A magyar könyvrajongók negyede már kizárólag digitális formában olvas
Felsőfokú végzettséggel rendelkező, középkorú, nő – ilyen az átlagos magyar könyvrajongó. Felmérés szerint közülük egyre többen hajlanak az elektronikus könyvek felé.
Emellett elmondható, hogy a magyar könyvrajongók csaknem negyede már kizárólag digitális formában olvas, amihez képest a papír alapú könyvek forgatásához mindössze 10 százalékuk ragaszkodik.
A digitális tartalomért pénzt is hajlandóak vagyunk adni. A válaszadók egyötöde a nyomtatott könyv árának 80 százalékát is hajlandó kifizetni az elektronikus változatért, a magyar olvasótábor 60 százaléka azonban a papír-változat árának felfeljebb a felét adná ki egy e-könyvért. Mindez nem feltétlenül jó hír a kiadók és szerzők számára, hiszen a nyomtatott és az e-könyv előállítási költsége között alig van különbség. A tapasztalatok szerint jelenleg mindössze 17 százalékkal kerül kevesebbe egy e-könyv előállítása.
Az elektronikus könyvolvasók magyar piacát a felmérés eredményei szerint két márka dominálja. A magyarok 70 százaléka ugyanis a Kindle és az egyre népszerűbb PocketBook készülékei közül választ. A piac maradékán további 10 gyártó, például az Onyx, a Prestigo és a Koobe osztozik.
Forrás: hirado.hu
Kapcsolódó cikkek
- E-könyv olvasó alkalmazás az új Windows 8-hoz
- Előtérben az e-könyvek
- Obama egymilliárd dolláros digitális elnöki könyvtárat tervez
- Az e-olvasók lassan de biztosan veszik be a piacot
- PocketBook Ultra frissítés ISBN-felismerővel
- Ingyenes e-könyveket olvashatnak a pekingi metró utasai
- E-olvasó szakembereknek, terepre is
- Hogyan válasszunk e-könyv olvasót?
- LCD vs. E Ink: ezért ne olvassunk tableten
- A játékosok tabletje és a divatikonok e-könyv olvasója a PocketBooktól
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.