Böngészők az élvonalban
Szinte folyamatosan változik a böngészők népszerűsége, bár az Internet Explorer (IE) uralmát nehéz megtörni. Nézzük, szeptemberben hogyan alakult a verseny!
A Net Market Sharen megjelent legfrissebb adatok szerint a böngészőharcban még mindig az Explorer van ez élen, annak is a 8.0-ás változata 21,41%-kal. A második helyet szintén az IE uralja, méghozzá a 10.0-ás változat (1934%). A Chrome esetében (mivel ez automatikusan frissül a felhasználóknak, akiknél ez be van állítva), érdemben csak a legújabb, 29-es verzióról beszélhetünk, ami jelenleg a lista harmadik helyén áll.
Ugyanez a helyzet a Firefox esetében is: ott szeptemberben a legfrissebb változat a 23-as volt (bár azóta már kijött a 24-es), ami a maga 11,55%-os piaci részesedésével a negyedik helyet tudta megcsípni.
A sorban ismét két IE változat jön (a 6.0-ás és a 9.0-ás) 9,44 és 4,87 %-kal, majd pedig a Safari tűnik fel a mainstream böngészők sorában 3,59%-os aránnyal. A maradék 16,93% az ábrán "Egyéb" kategóriakánt szerepel. Itt tűnik fel még néhány régebbi Firefox, Chrome és IE változat és az Opera is, melynek 12.X-es verzióját mindössze a netező közönség 1,52 százaléka használja jelenleg.
Az előző hónapokhoz (nyár) képest nem sok minden változott abból a szempontból, hogy az IE stabilan őrzi első helyét. A Chrome Firefox csatája már kiélezettebbnek látszik. Volt olyan hónap (június), amikor a Chrome 27-es verziója egészen a második helyig menetelt, míg Firefox 21 csak a negyedik helyen állt (12,47%). Egy hónappal korábban (május) viszont éppen a Firefox kerekedett a Chrome föle az eggyel régebbi változattal.
Úgy tűnik, az Internet Explorer 8.0-ás változata stabilan őrzi helyét a listán.
Kapcsolódó cikkek
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.