, amivel az iparban, az energiaelosztásban használatos termékeinek fenntarthatósági jellemzőiről ad átfogó képet. Segítségével a vásárlók könnyen megtalálják a számukra egyszerre előnyös és környezetbarát megoldásokat.
NMHH-kutatás: egyre többen választanak több streamingszolgáltatót
2023-ban is folytatódott a lekérhető filmszolgáltatások (streaming) használatának előretörése Magyarországon. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) éves fogyasztói felmérésének legújabb eredményei szerint a tavalyi év végén a 15 év feletti lakosság 41 százaléka nézett rendszeresen mozgóképes tartalmat valamelyik streamingszolgáltatónál.
A Schneider Electric együttműködik a WageIndicator Foundationnel
Becslések szerint világszinten a munkavállalók mintegy egyharmada kevesebbet keres, mint amennyi a nyugodt, tisztességes megélhetése biztosításához elegendő. A helyzet javítása érdekében összefogásra van szükség, ennek jegyében a Schneider Electric három évre szóló partnerségi megállapodást kötött a WageIndicator Foundation nevű szervezettel.