Eltűnt a „free” szó az App Store-ból
Az iOS felhasználók valami furcsaságot tapasztalhattak az App Store-ban, tegnap ugyanis a „free”, vagyis az ingyenes szót a „get”, vagyis a megszerez/kap kifejezésre cserélték.
Az Európai Bizottság (EB) nyomására az App Store kiiktatta a „free” szót az online áruházból. Az EB nyáron már a Google-t is késztette hasonló lépésre, hiszen ott szintén megtévesztő volt az a szóhasználat.
A Google is számos alkalmazásnál használta az ingyenes jelzőt, holott több olyan program is akadt, amely bár ingyenesen letölthető és használható volt, ám appon belüli vásárlást tett lehetővé, illetve erre volt szükség például a szintek ugrásához, egyes eszközök igénybevételéhez például a játékok esetén. Így a „Top Free Games” és a „Top Free Apps” kategóriák szintúgy eltűntek a sorból, helyettük a „Top Games” és „Top Apps” megnevezések maradtak.
Az App Store esetében (iTunes és Mac App Store) is arról van szó, hogy a bizottság szerint a free jelző megtévesztő lehet a vásárlók és főleg a gyerekek számára, hiszen az appon belüli vásárlások is tényleges árhoz tartoznak, és a gyerekek a játék hevében a szülőket nyaggatják, hogy fizessenek az újdonságokért.
Ez tehát azt jelenti, hogy függetlenül attól, hogy egy applikáció kínál-e appon belüli vásárlást avagy sem, minden esetben a get szóval találkoznak a felhasználók. Bár az Apple Top Chart szekció továbbra is érintetlen maradt, az itt található appok esetében továbbra is az ingyenes megjelölés szerepel.
Az Apple ígéretet tett arra, hogy a jövőben nagyobb figyelmet fordít a gyermekek védelmére, de azt is hozzátették, hogy számos dolgot tették már eddig is. A tavalyi év folyamán létrehoztak egy gyerekrészleget, melyben kifejezetten 13 évnél fiatalabb csemeték számára készült appok találhatók. Elmondásuk szerint az iOS8-ban még több újdonság lesz majd, mellyel tovább erősítik a védelmet.
Forrás: Techcrunch.com; Képek: imore.com, macrumors.com
Kapcsolódó cikkek
- WWDC: az iOS sikerei számokban
- Mától elérhető Windows Phone-on a Duolingo – magyar nyelven is
- Magyar fejlesztés az Appstore sikerlistán
- BCONSHOP-app: Testreszabott akciók, pont ott, pont akkor
- Mennyire használják az emberek az Apple Payt?
- A Microsoft a második legértékesebb vállalat a Forbes szerint
- Új számlafizető alkalmazással amerikai versenyen döntős a Cellum
- Világosság és sötétség, avagy miről szól Steve Jobs emlékművének eltávolíttatása
- Mobilalkalmazás segíti a Sclerosis Multiplexben szenvedőket
- Itthon is terjed a „klikkelj és hozd el” vásárlás
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.