Elküldte első Twitter-üzenetét az angol királynő
II. Erzsébet halad a korral. A brit uralkodó pénteken elküldte első személyes Twitter-üzenetét.
A 88 esztendős II. Erzsébet királynő nyitotta meg a londoni Tudománytörténeti Múzeum új, Information Age című nagyszabású kiállítását, amely az információs korszak fejlődésének legjelentősebb mérföldköveit mutatja be. Az uralkodó - 93 éves férje, Fülöp edinburghi herceg társaságában - megtekintette a kiállítást, majd Ian Blatchford, a múzeum igazgatója megkérte, hogy az udvar már korábban létrehozott, @BritishMonarchy címen követhető Twitter-olalán küldje el első üzenetét.
A királynő 600 meghívott vendég előtt tette közzé a közösségi portálon, hogy örömére szolgál az Information Age című kiállítás megnyitása a "@ScienceMuseum"-ban. Az uralkodó az "Elizabeth R." szignóval látta el élete első személyes Twitter-üzenetét.
A királynőről – aki a II. világháború idején, 18 éves hercegnőként autószerelői képesítést szerzett, és a brit hadsereg teherautóit javította – régóta köztudott technikai érdeklődése, és az is, hogy egyáltalán nem idegenkedik az internet és a mobiltávközlés legújabb eszközeinek használatától sem. Öles szalagcímek adták az alattvalók tudomására, amikor II. Erzsébet királynő 2003-ban elküldte első sms-üzenetét, két évre rá megvásárolta első iPod multimédiás lejátszóját, tavalyelőtt pedig megrendelte első iPad táblagépét is.
A brit uralkodó azonban már ifjúkorában is értékelte az elektronikus média fejlődésének jelentőségét. Nagy-Britanniához és a Nemzetközösséghez intézett karácsonyi beszédét először 1957-ben sugározta egyenes adásban a BBC televízió. Az akkor 31 éves királynő kifejezte reményét, hogy "ez az új médium" személyesebbé és közvetlenebbé teszi karácsonyi üzeneteit népei számára. A csaknem hat évtizeddel ezelőtti közvetítésben hozzátette: az, hogy "néhányan Önök közül ma láthatnak is engem, csak egy újabb példája a körülöttünk zajló változások gyorsaságának..."
Kapcsolódó cikkek
- Eltűnhetnek a bejegyzések a Facebookról
- Steve Ballmer írta a kék halál szövegét
- Öncenzúrára késztet a Facebook és a Twitter
- A Twitteren debütált Michael Jackson új videoklipje
- Lemondott Twitteren az ál-Medvegyev
- A Skype Windows 8.1 frissítésével az üzenetek utólag is szerkeszthetők
- Jövőre kezdik meghódítani az angol utakat a vezető nélküli autók
- Növekedési pályán a veszteséges Twitter
- Eltűnik az üzenetküldés a Facebook mobilappjából
- Twitteren panaszkodott a légitársaságra, ezért leszállították a gépről
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.