Mától kell fizetni az exkluzív szlovák internetes tartalomért
Rövid tesztidőszak után mától jelenik meg a képünkön ábrázolt - fizetésre figyelmeztető - jelzés a szlovák Piano rendszerbe tartozó exklúziv internetes tartalmak lekérése esetén. A rendszerbe belépett 9 portál 34 szolgáltatásáért havonta 2,90 eurót - éves díjfizetés választása esetén 29 eurót - kell fizetni, a legrövidebb előfizetési időszak egy hét, ennek díja 99 eurocent.
A szlovákiai magyar hírportálok nem csatlakoztak a fizetős rendszerhez, hasonlóan a bulvárlapokhoz, akik szintén elutasították a fizetős rendszert. Ugyanakkor több népszerű napi- és hetilap, egy informatikai magazin és két videóportál már induláskor belépett, ezek a következők:
- SME (a legnépszerűbb szlovák véleményformáló napilap)
- Hospodarske noviny (szlovák üzleti napilap)
- Pravda (a leghosszabb múlttal rendelkező szlovák napilap)
- Dennik Sport (a legnépszerűbb szlovák sportlap)
- Tyzden (díjazott szlovák hetilap)
- Medialne.sk (a marketing és média híreivel foglalkozó portál, a Trend üzleti hetilap része)
- MeToo.sk (szlovák videóportál)
- PC Revue (szlovák IT magazin)
- JOJ & Huste.tv (a második legnagyobb szlovák kereskedelmi csatorna és az általa üzemeltetett videóportál)
A partnerportálok száma a jövőben tovább fog növekedni. Az egyes tartalomszolgáltatók maguk döntik el, hogy az oldalukon mit tesznek fizetőssé. Ugyanúgy az ő döntésükön múlik az is, hogy ezen felül milyen többletszolgáltatást kínálnak cserébe. Egyesek például nem jelenítenek meg hirdetéseket, mások exkluzív tartalmat tesznek elérhetővé. A rendszerbe bekapcsolódó portálok üzemeltetőinek egyezsége szerint az előfizetési díjakat egymás közt a portálok valós látogatottsági adatai arányában osztják majd el.
A frissen bevezetett fizetési modell a kábeltévé szolgáltatókéhoz hasonló, amelyek TV állomások csomagjait teszik elérhetővé egy egységes havidíjért cserébe. A rendszer legfőbb előnye az olvasók számára, hogy egy befizetéssel hozzáférést nyernek az összes oldalon elérhető fizetős tartalomhoz, és ehhez nem kell újra bejelentkezniük az egyes portálokon. Az előfizetésekből befolyó összeg ezután arányosan elosztásra kerül a rendszerbe bekapcsolódott oldalak között.
A világon Szlovákia az első piac, ahol a tartalomszolgáltatók egy egységes fizetési rendszerbe tömörülve teszik fizetőssé az interneten elérhető szolgáltatásaikat. A Piano a jövőben terjeszkedni kíván több európai országba is. A Piano két vállalat, az Etarget és a NextBig közös projektje. Az Etarget célzott internetes reklám szolgáltatója Magyarországon és még további nyolc közép- és kelet-európai országban. A NextBig egy cseh és szlovák érdekeltségű tanácsadó cég.
Kapcsolódó cikkek
- Y Magazin: iPad-férfimagazint indít a Sanoma
- Orosz elnökválasztás - Szexuális töltetű Putyin-reklámok a neten
- Elhunyt Andrew Breitbart amerikai konzervatív blogger
- Február végétől megújul a Sulinet portál
- Új szolgáltatások és megújult dizájn a Kütyü Magazin weboldalán
- Így neteztünk 2011-ben
- Az internet szabadságáért tüntettek Budapesten
- Fizetőssé teszi internetes tartalmait a jövőben a Neue Zürcher Zeitung
- Felháborodás fogadja a twitteres cenzúrát - Üres címlap, digitálisan (2. rész)
- Felháborodás fogadja a twitteres cenzúrát - Üres címlap, digitálisan (1. rész)
hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.
Térképen is kereshető kultúrprogramokat kínál a megújult Port
Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a kultúra iránt érdeklődők igényeit.
Újabb újítás az eMAG-nál: mostantól még egyszerűbb és gyorsabb részletre vásárolni
Jelentős fejlesztést aktivált a napokban az eMAG, amely révén még kényelmesebb és egyszerűbb lesz az online rendelések áruhitel általi, részletekben történő fizetése. Az OTP Bank csatlakozásával mostantól az eMAG összes pénzügyi szolgáltató partnerének (így a Magyar Cetelem és a Cofidis) áruhitel-konstrukciói elérhetők az eMAG által forgalmazott termékek mellett több ezer magyar Marketplace partner termékeihez is.