A magyarok szívesen intézik adóügyeiket a neten
Meglehetősen érdekes adatokat közölt legújabb jelentésében az Európai Unió statisztikai hivatala, az Eurostat. - írja a hvg.hu. Az internethasználattal és az elektronikus ügyintézéssel kapcsolatos felmérésből többek között kiderül, hogy az uniós állampolgárok több mint ötöde, a magyarok közel negyede még sohasem lépett fel a netre.
A tagállamok között ugyanakkor nagyon jelentős különbségek mutatkoznak meg a penetráció arányát tekintve. A legnagyobb arányban Hollandia (95 százalék), Luxemburg (94 százalék), valamint Dánia és Svédország (93 százalék) lakosai férnek hozzá a hálózathoz. Megfigyelhető, hogy európai összehasonlításban ezekben az országokban a legolcsóbbak az internet-előfizetések, gyakorlatilag csak a legelszigeteltebbeknek nincsen internetük, vagy azoknak, akik direkt nem akarnak hozzáférést. Jellemző, hogy a magas penetrációjú országokban a naponta netezők aránya is igen magas, 80 százalék feletti.
Hazánk nem szégyenkezhet, az erős középmezőnybe tartozunk ugyanis 71 százalékos penetrációval és szélessáv-hozzáféréssel, illetve 62 százaléknyi naponta netező felhasználóval. Érdekes, hogy míg Szlovákiában többen férnek hozzá az internethez (78 százalék), az ezt rendszeresen használók aránya némileg kisebb (61 százalék).
A további adatokból az is kiderül, hogy Magyarországon több mint az emberek harmada (37 százalék) használta már valamilyen formában az elektronikus ügyintézést. A magyarok egyébként elsősorban adóügyintézést végeznek a neten keresztül, ötödünk adatigénylést, személyes dokumentumokkal kapcsolatos tevékenységeket is, míg a felsőoktatásba online jelentkezők aránya még csak 8 százalék.
A teljes cikk a hvg.hu-n olvasható.
Kapcsolódó cikkek
- Több mint négyezer közintézményt érint az információbiztonsági törvény
- Akadozik az amerikai egészségügyi reformprogram ügyfélablakának működése
- Felkerült a világhálóra az Itt Magyarul Is mozgalom Kárpátalján
- Egységesítették a kormányzat informatikai rendszereit
- Jövő júliustól elektronikusan vezetik az anyakönyvet
- Majd nyolcmilliárdból teszik költséghatékonyabbá az állami informatikai rendszert
- Kétmilliárdért fejlesztik a Robotzsaru rendszert
- Szabad szoftverekről szóló honlapot indított a közigazgatási tárca
- Már az interneten is regisztrálhatnak a határon túli szavazók
- Interneten szavazhatnak a szolnokiak a Tisza-parti sétány új arculatára
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
AI fotogrammetriával bővült az Artec Studio 19
A professzionális 3D szkenner megoldásokat gyártó Artec 3D bemutatta az Artec Studio, átfogó 3D szkennelő, adatfeldolgozó, reverse engineering és minőségellenőrzési célszoftver legújabb verzióját. Az AS19-et többek között széleskörű szkenner-integrációval, nagyobb teljesítménnyel és mesterséges intelligencia alapú fotogrammetriával fejlesztették, hogy még jobban megfeleljen a különböző iparágakból érkező szakemberek igényeinek. A szoftver egyik legizgalmasabb újítása, hogy már nemcsak 3D szkenek, de fényképek és videófelvételek alapján is képes 3D modellek létrehozására.
HMD: A szülők fele szerint megváltozott a gyerekük személyisége a telefonhasználattól
A HMD friss kutatásai szerint az okostelefonok negatívan hatnak a fiatalokra. A szülők háromnegyede aggódik a telefonhasználat miatt, és több mint fele úgy érzi, túl korán vásárolt okostelefont a gyerekének. A fiatalok harmada megerősítette, hogy valóban hajlamosabb a szorongásra, amióta telefont használ, de azt is bevallották, hogy túl sok időt töltenek a közösségi médiában.
Ezekből a nyomtatókból 100 millió darabot adott el az Epson
A Seiko Epson Corporation (TSE: 6724, „Epson”) 2010 októberében indította útjára első nagy kapacitású tintatartályos tintasugaras nyomtatóját Indonéziában. 2024-re ezeket a nyomtatókat mintegy 170 országban és régióban értékesítették. Az Epson nagy kapacitású tintatartályos nyomtatóinak összesített globális értékesítése mára meghaladta a 100 millió darabot.
Ötödször is Családbarát Munkahely a Bridgestone
A Bridgestone Tatabánya 2024-ben ismét elnyerte a Családbarát Munkahely címet „Vállalati értékvállalásunk a mindennapokban is jelen van” című pályázatával. A vállalatnál megvalósuló változatos programok és kezdeményezések célja, hogy hozzájáruljanak a kollégák munkahelyi, családi és magánélete közötti egészséges egyensúly megteremtéséhez.