Márciusban 2,105 millió vezetékes szélessávú internet-előfizetés volt Magyarországon
A vizsgált hónapban a hagyományos telefonvonalon szélessávú xDSL-internetszolgáltatásra előfizetők száma 795 ezer volt. A gyorsjelentésben szereplő – legnagyobb – kábelszolgáltatók előfizetései márciusban 831 ezerre nőttek. Az FTTx, vagyis (az épületig, lakásig, irodáig) optikai szálon nyújtott szolgáltatás esetében 281 ezer előfizetés volt a hónap végén. Összességében 2012 márciusában az adatszolgáltatók vezetékes szélessávú internet-előfizetéseinek becsült száma a teljes piacra vonatkozóan 2,105 millió volt.
A szélessávú internet-hozzáférés esetében, a teljes (becsült) piacra vonatkozóan – valamennyi vezetékes technológiát figyelembe véve – a Magyar Telekom a piacvezető, piaci részesedése 34,8 százalék, második a UPC, piaci részesedése 20,6 százalék, a harmadik a sorban pedig a Digi 12,9 százalékos részesedéssel.
A teljes hangcsatorna-számon belül - a beérkezett adatok alapján - a hagyományos vezetékestelefon-vonalak száma a hónapban 2,050 millió (az előző hónapban 2,062 millió), a kábeltelevíziós hálózaton működő hangcsatornák száma 496 ezer (az előző hónapban 486 ezer), míg az IP-alapú hangcsatornák száma 379 ezerre nőtt az előző havi 372 ezerről. A teljes piacra vonatkozó hangcsatornák becsült értéke 2,986 millió volt 2012. március végén.
A vezetékes hangszolgáltatások esetében, a teljes (becsült) piacot alapul véve a legnagyobb piaci részesedése a Magyar Telekomnak van, ez 61,3 százalékot jelent. Második helyen az Invitel áll 13,4 százalékkal, ezután a UPC 10,8 százalékkal, majd a Digi 8,3 százalékkal következik a sorban.
Márciusban a száz főre jutó vezetékes hangátviteli csatornák száma 29,39 darab, a háztartások vezetékestelefon-ellátottsága pedig 61,04 százalék volt. Az előfizetők hagyományos telefonvonalon 358 millió, IP-alapon pedig 113 millió percnyi hívást kezdeményeztek. A vizsgált hónapban az egy fővonalra jutó kezdeményezett hívások átlagos időtartama 161 perc volt.
A 2012. márciusi adatok szerint az előfizetők a szolgáltatóváltást megkönnyítő számhordozhatóság keretében 2004. március óta közel 667 ezer számot hordoztak (az előző hónapban 654 ezret).
Kapcsolódó cikkek
- Februárban 2,098 millió vezetékes szélessávú internet-előfizetés volt Magyarországon
- Tavaly decemberben 2,075 millió vezetékes szélessávú internet-előfizetés volt hazánkban
- Tavaly novemberben is emelkedett a vezetékes szélessávú internet-előfizetések száma
- KSH: tovább nőtt az internet-előfizetések száma
- Szalai Annamária: az NMHH elkötelezett a szélessávú internet terjedésének támogatása mellett
- A jelenlegi maximumnál tízszer gyorsabb internetkapcsolatot produkált a UPC
- Több mint 2 millió vezetékes szélessávú internet-előfizetés Magyarországon
- Magyarország a szélessávú nagyhatalmak között
- A szélessávú adatátvitel tesztelését tervezi az Európai Bizottság
- Majd kétmillió szélessávú internet-előfizetés
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.