A tavalyi utolsó negyedévben a mobilhirdetések húzták a digitális piacot
A tavalyi utolsó negyedévben az évkorábbi negyedéveinél ugyan alacsonyabb ütemben, de még így is bőven a GDP növekedési ütemét meghaladóan, 7,5 százalékkal bővült a magyar digitális hirdetési piac a felmérésben résztvevők körében – tette közzé az IAB Hungary a Pwc Magyarország Kft. közreműködésével, az IAB Médiaszekció tagjaitól származó önbevallások alapján.
Az év utolsó három hónapjában 7,5 százalékkal haladta meg az online hirdetési index (NORI) az egy évvel korábbit. A digitális hirdetési piac bővülésében most is a mobilhirdetési bevételek növekedése játszotta a legnagyobb szerepet. A webes piac a NORI üteme alatt, a mobil lényegesen nagyobb ütemben növekedett, az emailes piac ugyanakkor csökkent.
Az indexben a legnagyobb súlyú pénzintézeti, biztosítási és a távközlési hirdetések a NORI fölötti ütemben bővültek, alulteljesítő volt a kereskedelem és a szolgáltatás.
A hirdetési formák között csökkent az egyébként domináns webes display és növekedett a mobil display, szöveges és videó hirdetések aránya.
A hirdetési csatornák között folytatódott a direkt hirdetések arányának növekedése az ügynökségi hirdetésekkel szemben.
Az IAB Hungary Médiaszekció tagjainak önkéntes adatbevallásából a PwC Magyarország Kft. közreműködésével összeállított IAB Adex NORI index negyedéves összehasonlításban, év/év alapon nyújt tájékoztatást a magyar digitális reklámpiacról érintett részéről. A NORI tartalmaz minden online és mobil hirdetési formából származó reklámbevételt a résztvevő cégek vonatkozásában. A bevallásban résztvevő médiatulajdonosok és sales house-ok száma és mérete alapján kijelenthetjük, hogy a NORI átfogó képet mutat a hazai online és mobil reklámpiac aktuális teljesítményéről.
időszak |
NORI |
2012 q1 |
3,2% |
2012 q2 |
0,5% |
2012 q3 |
6,8% |
2012 q4 |
-0,1% |
2013 q1 |
2,1% |
2013 q2 |
6,1% |
2013 q3 |
5,9% |
2013 q4 |
11,7% |
2014 q1 |
17,2% |
2014 q2 |
13,7% |
2014 q3 |
12,3% |
2014 q4 |
7,5% |
A kutatást a PwC az alábbi cégek önbevallásai alapján készítette:
- Adaptive Media
- CEMPSH
- Centrál Médiacsoport
- Est Media Group
- EVO Media
- Gmedia
- Grabowski Digital
- Használtautó
- Híreső
- HVG Kiadó
- HWSW
- Infinety
- Madhouse
- Magyar Jeti
- Mediaworks Hungary
- MTM-SBS
- MTVA Online
- Net Média
- NoSalty
- Optimusz Direkt Marketing
- Origo Media Group
- ReachMedia
- Ringier Axel Springer Magyarország
- Russmedia
- R-Time
- Schibsted
- Thinkdigital
Kapcsolódó cikkek
- Beperelnék az AdBlock Plus gyártóját
- Továbbra is lendületben az online hirdetési piac
- Ennyit ér az online hirdetés
- „Az emberiség történelmében még nem volt akkora fejlődés, mint az elmúlt 24 évben”
- Új trendek fókuszban a Digitális Mesterkurzuson – 1. rész
- A Prezi alapítói a legbefolyásosabbak a magyar digitális piacon
- Digitális Mesterkurzus: online marketing képzés az IAB és a MAKSZ szervezésében
- Ember alapú marketinggel újít a Facebook
- Menő az anti-Facebook
- Az LG rekordot döntött a kültéri reklámozásban
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Lányok Napja az ELTE Informatikai Karán
Az ELTE Informatikai Kar ismét szeretettel várja az érdeklődőket a Lányok Napjára, ahol bemutatják, milyen izgalmas és kreatív feladatok várnak a jövő informatikusaira, és miért érdemes lányként ezt a pályát választani.
Informatikai pályaorientációs napon segítik női szakértők az iskolás lányok elhelyezkedését
Lányoknak szóló informatikai pályaorientációs napot szervez a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Informatika Történeti Kiállítása és a Women4Cyber Hungary a szegedi Szent-Györgyi Albert Agorában. A Girls in ICT Day rendezvényen gondolatébresztő interjúk és inspiráló előadások segítenek a jövő reménybeli női informatikusainak a tájékozódásban és elhelyezkedésben. Az érdeklődőknek az eseményre nemcsak személyesen, hanem online is lehetőségük van csatlakozni.
Használt autót webshopból?
A 2023-as év konszolidációt hozott a használtautó-piacon, de a recesszió és az infláció szele érezhető a szegmensben. A vásárlók tudatosabbak, a bizalmatlanság viszont továbbra is erős és gyakran indokolt. Mit hozhat a jövő, és hogyan vásárolnak a magyarok használt autót 2024-ben?
Megjelent a világ első unalmas telefonja
A Heineken a street kultúra ízlésformálójával, a Bodegával együttműködve bemutatta a Human Mobile Devices (HMD) által gyártott "The Boring Phone" készüléket.
A Sony bemutatja a BRAVIA Theatre vadonatúj otthoni audio termékcsaládját
A Sony megújítja BRAVIA márkáját, hogy gazdagítsa az otthoni filmnézést és moziélményt. A streaming szolgáltatások elterjedésével egyre népszerűbbé vált a kényelmes otthoni filmnézés. A Sony széles termékválasztékát, például a digitális mozifilmes kamerákat, professzionális monitorokat és professzionális fejhallgatókat a filmgyártás szakemberei széles körben használják, így a vállalat mélyre hatóan ismeri a moziipart, valamint a filmkészítők és tartalomkészítők törekvéseit.