A Yandex új alapokra helyezi a netes keresést
Bár nincs benn a top hármas listában keresőfronton, a Yandex a világ negyedik legnagyobb keresője. Most úgy tűnik, nagy dobásra készülnek az oroszok, ugyanis a kereső bejelentette, hogy új alapokra helyezi az internetes keresést.
A Google egyelőre még küzd azzal, amin a Yandex átlépett: mi is ez pontosan?
Az ite.hu számolt be arról, mit jelentett be az orosz kereső, a Yandex egy hétvégi, moszkvai konferencián. A vállalat úgy nyilatkozott, hogy elsősorban nem a linkekre koncentrálnak majd a jövőben a kereséseknél, hanem a felhasználói élmény lesz az elsődleges. Ez érdekes fordulat, hiszen eddig az ilyen irányú próbálkozások kudarcba fulladtak.
A Yandex azért döntött úgy, hogy változtat a szellemiségén, mert – ahogy a vállalat vezetője kifejtette – egyre félrevezetőbb eredményeket adnak a linkek. Hozzátette: „Ebben a szektorban és különösen Oroszországban nagyon megbízhatatlan az oldalak linkháttere. Nagyon sok a fizetett és automatikus link, aminek egyetlen célja a találati lista manipulálása. Különösen igaz ez a kereskedelmi szférában.”
Bár még nem minden részterületet érint ez a lépést, kezdetben csak a kereskedelmi tárgyú keresésnél alkalmazzák a megoldást (kb. 10%).
Ezzel szemben a Google teljesen más taktikát alkalmaz ezen a téren. A keresőóriás a hamis linkek kiszűrésére összpontosít (lásd: Pingvin algoritmus), az elmúlt időszakban pedig több nagyobb linkhálózatot is felszámolt.
A Yandex ezzel szemben több mint 800 szempont alapján rangsorolja majd a weboldalakat. Főként olyan tényezők lesznek mérvadóak, mint, hogy mennyi időt töltenek ott a felhasználók, milyen arányban térnek vissza stb. Ennek sikeres azonban még a jövő zenéje.
Kapcsolódó cikkek
- Netkapcsolat nélkül is elérhető lesz a Twitter mobilon
- Megvannak az év legjobb honlapjai
- Már nem csak okostévéken fut a fuso Premium
- ESET tippek a biztonságos online karácsonyi vásárláshoz
- Applikációk televízióra
- Indul a Sulinet+ program
- A Google kampányol, hogy Indiában több nő használja az internetet
- A Google eltávolítja egy gyilkossági helyszín képét a Mapsről
- A Google elszántan küzd a gyermekpornográfia ellen
- Az európai repülőkön is lesz a 3G, LTE hálózat
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.