Mobilkommunikációs ismeretek egyetemi szinten
Közös, mobilkommunikációs ismereteket fejlesztő kurzusokat indít a Telekom és a Szegedi Tudományegyetem Kommunikáció- és Médiatudományi Tanszéke. A regionális együttműködésnek köszönhetően megvalósuló előadássorozatok során felmerülő témák többek között a mobileszközök, a humán kommunikáció valamint az ezekre épülő alkalmazások világából kerülnek ki.
A mobiltelefonok sokáig kizárólag technikai, technológiai szempontból voltak érdekesek. Mára azonban kiderült, hogy a kommunikációs szokásainkat gyökeresen átalakító modern készülékek, az okostelefonok és a tabletek ismerete és használata a humán tudományokat ismerő, kreatív, innovatív szakemberek munkájában és előmenetelében is elengedhetetlen.
A Magyar Telekom és a Szegedi Tudományegyetem Kommunikáció- és Médiatudományi Tanszéke felismerve ezt, olyan újdonságnak számító képzést alakított ki, amely – a mobilkommunikációs és mobiltechnológiai ismeretek bővítésével – azt célozza meg, hogy a hallgatók betekintést nyerjenek napjaink egyik leggyorsabban bővülő iparágának elméleti hátterébe és gyakorlati folyamataiba. A hallgatókat a jelen és a közeljövő lehetőségeinek feltárásában a terület elismert képviselői, a Szegedi Tudományegyetem Médiatudományi Tanszéke mellett a Telekom, a Carnation Group, az IBM, a HVG előadói, valamint Dobó Mátyás (Doransky) webes szakember és Jóföldi Endre keresési szakértő segíti.
A szeptember 14-én induló előadássorozat sikerére jellemző, hogy a kurzusfelvétel megnyitása után a tárgyak hallgatói kerete perceken belül megtelt, a szemináriumra pár óra alatt háromszoros túljelentkezés volt. A Bevezetés a mobilkommunikációba című előadást a Bölcsészettudományi Kar bármely szakos hallgatói, a Mobilkommunikációs ismeretek című szemináriumot pedig a Kommunikáció- és Médiatudományi Tanszékhez tartozó hallgatók vehették fel.
Kapcsolódó cikkek
- Őrzi pozícióit a kkv-piacon a Magyar Telekom
- T-Mobile 4G Dimenzió Kocka - Magyarország legnagyobb interaktív LED kockája az Erzsébet téren
- Magyar Telekom: kisebb bevétel, veszteség 2011-ben
- Ötvenforintos osztalékot javasol a Magyar Telekom
- Idén is a Telekom a Vivicittá Városvédő futás főtámogatója
- A Magyar Telekom 2 db 1 MHz szélességű frekvenciablokkot nyert a 900 MHz-es frekvenciaárverésen
- Sportklub a T-Home-nál
- Ajánlattételi szakaszban van a 900 megahertzes frekvenciasáv árverése
- A bankkártyás fizetés most félezer forintot ér a T-Home és T-Mobile távszámlásainak
- Az NMHH két jelentkezőt nem vett nyilvántartásba a 900 MHz-es sávra pályázók közül
hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Ilyen volt a magyar rádiók zenei repertoárja 2023-ban
Összesen 103 év és kilenc hónapnyi adást sugároztak a magyarországi rádiók 2023. január 1-jétől december 31-ig – derült ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) legfrissebb kutatásából, amely a magyar rádiók 2023-as zenei repertoárját vizsgálta. A teljes kínálatban a legtöbbet játszott előadó Rúzsa Magdolna volt. Az énekesnőt több mint két és félszer annyiszor hallhattuk, mint a huszadik helyezett Azahriah-t. A tavalyi év legsikeresebb hazai slágere a ValMartól az Úristen, a külföldiek közül Miley Cyrus Flowers című dala volt.
Az akadálymentesség elengedhetetlen szempont az épületek tervezése során
Az akadálymentesség szempontjának egyre fontosabb szerepe van az építészetben, világszerte egyre több vállalat törekszik arra, hogy inkluzív környezetet alakítson ki. A Skanska a befogadás és a fenntarthatóság iránti elkötelezettségével összhangban szintén jelentős hangsúlyt fektet erre. A vállalat az átgondolt tervezés és megvalósítás érdekében együttműködik az Access4you-val azzal a céllal, hogy épületeiben a legmagasabb szintű access4you tanúsító védjegyet szerezze meg.
Szűkülő piacon bővül a Pepita.hu
A Pepita Group Zrt. hazai bruttó forgalma 30, külfölddel együtt 44 százalékos növekedést mutat az első negyedév eredményei alapján. Kinőtte magát: levetkőzte a csupán baba-mama jelleget, a hazai műszaki és elektronikai területen lévő erős piaci verseny ellenére is e termékkategóriákban Magyarországon 57 százalékos bruttó forgalomnövekedést ért el.
A Xiaomi publikálta a legújabb ESG jelentését
A Xiaomi a napokban közzétette a hatodik ESG (környezetvédelem, társadalmi felelősségvállalás és vállalatirányítás) jelentését. A több mint 80 oldalas dokumentum, amelyet kínai és angol nyelven adtak ki azt az előrehaladást mutatja be, amelyet a Xiaomi és leányvállalatai megtettek az ESG stratégia megvalósítása terén 2023-ban.
Továbbra is az InfoRádió szólhat a Budapest 88,1 MHz-es frekvencián
Egyedüli pályázóként az InfoRádió Kft. nyerte meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa által a Budapest 88,1 MHz-es frekvencia használatára kiírt rádiós pályázatot, így a médiaszolgáltató szeptember 1-je után is folytathatja működését. A testület legutóbbi ülésén azt is megállapította, hogy a Balázsék című műsorszám ismét törvényt sértett, amikor a rasszizmusból táplálkozó humorizálásra építette a január 15-i műsor.