Az okostelefon átalakítja a keresés fogalmát
A hagyományos keresés határai már réges-régen kitágultak, az online világ pedig teljesen a feje tetejére állította a folyamatot. Olyan távlatokat nyitott meg előttünk az internet nyújtotta keresés, melyről korábban elképzelésünk sem volt. Az okostelefonok pedig végképp átformálják, új kontextusba helyezik eddigi szokásainkat, tapasztalatainkat.
A Telenor idei utolsó Okostelefon Akadémiájának előadói a „keresés” világába engedtek betekintést a több száz fős érdeklődő közönségnek november 27-én a VAM Design Centerben. Nyitó előadásában Jóföldi Endre, a Precognox ügyvezetője, a kereses.blog.hu szerzője a kontextus alapú keresésről szólva arra világított rá, hogy a keresés sok szempontból átalakulóban van, hiszen az okos eszközök ma már képesek arra, hogy például tartózkodási helyünkből, mozgásunkból vagy akár korábbi használati szokásainkból kikövetkeztessék, milyen válaszokra van szükségünk, és azokat akár kérdés nélkül is felkínálják nekünk.
Nincs minden kérdésre válasz
A Google adatai szerint világszinten havonta 100 milliárd keresést indítanak rendszerükben, aminek 15%-a új keresés, azaz olyan kérdés, amit más, korábban még nem tett fel az Google rendszereiben. Ugyanakkor nincsen minden feltett kérdésre releváns válasz az interneten. Az okostelefonokra fejlesztett piackutatási módszerek a felhasználói közösség által nyújtott információk alapján akár – a felhasználók hétköznapi tevékenységeivel is - hozzájárulnak ahhoz, hogy eddig nem létező válaszok szülessenek, és a keresők a későbbiekben addig nem ismert, releváns találatokat biztosítsanak.
Az Okostelefon Akadémián Pintér Róbert, az eNET Internetkutató és Tanácsadó Kft. mobil kutatásvezetője a piackutatás okostelefonos vonatkozásairól beszélve elmondta, hogy Magyarországon az emberek 47%-a rendelkezik már okostelefonnal, és egyre többen telefonjukon válaszolnak az online kutatási kérdőívekre. A készülékekben lévő mérőműszereknek köszönhetően pedig további új lehetőségek kínálkoznak a piackutatók számára. Lehetőség van például a helymeghatározáson alapuló kutatások és más, a mobil kontextusból következő értékes információk gyűjtésére úgy, hogy ez nem ad plusz feladatot a válaszadók számára.
Adom az adatom
Pintér Róbert arra is kitért, hogy a felhasználók részéről esetenként aggályokat vet fel, ha a mobilon keresztül a kutatók „beköltöznek” a zsebükbe. A szakember szerint a válaszadók bizalma nélkül nincs tartósan üzemeltethető kutatási rendszer, ezért el kell oszlatni az adatbiztonsággal kapcsolatos aggályokat, amire a kutatócégek transzparens módszertana lehet az egyik eszköz.
Pintér Róbert kifejtette: „Amikor az emberek az interneten keresnek, akkor alapvetően egy kérdést tesznek fel, amire választ várnak. Mivel nem létezik minden kérdésre válasz, a felhasználók a maguk által szolgáltatott adatokkal közösen hozhatnak létre új válaszokat, ami a későbbiekben releváns találatként jelenik meg mások számára az interneten.” A tervek szerint az eNet 2014-től partnereivel közösen Magyarországon elsőként elindítja a VeVa (Véleményem Van!) nevű okostelefonos alkalmazást, amelynek eredményei már hozzájárulhatnak az új találati eredmények generálásához is.
Az Okostelefon Akadémia előadói a továbbiakban könnyedebb témákkal, a társ- vagy befektető keresésről, az elveszett mobil megtalálásának esélyeiről osztották meg a legújabb megoldásokat a közönséggel. Az Okostelefon Akadémián a korábbi alkalmakhoz hasonlóan a mobilgyártók – az Alcatel, az ASUS, a Huawei, az LG, a Microsoft, a Nokia, a Samsung és a ZTE – is jelen volt készülékújdonságaival. A látogatók megismerkedhettek több, keresésre épülő, magyar fejlesztésű alkalmazással is: az Appinvent, a CVOnline, a FindDroid, a HelpAPP, az Olcsóbbat, a SmartShopper, a Taxi Most, Traffihunter és a Vigyél Haza appokkal.
A Telenor célja az Okostelefon Akadémia sorozattal
A Telenor célja Okostelefon Akadémia sorozattal, hogy nyitott hangulatú rendezvényeken közérdekű, az egyre bővülő okostelefon-felhasználói kör számára releváns, előremutató témákat mutasson be. Ennek szellemében invitálja előadónak a szakterületek hiteles szakembereit, biztosít bemutatkozási lehetőséget hazai fejlesztőcsapatok számára és kínál alkalmat a vendégeknek, hogy kérdéseiket, észrevételeiket közvetlenül a szakemberekkel vitathassák meg.
Kapcsolódó cikkek
- Megérkezett a Telenorhoz a Nokia Lumia 620
- Firefox-mobil a Telenornál
- Az idősgondozó mobiltelefon életet is menthet
- D-Link EyeOn Baby Camera: az újgenerációs babafigyelő
- Okostelefon Akadémia: Fókuszban a keresés
- Applikációk televízióra
- A Microsoft YouthSpark programja ismét az Állatkertre összpontosít
- A megújulást köszöntötte a Telenor az Allee-ban
- A Lenovo az LG fölé kerekedett az okostelefon-piacon
- Jövő „zöld” városa kezdeményezés a Panasonic közreműködésével
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.