Biztonságosabb, gyorsabb utazás a spanyol vasutakon
A Bombardier a Nokia Networksöt kérte fel, hogy valósítsa meg a GSM-R rendszert a spanyol vasúttársaság (ADIF) Valladolid – León és Venta de Baños – Burgos nagysebességű vasútvonalain. Az ADIF szintén a céget választotta kizárólagos szállítóként a GSM-R kommunikációs rendszer bevezetéséhez a La Robla – Pola de Lena nagysebességű vasútvonalon. Magyarországon is folyamatban van a GSM-R projekt megvalósítása.
Spanyolország állami vasúti infrastruktúra üzemeltetője, az Administrador de Infraestructuras Ferroviarias (ADIF) bővíti és modernizálja GSM-R (Globális Vasúti Mobil Kommunikációs Rendszer) infrastruktúráját. A vasúti infrastruktúra-üzemeltető a Bombardier és a Nokia Networks együttműködésével fejleszti a Valladolid – León és a Venta de Baños – Burgos nagysebességű vasútvonalakat. Az ADIF egy külön megállapodás keretében pedig közvetlenül a Nokia Networksszel dolgozik együtt a La Robla – Pola de Lena vasútvonal modernizálásán.
Mindkét projekt esetében a Nokia Networks szállítja az ERTMS (Egységes Európai Vasúti Közlekedésirányítási Rendszer) részét képező GSM-R hálózatot, amely megbízható hangösszeköttetést biztosít a mozdonyvezető és az irányítóközpont között. Ezen túlmenően az új rádiós rendszer lehetővé teszi a 2-es szintű ERTMS biztonsági rendszerek mihamarabbi bevezetését a nagysebességű vasútvonalakon.
A kulcsrakész szerződések keretében a Nokia Networks szállítja a Flexi bázisállomásokat, az optikai szálas jelismétlőket és transzkódereket a GSM-R rádiósrendszere részeként. A Nokia Networks a projekt során hálózatüzemeltetési, hálózattervezési, kivitelezési, hálózatépítési és hálózatkarbantartási szolgáltatásokat is nyújt majd. A Nokia a földrajzilag redundánsan működő NetAct hálózatfelügyeleti rendszer alkalmazásával biztosítja a hálózat hatékonyságát és stabilitását az ADIF számára.
A Nokia Networks élenjáró GSM-R technológiájának alkalmazásával az ADIF a vasúti közlekedés összkapacitásának növelése mellett magasabb szintű üzem- és utasbiztonságot, valamint jóval nagyobb utazási sebességet tud biztosítani.
A vállalat 29 GSM-R hálózatot telepített több mint 20 országban és összesen 70 000 km hosszúságú vasútvonalon, melynek köszönhetően piacvezető a GSM-R terén. A cég nemrégiben fejlesztette tovább a GSM-R megoldását, amely automatikus vonatvezérlést és 40%-kal nagyobb vasúti forgalom kezelését teszi lehetővé a vasúti üzemeltetők számára.
Mint ismeretes, Magyarországon is folyamatban van a GSM-R projekt megvalósítása, mely célja az Egységes Európai Vasúti Közlekedésirányítási Rendszerhez (ERTMS) való csatlakozás, ezen belül az Egységes Európai Vonatbefolyásoló Rendszerhez (ETCS) szükséges kommunikációs hálózat európai szabványoknak megfelelő hazai kiépítése. A rendszer révén bármely ország vasúti szerelvénye úgy közlekedhet a rendszer tagországainak vasúti folyosóin, hogy haladását nem befolyásolja az egyes országok rendszereinek különbözősége: határátlépésekor nem kell megállnia és átállnia az egyes országok különböző rendszereire, nem kell mozdonyt vagy mozdonyvezetőt váltani, és így jelentősen csökkenhet a menetidő.
Hazánkban a GSM-R projekt megvalósítója a NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt.
Képek: railnews.co.in; iho.hu
Kapcsolódó cikkek
- A komplexitás egyszerűsítése az SAP víziója
- Novell Filr és iPrint a mobilnyomtatás szolgálatában
- A finnek érdeklődését keltette fel a magyar e-útdíj rendszer
- ABB-robotok a Royal Caribbean új Quantum Class hajóinak fedélzetén
- IoT: új biztonsági problémát jelent a hálózatba kapcsolt eszközök terjedése
- Okoskancsó a GE műhelyéből
- Elindult a Netveszek.hu
- A cloud egy darwini mutáció: csak a legrátermettebbek maradhatnak fenn
- SUSE Cloud 4: OpenStack alapú privát felhő VMware támogatással
- Sikeres a videótolmács szolgáltatás tesztelése