A jövő intelligens közlekedési hálózatait fejleszti a Xerox
Az elmúlt években a Xerox kutatásai közt kiemelt szerepet kaptak a közlekedéssel összefüggő problémák feltárására és orvoslására irányuló vizsgálatok. A vállalat szakemberei folyamatosan azon dolgoznak, hogy a megoldásaikkal egyszerűbbé, gyorsabbá és kényelmesebbé tegyék az utazók életét. A közelmúltban több tovább fejlesztett újítást is bemutattak, amelyek a jövőben jelentős változásokat hozhatnak a városi forgalom szervezésében.
Ezek közé tartozik a CloudParc, amely egy okos parkolási megoldás. Ez a telefonon, vagy tableten futó program kommunikál az utcai térfigyelő kamerákkal és a közlekedési lámpákra szerelt apró komputerekkel, amelyek tárolják az utcaképeket. Az elraktározott adatok alapján a CloudParc felismeri, hogy hol található az adott utcában az autó számára megfelelő parkolóhely. Az utcába érve pedig az okos eszköz kijelzőjén azonnal meg is jeleníti, hogy hol érdemes megállni a gépkocsival.
Hasonlóan előremutató fejlesztés a Vehicle Passenger Detection System (VPDS), amely a hatóságok munkáját könnyíti meg. Ezzel a video analitikai megoldással azok szűrhetőek ki, akik jogosulatlanul veszik igénybe például a magas kihasználtságú járműveknek (HOV) fenntartott, és ezzel azok gyorsabb haladását elősegítő sávokat. Ezeket Amerikában csak azok az autók használhatják, amelyekben a vezető mellett minimum még egy ember helyet foglal. A VPDS geometrikus algoritmusa, arcfelismerő kamera bevetése nélkül képes beazonosítani, hogy hány ülés foglalt és mennyi szabad a megfigyelő pont előtt elhaladó gépkocsiban.
A Merge pedig egy intelligens városi parkolást szabályzó rendszer, amely számtalan funkcióval segíti a közlekedésben résztvevőket. Átláthatóbbá tehető vele a települések közlekedési hálózata és hosszútávon felszámolhatóak akár a forgalmi anomáliák is. Többek közt azzal, hogy a rendszer a rákapcsolt kamerák felvételei alapján elemzi azt, hogy hol van állandó torlódás a parkolóhelyek hiánya miatt, illetve hol működnek kihasználatlanul a várakozási övezetek. Ezeknek az adatoknak a birtokában a valós igényekhez igazíthatóak többek közt a parkolási díjak, amelynek változtatásával azonnal dinamikusabbá válhat a közlekedés egy – egy zónán belül.
A Xerox, együttműködésben Michigan Transportation Research Institute-tal, jelenleg is dolgozik a felsorolt fejlesztések városi adaptálásán. A michigan-i Ann Arborban valódi tesztkörnyezetet hoztak létre, ahol a tipikus városi közlekedési viszonyokat, akadályokat előidézve vizsgálják élesben, hogyan teszik könnyebbé az emberek életét a Xerox szakemberei által megálmodott rendszerek. Ezen a helyszínen 2021-re szeretnének megvalósítani egy olyan működő közlekedési hálózatot, amelyhez egy időben akár több mint húszezer jármű kapcsolódik.
Kapcsolódó cikkek
- Xerox iGen 5 : színesebb és jövedelmezőbb nyomtatás
- Androidra fejleszt a Xerox
- 3,5 milliárd dolláros üzletág élére nevezett ki új vezetőt a Xerox
- Sorozatban érkeznek a felhőkompatibilis nyomtatók a Xeroxtól
- A Google Maps figyelmeztet majd a vasúti átjárókra
- Új alapokon a könyvnyomtatás Újpesten
- Egygombos dokumentumkezelés a Xerox válasza
- Itt az első hálózatba kapcsolt buszmegálló
- Robotizált folyamatmenedzsment a Xeroxtól
- 35 millió dolláros beruházást hajtott végre a Xerox
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.