Ezekre figyeljen, ha kupont vesz karácsonyra
A kedvezményes online vásárlás a nők privilégiuma
A karácsony idején intenzíven felfutó kuponos vásárlás a hölgyek privilégiuma, 3 vásárlásból 2-t nő kezdeményez. A legnépszerűbbek az akciós áron kínált szépségápolási termékek, illetve a szolgáltatások közül az utazási utalványok – derült ki a Szallasguru.hu friss felméréséből. Persze nem árt körültekintően választani, ugyanis minden 4. kuponos vásárlóval előfordult már, hogy nem azt kapta, amire számított. Ennek ellenére 100 esetből csak 1 jut el a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőségig.
Ha profilt kellene alkotni a tipikus magyar kuponvásárlóról, akkor egy 26-35 év közötti nő kontúrjai rajzolódnának ki. Csak a kuponozók harmada férfi, ráadásul a hölgyek nemcsak szívesebben, de gyakrabban is vásárolnak vouchereket – derült ki a Szallasguru.hu friss kutatásából. Az akciós áron beszerezhető termékek top 3-as listája is ennek megfelelően alakul: legjobban a szépségápolási termékek adhatók el, amiket a háztartási és a műszaki cikkek követnek. A kuponos piacon jóval nagyobb forgalmat generáló szolgáltatások esetében sorrendben az utazás, a szépségápolás, illetve a szórakozás és a kultúra területén kínált utalványok fogynak leginkább.
Így védje ki a piszkos trükköket
Persze nem árt óvatosnak lenni, hívja fel a figyelmet Papp István. Az ár tekintetében a kedvezményre hajtók nagyon tudatosnak tűnnek: a Szallasguru.hu kutatása szerint 10 vásárlóból 9 keres rá az eredeti árra a kupon kifizetése előtt, hogy meggyőződjön a kínált kedvezmény valódiságáról. Bár az eredeti ár akció előtti feltornászása nem ritka, a legtöbb probléma általában mégsem ebből fakad.
„Minden 4. kuponozóval előfordult már, hogy nem azt kapta, amire számított. A legtöbb esetben minőségi probléma merült fel, nem az elvárt színvonalon nyújtották a kedvezményes szolgáltatást, de akadnak piszkos trükkök is. Ezek sorában első helyen szerepel, hogy a kedvezmény igénybevételéhez extra vásárlás is szükséges, amit az ajánlatban a cég ügyesen elrejt. A legjobb, ha a vevő a vásárlás előtt az apró betűs részeket is alaposan átolvassa. Olyan esetről is hallottunk, hogy a vásárlói visszajelzést a kuponozó cég értékhatárhoz kötötte, s mivel azt a vevő nem érte el, nem tudta megosztani negatív véleményét a kuponos cég oldalán” – mondta Papp István.
A szakember hozzátette, mindezek ellenére a csalódott vásárlóknak csak a harmada él panasszal, és nagyjából 100 esetből egy jut el a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőségig. Persze az is előfordul, hogy a vevő figyelmetlen, a Szallasguru.hu kutatásában részt vevők válaszai alapján minden 10. vásárlóval előfordult már, hogy megfeledkezett a lejárati dátumról, így végül a kedvezmény nem került felhasználásra. Sokszor az alapvető jogok sem ismertek: a jelenleg érvényes szabályok alapján az online kuponra lecsapó vevő 14 napon belül indoklás nélkül elállhat a vételtől, ezt azonban a kupont már legalább 1 alkalommal vásárló magyaroknak mindössze 13 százaléka tudja.
Kapcsolódó cikkek
- Elektronikus iratok millió kerülhetnek veszélybe
- 9 tanács a biztonságos online vásárláshoz
- Fórumot hív össze az unió a káros online tartalmak kiszűrésére
- Már az okostévénket is megtámadhatják
- 64 áldozata van az internetes csalónak
- Szuperhős verdák: a jövő autói emberéleteket és a bolygót menthetik meg
- Az interneten is háború dúl az Iszlám Állam ellen
- Lehetetlen elbújni az interneten
- Az Anonymus totális háborút hirdetett az Iszlám Állam terroristái ellen
- Már itthon is kapható a gyerekekre vigyázó okoskarkötő
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.
Térképen is kereshető kultúrprogramokat kínál a megújult Port
Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a kultúra iránt érdeklődők igényeit.
Újabb újítás az eMAG-nál: mostantól még egyszerűbb és gyorsabb részletre vásárolni
Jelentős fejlesztést aktivált a napokban az eMAG, amely révén még kényelmesebb és egyszerűbb lesz az online rendelések áruhitel általi, részletekben történő fizetése. Az OTP Bank csatlakozásával mostantól az eMAG összes pénzügyi szolgáltató partnerének (így a Magyar Cetelem és a Cofidis) áruhitel-konstrukciói elérhetők az eMAG által forgalmazott termékek mellett több ezer magyar Marketplace partner termékeihez is.