Számítási felhővel, érzékelőkkel és okostelefonokkal az ízletes mandarinért
Japán fő manderintermő térségének számító Wakayama prefektúrában található Sowakajuen farm kiváló minőségű mandarint termel 60 ezer négyzetméternyi területen. Éves árbevétele jelenleg mintegy 400 millió jen.
A farm mindeddig hosszú évek tapasztalatait, valamint dolgozói tudását és gyakorlati szakértelmét bevetve termesztett kiváló minőségű mandarint. A termelékenység további növelését azonban több kihívás is hátráltatja, pl. a munkafeladatok egységesítése, az egyes feladatok költségének kiszámítása, az idős dolgozók szakértelmének továbbadása és a kevésbé tapasztalt, új dolgozók betanítása, ezért (is) döntöttek az ifokommunikációs technológiák termelésbe való bevonása mellett.
A helyszíni teszt fő célja, hogy segítse a termelőket a munkafeladatok jól időzített végrehajtásában, a működési költségek mérésében, és lehetővé tegye az idősebb termelők tapasztalatainak megosztását a fiatalabb generációval. A projekt az alábbi területeken használja fel a számítási felhőt, az érzékelőket, az okostelefonokat és a PC-ket:
1. Adatkezelés: a gyümölcsöskertekben gyűjtött lég- és talajhőmérsékleti és csapadékadatokat, a dolgozók okostelefonnal rögzített munkanaplóit és a helyszíni fotókat is adatközpont tárolja későbbi felhasználás céljából.
2. A mintegy 5000 fa mindegyike egyedi azonosítószámot kap, olyan adatokkal kiegészítve, mint pl. a gyümölcstermesztési viszonyok napi alakulása vagy az esetleges betegségek, kártevők megjelenése.
3. A jelenlegi és jövőbeni adattömeg elemezésével kinyert információkat felhasználják a jövő termesztési folyamatainak támogatására.
A helyszíni tesztelés a Fujitsu számításifelhő-technológiái, a Fujitsu Laboratories érzékelő-technológiája és egy speciális okostelefon-alkalmazás segítségével zajlik. Az időjárási és mezőgazdasági adatok felhasználása és a múltbeli adatok továbbítása a Wakayama Mezőgazdasági, Erdészeti és Halászati Kutatóközpont gyümölcsvizsgáló laboratóriumának felügyelete mellett és együttműködésével történik.
Kapcsolódó cikkek
- Gameloft játékok már Intel-alapú okostelefonokra és táblagépekre is
- Nagyköveteket keres a Nokia
- „Felhőben” képzelik el jövőjüket a magyar kisvállalkozások
- Samsung Galaxy S III: kerámia ház, 4,8 hüvelykes Full-HD képernyő, Android ICS és négy mag
- Bemutatkozott az ASUS PadFone és a frissülő Transformer Pad termékcsalád
- ZTE Era – Tegra 3 és Ice Cream Sandwich 7,8 milliméterben
- ZTE Orbit – Újabb olcsó Windows Phone Kínából
- Fujitsu STYLISTIC M532 Android táblagép: munka és szórakozás
- Bemutatkozott a HTC One sorozat: One X, One S és One V [Frissítve]
- A Sony bemutatta az Xperia P és Xperia U okostelefonokat
hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.