Nem veszélyezteti a médiaszolgáltatás sokszínűségét a Viasat megvásárlása
A versenyhatóság honlapján kedden megjelent határozat emlékeztet: az ügyletet azt követően hagyta jóvá, hogy ahhoz a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa megadta a szakhatósági hozzájárulást.
A határozat megállapítja, hogy az összefonódással érintett televíziós csatornák közül a Viasat 3 és a Columbia tulajdonában lévő AXN rendelkezik viszonylag magas - de 5 százalék alatti - nézettséggel. A Viasat 6 nézettsége viszonylag alacsony, míg az AXN White és az AXN Black nézettsége minimális.
A határozat ismertetése szerint a Columbia a japán Sony Corporation által irányított vállalkozáscsoport tagja. A Sony-csoport a világ egészére kiterjedően elektronikus fogyasztási cikkek gyártásával és nagykereskedelmével, mobiltelefon-készülékek gyártásával, valamint szórakoztatóipari-, zeneipari-, információ technológiai- és pénzügyi szolgáltatások nyújtásával foglalkozik.
A Viasat jelenleg a Modern Times Group MTG AB által irányított vállalkozáscsoport tagja. Magyarországi tevékenysége egyrészt a saját tulajdonában lévő televíziós csatornák (Viasat 3 és Viasat 6) üzemeltetése és hirdetési felületeinek értékesítése, másrészt ügynökként az MTG-csoporthoz tartozó vállalkozások tulajdonában lévő televíziós csatornák - Viasat History, Viasat Explore, Viasat Nature, Spice és Trace csatornák - terjesztésére terjed ki.
A Sony Pictures Television (SPT) Networks hétfőn tájékoztatta az MTI-t arról, hogy megkapta a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) engedélyét az ügylethez.
Tájékoztatásuk szerint a két fél pár napon belül lezárhatja az ügyletet.
John Rossiter-t, az SPT Networks közép-európai régiójáért felelős ügyvezető igazgatóját idézve a közlemény hangsúlyozta: az új csatornák műsorkínálata remekül kiegészíti a jelenlegi portfóliót, s a felvásárlással a második legnagyobb kábeltelevíziós csatornaportfólió lesz a Sonyé Magyarországon.
Mint írták, a tranzakció tényleges lezárását követően az SPT Networks portfóliója 6,3 százalékos közönségarányra emelkedik a kereskedelmileg fontos 18-49 éves célcsoportban Magyarországon, ezzel a hazai piac második legnagyobb kábel és harmadik legnagyobb kereskedelmi portfóliója lesz.
A vevő február közepén közölte az MTI-vel, hogy eladja neki a magyarországi Viasat3 és Viasat6 csatornákat, valamint a hozzájuk tartozó Viasat Play szolgáltatást a Modern Times Group (MTG).
Kapcsolódó cikkek
- Sony Pictures: a GVH engedélyezte a Viasat Hungária Zrt. felvásárlását
- Európai Bíróság: a híroldalak videóriportjai audiovizuális médiaszolgáltatásnak tekinthetők
- Internetes „civil újságíróként” pozitív változásokat érünk el
- Médiakonferencia: egymástól tanulhatnak a hagyományos és az online médiumok
- A vizualitás egyre fontosabb a közösségi térben
- Gyerekbaráttá kell tenni a magyar internetet
- NAV razzia miatt kapcsolták le a népszerű magyar torrent-oldalt
- Hackelők miatt változtatja algoritmusát a Google
- Internet Hungary: Percenként másfél millió netes tartalom születik
- Internet Hungary - A folyamatosan növekvő adatigény mozgatja a távközlési piacot