A felnőtt magyar netezők felének már zsebében az internet
A felnőtt magyar internetezők 62 százaléka használ okostelefont, ami 11 százalékkal több, mint egy évvel korábban. Az okostelefon-használók számának dinamikus növekedése egyúttal gyorsítja a mobilinternet terjedését is - derül ki az eNet Internetkutató és Tanácsadó Kft. és a Telekom januári felméréséből.
A "Jelentés az internetgazdaságról" kutatássorozat legfrissebb anyaga szerint az okostelefont használók 55 százaléka mobilinternetet és wifit egyaránt igénybe vesz webes böngészéshez, 36 százalék csak wifin keresztül, míg 3 százalék kizárólag mobilinternet-szolgáltatáson keresztül kapcsolódik a világhálóhoz készülékével.
A mobiltelefont használók több mint négytizede napi szinten veszi igénybe a telefonon elérhető internetes szolgáltatásokat. A megkérdezettek 41 százaléka a neten böngészik, ugyanennyien látogatják a közösségimédia-oldalakat, míg 36 százalékuk elektronikus levelezését intézi, 34 százalékuk pedig információt keres okostelefonjával.
A kutatásban résztvevő mobilinternet-előfizetők abban egyetértettek, hogy a szolgáltatásoktól alapvetően elvárható a fogyasztócentrikusság és a rugalmasság - például ne kapcsolják le azonnal a szolgáltatást túlfogyasztás esetén. A válaszadók számára mégis a megbízhatóság, a széles lefedettség és a szolgáltatás megfelelő ára a legfontosabb.
Az okostelefont használók 61 százaléka saját bevallása szerint szinte soha sem kapcsolja ki készülékét, 46 százalékuk éjszaka is maga mellett tartja, míg 26 százalékuk első dolga ébredés után ránézni.
Az internetezők véleményét reprezentáló eNet kutatás 1204, 18 évnél idősebb internetező megkérdezésével, 2015 januárjában készült.
eNet / MTI
Kapcsolódó cikkek
- Újabb településeken érhető el a Telekom 4G mobilinternet szolgáltatása
- Magyarország az EU-mezőny alsó harmadában van digitalizáltság szempontjából
- Bruttó 16,5 milliárd forintra nőtt az online napi ajánlatok piaca
- Nő a beltéri mobilhálózat adatsebessége az Ericsson új fejlesztésével
- A Telekomnál is a mobilneté volt a főszerep Szilveszterkor
- Nemcsak a képeslap, már az SMS is a múlté
- Gondolatátvitel jöhet már 2020 előtt
- GAFA-EU: a háború még csak most kezdődik a tech-óriásokkal
- Ericsson: tízszeresére nő a videóforgalom hat év alatt
- Emberi kérdések, technológiai válaszok − Symposium a digitalizációról
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Két új ZTE mobil érkezett a magyar piacra
A ZTE két, 2024-ben debütáló modellje, a nubia Flip 5G és a nubia Music nemrég megérkezett a magyar piacra is. A ZTE első összehajtható okostelefonja, a nubia Flip 5G, és a zenére hangsúlyt fektető nubia Music már elérhető a magyar vásárlók számára.
A TikTok és a YouTube a tinédzserek első számú mobilos platformja
Mintegy négy órát töltenek telefonjuk képernyője előtt egy átlagos napon a 16–35 évesek, ennek csaknem felét közösségi médiumok alkalmazásai teszik ki – egyebek mellett ez derült ki az NMHH friss kutatásából. A fiatal felnőttek digitáliseszköz-használati szokásait vizsgáló reprezentatív tanulmány a megszokott online kérdőíves felmérés mellett szoftveres adatgyűjtéssel, objektív készülékhasználati adatok elemzésével is dolgozott a minél megbízhatóbb eredmények érdekében.
A jövő programozói versenyeztek
A régió legjobb egyetemista és középiskolás programozói mérték össze tudásukat a Debreceni Egyetem Informatikai Karán rendezett Regionális Programozói Csapatversenyen. A résztvevők számot adhattak arról, rendelkeznek-e naprakész informatikai tudással és hogyan tudnak csapatban dolgozni.
Az AI használata a munkavállalók 22%-át érinti a magyar ingatlanpiacon
A mesterséges intelligencia egyre nagyobb szerepet kap az ingatlan- és építőiparban, de vajon hogyan áll Közép-Európa ezen a téren? Egy friss kutatás szerint a magyar ingatlanpiacon dolgozók mindössze 22%-a használ mesterséges intelligenciát, 23%-uk napi szinten, 46%-uk pedig heti rendszerességgel, de mégis érzékelhető a változás: az ingatlan- és építőiparban dolgozók 60%-a mindhárom piacon kifejezte, hogy szívesen elsajátítaná az új technológia alkalmazását.
Örökíts meg minden téli pillanatot a LAMAX új akciókameráival
Három új akciókamerával frissítette kínálatát a LAMAX. Kompakt és strapabíró kialakításuk és mellékelt kiegészítők révén az új akciókamerák minden terepen megállják helyüket. A kamerák a csomagolásban megtalálható vízálló tokkal a havas és vizes kalandok közben is jól teljesítenek, a tokokkal akár 40 méteres mélységig merülhetünk velük. Ugyanakkor a LAMAX W9.2 és a LAMAX 10.2 modellek esetén a kameraváz is vízálló, így tok nélkül 12 méteres mélységig is bírják a víz alatt.