Tízezres street art gyűjtemény a Google virtuális múzeumában
Több mint tízezer street art alkotást és több mint 260, a köztéri művészetet bemutató kiállítást nézhetnek meg az internetezők a Google Kulturális Intézetének oldalán. A street artról szóló gyűjteményt 34 ország 86 művészeti szervezetének segítségével állították össze. A Chrome pedig egy új bővítménnyel gazdagodott.
A művészet az utcán hever
Új alkotásokkal gyarapodott a Google virtuális múzeuma. Ezúttal az utca művészete kapott teret: a Google Kulturális Intézetének oldala Street Art alkotásokkal gazdagodott.
A street art a várost használja vászonként: az alkotók többek között graffitivel, szoborinstallációkkal és mozaikokkal formálják a városképet. A művek társasházak tűzfalain, épületek tetején lévő víztárolókon és más szokatlan helyeken jelennek meg. Mivel a művészek a közterületet alakítják át, alkotásaik gyakran rövid időn belül eltűnnek, így többé nem láthatják élőben az arra járók. Ilyen alkotások ezreit digitalizálták összesen 34 országból, és tették elérhetővé mindenki számára az interneten.
Közterületeket meghódító street art műveket 2014 júniusa óta tekinthetnek meg az internetezők a Google kulturális oldalán. Akkor még 31 partner segítségével több mint ötezer street art kép és közel 100 kiállítási anyag volt a globális internetes múzeum része. A kulturális kezdeményezés legújabb lépéseként 55 új művészeti szervezet közreműködésével összesen már több mint tízezer street art alkotást és több mint 260 virtuális kiállítást nézhetnek meg az internetezők. Az internetezők a városi környezetben megjelenő alkotások között láthatnak stencillel készült művet, szoborinstallációt, mozaikot és kollázst is.
Egy Chrome bővítmény
A művészetkedvelő internetezők egy Chrome böngésző bővítménnyel mostantól még több alkotást ismerhetnek meg. A bővítményt használva új lap megnyitásakor egy festmény jelenik meg a böngészőben. A festmények gyakorisága változtatható aszerint, hogy naponta, vagy inkább minden egyes új lapnál jelenjen meg új festmény.
Kapcsolódó cikkek
- A Google Street View már gesztusokkal is irányítható
- Az Amazonas-menti esőerdőkben barangolhatunk a Street View-val
- Egy moszkvai színházat barangolhatunk be a Street View-val
- Google Street View a virtuális valóság élményével
- Megérkezett a Street View az első arab városba
- Már a gízai piramisok és a nagy szfinx is elérhető Google utcaképen
- Megkezdi a dunai vízi út fotózását a Google
- A tenger mélyét fotózzák a Google Utcaképéhez hasonló technikával
- Indiai történelmi nevezetességekkel bővült a Street View
- Múzeumokban selfie-ztek a Street View kamerái
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.