Majd másfélszer akkora mobilinternet forgalom az ünnepek alatt
A hír a Vodafone-tól érkezett, miszerint az ünnepi időszakban (december 24-25-26-án, illetve december 31-én és január 1-én) összességében a Vodafone ügyfelei 13,2 millió SMS-t és 165 ezer MMS-t küldtek, és az előző évihez nagyon hasonlóan 17,8 millió hívást indítottak.
A hívások száma 0,7%-kal csökkent, ugyanakkor – valószínűleg a korlátlan csomagoknak és a családon belüli díjmentes hívások lehetőségének köszönhetően – a hívások átlagosan 15 százalékkal hosszabbak lettek, az MMS-ek száma pedig az ünnepi időszakban 26,5 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit.
A mobilinternet-forgalom az öt ünnepi nap alatt közel 40%-kal haladta meg az egy évvel korábbi szintet.
Kapcsolódó cikkek
- Többszörösére nő az SMS-forgalom karácsonykor, de éves szinten így is csökkenő tendenciát mutat
- Kiugró növekedés a Vodafone karácsonyi adatforgalmában
- Gyorsabb lett az internet Magyarországon
- Évről évre csökken az sms-forgalom az ünnepek idején
- Az orosz kormányfő az internet kiszolgáltatottságáról beszélt Kínában
- Több ezer hátrányos helyzetű diák életét változtatja meg a Vodafone Digitális Iskola Program
- Ne otthon bosszankodjunk, ha lassú a net
- Elektronikus szerződéskötésre áll át a Vodafone
- A digitális írástudást erősítené a Vodafone
- HTC One A9 a Vodafone-nál
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Újra a megszokott mederben a FoxPost, levonult a szökőárszerű terhelés
A FoxPost felszámolta azt a Maglódon felállított ideiglenes csomagautomatát, amely az elmúlt hetek rendkívüli terheléshullámának kezelésére szolgált, egyidejűleg megszüntették a további rendkívüli intézkedéseket is. A döntésre azért került sor, mert a probléma megszűnt és a működés ismét a szokott mederben folyik. Ezzel egyidőben a vállalat több száz új csomagautomata telepítésébe kezdett országszerte.
Még mindig rengeteg ügyfél bankol ezzel a világelső, de drága magyar találmánnyal
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 2024. februári adatai szerint a számlavezetés során a bankok felé kifizetett díjak 15 százalékát teszik ki az SMS szolgáltatások. Bár a jegybank nyolcezer forint közelébe becsülte az SMS-ekre fordított éves átlagos ügyfélköltséget, a BiztosDöntés.hu szerint ez a költség még ennél nagyobb is lehet. Pedig ma már a legtöbb banknál létezik erre egy ingyenes alternatíva, melyre könnyen át lehet állni.
Újabb régiós szolgáltató központot hoz Budapestre a Schneider Electric
Budapesten hozza létre új, Europe Services Hub elnevezésű szolgáltató központját a Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat. A tervek szerint 2025-re 100 fősre bővülő csapat az európai országokban dolgozó helyi stábokkal együttműködve az egész kontinenst lefedi majd a magyar fővárosból.