Készpénzpártiak a magyar szállásadók?
Miközben a belföldi szálláshelyek forgalmának már több mint 55 százalékát online felületekről érkező foglalások adják, a helyszínen történő bankkártyás fizetésre csak minden 5. szálláshelyen van lehetőség – derült ki a Szallas.hu és a SIX Payment Services közös kutatásából. Az idei év azonban ezen a területen komoly fejlesztéseket hozhat, amit a turisztikai szektor általános növekedése és a bővülő, bankkártyás fizetésre „hangolt” külföldi vendégsereg egyaránt indukál.
Nehéz helyzetbe kerülhet az, aki nem tart magánál készpénzt a magyar szálláshelyeken, hiszen bankkártyás fizetésre alkalmas POS-terminál csak minden ötödik vendéglátónál található – derült ki a Szallas.hu és a SIX Payment Services közös kutatásából. Ez elsősorban a kisebb magánszállásokra, így panziókra, apartmanokra, vendégfogadókra jellemző, a nagyobb szállodákban ennél sokkal jobb a helyzet. A még inkább készpénzpárti magyarok esetében ez nem is okoz komoly fejfájást, a külföldi vendégek esetében azonban annál inkább. „Az elmúlt években jelentős változás történt a fizetési szokásokat illetően Magyarországon, így egyre több a bankkártyás fizetés. A készpénz azonban továbbra sem jelent problémát a belföldi vendégeknek, míg a külföldiek jobban bíznak a bankkártyájuk használhatóságában” – mondta Ács Zoltán, a SIX Payment Services (Europe) S.A. magyarországi vezetője. A szakember hozzátette, a turizmusban a nyári hónapokban erősebb a bankkártyás forgalom, tapasztalatuk szerint azonban a tél is folyamatosan erősödik, így évről évre csökken a különbség a két időszak között.
Kötelező fizetési kényelem
A belföldi szálláshelyek forgalmának egyre jelentősebb részét a külföldről érkező turisták adják, a Szallas.hu kutatásában részt vevő mintegy 260 vendéglátó szerint a hozzájuk érkező külföldi vendégek aránya átlagosan több mint 30 százalék. A KSH adatai alapján a Magyarországra irányuló vendégforgalom évről évre nő, a 2015-ös augusztusi csúcsszezonban például 5,7 százalékos volt a bővülés. „Ezt a tendenciát a bankkártyás fizetést biztosító POS-terminállal nem rendelkező szállásadók is érzik, akik a bevezetéssel szembeni érvként leggyakrabban a magas banki költséget jelölték meg. 90 százalékuk ugyanakkor tervezi, hogy az idei szezonra már telepíti ezt a kényelmi szolgáltatást” – tette hozzá Ács Zoltán. A turisztikai szektor bővülése mindehhez jó pénzügyi alapot teremt. A fejlesztések irányába mutat az is, hogy a magyar vendégek körében rendkívül népszerű SZÉP-kártya elfogadást is könnyedén biztosítani tudják. Ehhez társulnak még a kártyatársaságok által az elfogadóhelyekkel közösen bevezetett fejlesztések, mint például az érintéses fizetési módszer. Ezek a számlakiegyenlítést távozáskor zökkenőmentessé tevő szolgáltatások a piacon versenyelőnyt is jelenthetnek, hiszen nagymértékben hozzájárulnak a pozitív vendégélményhez.
Kapcsolódó cikkek
- Az OTP Bank és a PortfoLion vásárolja meg a Szallas.hu-t
- Európa legjobbjai között a Szallas.hu
- Könnyen intergrálható bankkártyás fizetés webáruházaknak a Barion megoldásával
- Vásárlók bankkártyaadatait lopta egy bolti eladó Budapesten
- Az online vásárlók 48%-a neten is fizet bankkártyával
- Szallas.hu a milliárdosok klubjában
- A magyar Szallas.hu lett a régió leggyorsabban fejlődő technológiai vállalata
- 2020-ra Európában mindenhol lehet majd egyérintéssel és mobillal fizetni
- Hogyan gondoskodjunk a bankkártyánk védelméről?
- Elérhető az OTPay mobilfizetési szolgáltatás
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
K&H: Kate tiszta nyereség
Tavasztól a kis- és középvállalkozásokat is segíti Kate, a K&H digitális pénzügyi asszisztense. A mesterséges intelligencia-alapú megoldás egyetlenként az országban hangalapú utasításokat is megért és végrehajt, egyben felveszi a versenyt a legfejlett technológiákkal.
Nagy a magyar cégek lemaradása a kisgyermekes anyák foglalkoztatásában
A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adatai szerint az országban körülbelül 300 ezer főnyi potenciális munkaerő áll rendelkezésre, bár ez a szám régiónként változó. A jelenlegi gazdasági helyzetben kiemelt szükség van a kisgyermeket nevelő anyák munkaerőpiaci reintegrálásának fokozott támogatására.
Hannover Messe 2024: A Bosch fenntartható megoldásokat mutatott be
Az ipari gyártás minden gazdaság motorja, a gyártóknak azonban egy jelentős kihívásra is kell megoldást találniuk: a klímaváltozás miatt a gyáraknak fenntarthatóvá kell válniuk és kímélni kell az erőforrásokat. A Bosch, a gyártási és ipari megoldások egyik vezető szállítója, a gyárautomatizáláshoz, a hidrogéngazdasághoz, a digitalizációhoz és a mesterséges intelligenciához (MI) kapcsolódó megoldások széles portfóliójával segíti az ipari vállalatokat a zöld átalakulás megvalósításában.
Újabb rangos szakmai díjat nyert a Prologis!
A Prologis Park Budapest-Sziget II beruházás nyerte idén a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) által életre hívott, „Év logisztikai fejlesztése” elismerést. A legkiemelkedőbb hazai logisztikai fejlesztéseket díjazó kitüntetést 2023 óta ítéli oda a szervezet 11 tagú testülete a közúti-, vasúti-, vízi-, légi- és intermodális fuvarozás, valamint a vámolási és raktározási területek meghatározó szereplői részére.
Egy napra az anyukák vették át a vezető szerepet a Yettelnél
Határozottság, konfliktuskezelés, problémamegoldó képesség és empátia: ezek a legfőbb vezetői tulajdonságok, melyek édesanyaként is elengedhetetlenek a magyarok szerint – derült ki a Yettel friss, országos, anyák napja alkalmából készített kutatásából. A mobilszolgáltató a vezetői kompetenciákat vetette össze az anyasághoz szükséges képességekkel, és az is kiderült, hogy tízből nyolc válaszadó szerint a gyereknevelés során tanult készségeket a munkavégzésben is lehet kamatoztatni.